Hallo,
Ik weet niet of je inmiddels al geweest bent op Java en Bali.
Wij (ik en mijn vrouw Wil) hebben een guesthouse op Oost-Java (niet zo ver van Bali.
Hier kan je genieten van de rust en de cultuur.
Kijk maar eens op onze site www.rumahsenang.com
Veel plezier in Indonesië.
Pieter en Wil van Dee
Wij hebben deze zomer zowel Bali als Java gedaan. Wij vonden Bali veel toeristischer dan Java. Java was rustiger en zeker zo mooi. De mooiste streek vonden wij Oost-Java. Wij zijn enkele dagen in Ijen geweest. Prachtige natuur, daar is het rustiger dan op een druk strand in Bali.
Ik zou Java en daarna Bali nemen.Heb je tijd over ga je dan 2 dagen Lombok erbij plakken Je bent tenslotte al in de buurt.
Bali ongeveer 1 week is genoeg als je voor de 1ste keer daar komt.
Bali kan je gewoon erbij plakken om uit te puffen voordat je terug gaat naar Nederland.
Wel zou ik** meer aandacht** schenken aan Java , met de eeuwen oude cultuur , en vele mooie plekken .
Java is 4x zo groot als Nederland. Jij doet voorkomen dat jij er alles van af weet. Over de mensen de cultuur, de taal, de tradities, de historische plekken? Jij maakt de grote fout van zoveel mensen die voor het eerst in Indonesie komen dat ze overenthousiast en met een roze bril op hun kokkerd alles over het land denken te kunnen vertellen.
Begin nu eens een website of blog met jouw reisverhalen zoals reismee. Dan kunnen we meegenieten van jouw grote avonturen, vragen stellen en commentaar geven.
Jammer dat jij ook al zo reageert Bule … had ik nu nooit van jou verwacht. Zo zie je maar weer hoe je je kunt vergissen in mensen.
Ik ben gewoon enthousiast en spontaan om hetgeen ik weet (en zelf heb meegemaakt) aan mensen over te brengen, die hier ook iets over willen weten. Tot nu toe heb ik al heel veel reacties/vragen ontvangen, waar ik eerlijk op geantwoord heb. Heeft niets met roze bril te maken, alleen vind ik het wel vervelend als iemand dit land zo afkraakt vanwege alle frustraties die iemand in zich heeft en het blijkbaar anders bekijkt. Tevens oordelen de personen die daar wonen of er al een tijd komen anders dan mensen die daar gewoon op vakantie gaan en dat blijft toch altijd anders.
Sommigen vinden het alleen maar leuk om anderen af te zeiken op deze site en daar is deze site gewoon niet voor.
Waarom zou ik een eigen website moeten beginnen als ik alles hier kwijt kan ? Waarschijnlijk heb ik mijn vakantie anders beleefd dan de gemiddelde vakantieganger en ook veel meer gezien en meegemaakt, het is gewoon niet anders en daarom kan ik er ook veel meer over vertellen uit mijn eigen ervaring/beleving.
Zo, nu weer terug tot de orde van de dag en weer serieus zijn, want positief zijn is altijd nog beter dan negatief zijn (zijn al genoeg negatieven onder ons en daar behoor ik gelukkig niet onder hahahahaha). Indesco
Een rosse bril, blauw of paars. Wat maakt het toch allemaal uit. Ik ben blij dat er enthousiaste mensen zijn op het forum. En de één weet dit en de ander dat. Ik zit midden in een kampung en wellicht kan ik meer vertellen over het leven in een kampung dan over het leven in een stad. Maar de lezers halen toch wel de krenten uit de pap.
Zelf vind ik dat je helemaal geen bril op moet zetten en zet je er één op doe dan een Indonesische bril.
Veel leesplezier.
Ik heb helemaal geen bril nodig; heb hele goede ogen hahahahaha. Je hebt gelijk Vendie; mensen halen toch wel de informatie eruit die ze willen hebben. Fijne dag verder. Indesco