Tips voor rondreis gevraagd

Je kan gemakkelijk van MV naar Moab via Moki Dugway, Valley of the Gods etc. Ik zou dan eerst naar mm13 gaan off 163 voor Mexican Hat. Even stoppen bij Mexican Hat rock. Doorrijden op 163 tot de afslag van Valley of the Gods links. VotG rijden, dan naar Gooseneck SP en daarna de Moki Dugway op. Muley Point staat vanuit die richting niet aangegeven maar precies op de top van MD zie je een dirtroad aan je linker hand. Dat is de weg naar Muley Point. Let op de dode koe halverwege.
In Blanding heb je nog Edge of the Cedars (alleen voor fans…) en je kan nog een stukje naar The Needles rijden naar Newspaper rock. Je komt ook nog langs Hole in the Rock, een soort tourist trap, voor Moab.

Schitterend!
Ik neem aan dat Natural Bridges in die route een te grote omweg vormt?

Edit: mijn excuses aan de topicstarter dat ik dit wat aan het ‘vervuilen’ ben.

Niet echt maar als je naar de bridges wil wandelen heb je een paar uur nodig. Je kan er ook alleen doorheen rijden maar de kleuren in dit park zijn niet zodanig dat de bruggen er spectaculair uitkomen tenzij je gaat wandelen.

Hmmm. Om het even te hertalen: ik wil én Moki Dugway/Muley Point én Valley of the Gods (Bluff ) zien. Is het dan niet beter om, eens we Muley Point gedaan hebben, niét door te rijden naar Blanding, maar toch terug te rijden naar Mexican Hat?

Ja hoor, je kan eerst Moki Dugway rijden en naar Muley Point gaan, dan de dugway weer af en links af slaan door Valley of the Gods, dan naar Bluff etc. Je rijdt dan niet helemaal terug naar Mexican hat.

Ok. Heb je een idee over de reistijd, gesteld dat er pas rond de vroege namiddag vertrokken wordt uit Monument Valley (eerst een geleide tour door een Navajo per jeep of zo), en wij daarna naar Muley Point rijden, terugrijden naar de weg die naar Bluff leidt, en zo via Blanding en Monticello naar Moab trekken? We zouden een gewone rental car gebruiken.

Qua tourgeleiding in MV wordt mij de ueber-Navajo aangeraden, die aan John Ford’s Point zou staan met een caravan. Zijn naam ontsnapt me nu even.

Fords Point ligt al in de valley. Je moet dan eerst de ruwe dirtraod nemen. Ik zou een tour maken vanaf de parkeerplaats.
Reken op 1h15 m van MV Tribal Park naar Muley Point. Valley of the Gods neemt een uur. Ik zou dit met een SUV willen doen. Er zijn droge washes op dit stuk. Wel te doen met een gewone auto als het droog is maar je moet wel opletten. Dus reken op 1.5 uur van Muley Point naar Bluff.
Reken op max 2 uur tussen Bluff en Moab. (Kan sneller).

Cool. Kunnen we kamperen, vroeg opstaan, een begeleide tour in MV doen, en tegen de middag vertrekken.

Bedankt voor de bruikbare tips! Ik ga binnen enkele maanden al meer weten. Een reisgezel, om te beginnen.

Nou, zondag is de grote dag! Ik heb gelukkig nog een baan kunnen vinden dus de afgelopen 7 weken heb ik mooi nog wat geld verdiend. Zo goed als alles is geregeld en ik begin langzamerhand alle spullen te verzamelen. Ik heb nog wel een aantal vragen:

• Is het nodig om een lakenzak mee te nemen, of zijn de hostels vaak wel schoon en voorzien van beddengoed?
  • Weet iemand nog een goede slaapplek in de volgende steden:
    [ul]
    [li]New Orleans
    [/li][li]Memphis
    [/li][li]Nashville
    [/li][li]Atlanta
    [/li][li]Charleston
    [/li][li]Savannah
    [/li][li]St. Augustine
    [/li][/ul]
  • Zijn de Great Smokey Mountains de moeite waard? En is er een mogelijkheid om aan iets georganiseerds mee te doen? Op internet kan ik hier weinig over vinden…

Ik heb geen lakenzak oid nodig gehad in alle hostels dat ik geweest ben, dus maak je daar maar geen zorgen over.

