Nee Surya Atmadja , je doet er beter aan een klein beetje te dimmen .
Zo die zit , en hoe moet ik dit lezen ?
Ik probeer tenminste een antwoord te geven op de vragenlijst van profielwerkstuk .En daarnaast ook kleine achtergrond informatie te geven , vergelijkingen maken tussen de regio gunung kidul en regio pelabuhan ratu cq anyer en carita .Dat zijn dan de opkomende regio’ s qua toerisme .
Dat kan ook als informatie gebruikt worden .
Ik heb namelijk die regio in west java ook gezien toen er nog apen leven in de mangrove bossen aan de kustplaatsen.
Nu staan 5 sterrenhotels , resorts etc .
Soortgelijke proces kan ook plaatsvinden in gunung kidul .Daar zit potentie in . Dat heb ik ook 30-40 jaar geleden in diverse kustplaatsen in west java gezien waar ik geregeld kom .
Nu komen zelfs buitenlandse toeristen.
Geef ook werkgelegenheid etc . Zoals Maryono ook schreef dat Gunung Kidul regio een plaats is waar mensen uit de regio yogya daar komen .Hij heeft ook een andere mening .
Dat vertelde de chauffeur ook , het is druk en zeker in de schoolvakantie.
Dat je op grond van je turkse ervaring ziet en ervaart een andere mening hebt vind ik O.K.
Het is een mening , zoals ik een mening heb .
Vraag me af waarom je zo reageert ? Moet ik dit zien als bijdrage aan P.W. ?
Trouwens Turkije is ook anders dan Indonesia , en ik ben van mening dat het welvaart , vooruitgang kan geven als men niet gecorrumpeerd wordt.
Dat er een balans moet zijn .
Ik ben ook benieuwd wat je onder "echte toerisme " versta ?
Jammer dat we niet verder kunnen zonder de topic en de project van p.w te verzieken.