In het lijstje dat jij nu opnoemt ben ik in 2 steden geweest: Nashville & Atlanta. Hier ben ik verbleven in het Music City Hostel in Nashville: http://musiccityhostel.com/ en het Atlanta International Hostel: http://www.atlantainternationalhostel.com/

Beide zijn prima hostels en in Nashville kom je ongetwijfeld toffe mensen/muzikanten tegen.

Heel veel plezier met je reis! :wink:

Die hostels had ik inderdaad al bij Hostelworld gezien, maar een ervaring van iemand anders is altijd wel prettig.

Weet jij trouwens nog of je die Discovery Card ook met pin of cash kan betalen? Als ik die met de creditcard moet doen zit ik gelijk op de helft van m’n limiet…

Ja, je kan zeker ‘cash’ betalen voor je Discovery Pass. Met pin daarentegen is (volgens mij) nergens mogelijk in de VS. Als ik je nog 1 tip mag geven als het nog niet te laat is, maar ik zou meer gebruik maken van de creditcard en minder van je pinpas. Geldautomaten (ook banken) vragen een ‘fee’ dat uiteen kan lopen van 2 tot 5 dollar als je geld opneemt.

Ik las ergens dat je in winkels gewoon gratis kan pinnen met een Nederlandse pinpas. Het limiet van m’n credit card is €1000,- p/m dus ik ga het lang niet redden als ik daar alles mee moet betalen.

Afgelopen weken heb ik meerdere malen mijn pinpas laten zien in de VS, maar iedere keer zeiden ze heel simpel: We don’t accept !

Als het limiet van je creditcard een probleem is kan je er ook voor kiezen om er bijvoorbeeld €2000,- op te zetten. Zo kan je met je creditcard €1000,- + €2000,- = €3000,- opnemen.

En creditcard wordt bij 99% van alle transacties geaccepteerd

Ik lees hier dat het geen probleem is:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=10&t=14526

Ik heb ook bij de Rabobank aangegeven dat ik in Noord-Amerika kan pinnen voor een bepaalde periode. Ze hebben tegenwoordig alles buiten Europa geblokkeerd.

Maar hoe kan ik dan extra geld op m’n creditcard zetten? Ik heb een Rabobank BaseCard.

Misschien hangt het ook wel af domheid van een aantal amerikanen. Ik heb helaas mijn pinpas nooit kunnen gebruiken… maar ik lees idd dat het bij andere wel is gelukt.

Ik heb een ABN AMRO creditcard. Op de achterkant staat een telefoonnummer dat je kan bellen (bij mij is dat ICS - 020 -6 600 123) en zij vertellen precies hoe je dat kan doen. Het is eigenlijk een betaling, maar dat bedrag wordt op je creditcard gestort.

Ik heb toch regelmatig geld gepind in Amerika. Vaker dan ik met mijn credit card heb betaald.

Tja, zo hoor en lees ik steeds verschillende ervaringen… Zal net zien dat ik een keer zonder geld kom te staan :stuck_out_tongue:

Ik heb net even opgezocht dat ik het limiet niet kan verhogen door er extra geld op te storten. Misschien kan ik nog een extra Cash Passport erbij nemen, een nadeel hiervan vind ik dat er alleen in Nederland geld op gezet kan worden. Maar als back-up is het misschien niet verkeerd.

Net toch maar even de Rabobank gebeld. Ik kan dus niet van tevoren extra geld erop zetten, maar als het limiet behaald is kan ik handmatig via internetbankieren deze ‘schuld’ aflossen en hoef ik niet tot het eind van de maand te wachten. Zo krijg je binnen 2 à 3 dagen weer het volle limiet beschikbaar!

Top dan komt het helemaal goed! :slight_smile: