Tips voor rondreis gevraagd

Vluchtprijzen zullen hoogwaarschijnlijk goedkoper zijn in september dan in augustus. Wij reizen bijna altijd in sept/oct/nov. November is prima voor Florida. En hoe later je komt des te minder kans op hurricanes and luchtvochtigheid. Eerste twee weken october is de beste (en drukste) tijd voor fallcolors in New England.

Ik hou het in overweging om in september te beginnen. Op een van de eerste pagina’s van het Lonely Planet boek werd me al duidelijk dat augustus niet de ideale maand is om rond te reizen. De temperaturen, drukke attracties omdat iedereen vakantie heeft (ook schoolkinderen) en lege steden in het weekend. Ik ga me komend weekend verdiepen in de nieuwe route.

Kijk op dwarsdooramerika.nl
Wij zijn met gezin 106 dagen onderweg geweest. Uiteraard zal jij andere invulling geven, maar zo heb je idee van een route.

Binnenkort wordt het toch eens tijd om m’n ticket te boeken! Voor die tijd heb ik nog een aantal vragen en leg ik mijn route nog eens voor.

05-09 Amsterdam - Chicago
05-09 Chicago (6 dagen)
11-09 Cleveland (2 dagen)
13-09 Niagara Falls (1 dag)
14-09 Toronto (3 dagen)
17-09 Boston (5 dagen)
22-09 New York (6 dagen)
28-09 Philadelphia (4 dagen)
02-10 Washington (5 dagen) (vliegen naar New Orleans)
07-10 New Orleans (3 dagen)
10-10 Jackson (2 dagen)
12-10 Memphis (4 dagen)
16-10 Nashville (4 dagen)
20-10 Knoxville (2 dagen)
22-10 Atlanta (3 dagen)
25-10 Jacksonville (2 dagen)
27-10 Orlando (3 dagen)
30-10 Tampa (2 dagen)
01-11 Miami (5 dagen)
06-11 Miami - Amsterdam

Ik heb in de meeste steden ruim de tijd genomen om dingen te bekijken en rekening gehouden met de reistijd van de Greyhound bus. Als iemand nog gekke dingen in de route ziet hoor ik het graag.

Is het zo te zeggen welke vliegmaatschappij het best/goedkoopst is? Het verschil tussen de verschillende vergelijkingssites en de betreffende maatschappijen zelf is vrij groot. En de ervaringen met sites als Worldticketcentre zijn ook niet altijd even positief.

Ik neem aan dat je alles toch ziet als een richtlijn en niet alles vast gaat zetten met reserveringen en dergelijke? Je weet natuurlijk nooit hoe het allemaal loopt! Maar een richtlijn is natuurlijk wel handig zolang je maar niet onbewust toch strict je richtlijn gaat volgen.

Ik zou er zelf voor kiezen om langer in New York te blijven want ik zie plaatsen waar ik er echt niet aan moet denken om daar die tijd te blijven die jij gegeven hebt.

Bijvoorbeeld 2 dagen in Cleveland is lang. Grauwe en vrij saaie stad buiten de Rock N Roll Hall of Fame wat wel echt een must is als je van rockmuziek houdt. In mijn reis kwam ik om ongeveer 2 uur aan in Cleveland en heb ik snel mijn spullen gedropt in het hotel (toen was er nog geen hostel) en snel naar de Rock N Roll Hall of Fame gegaan waar ik de rest van mijn middag heb besteed. De volgende dag weer de Greyhound genomen naar Chicago. Ik kan mis zitten natuurlijk want misschien is er meer te doen dan ik dacht maar heb ik dat gewoon gemist of verschillen onze interesses daarin. In mijn voorbereiding las ik dat het hostel van Cleveland deze zomer klaar is, dus kijk even of dat nog klopt!

Ook 4 dagen voor Philadelphia vind ik erg lang. Philadelphia heeft natuurlijk de historie met de Liberty Bell en Indepence Hall maar die kun je allebei in één dag bekijken. Voor de rest zijn er natuurlijk nog wel musea maar heb ik niet iets gevonden waar Philadelphia zich mee onderscheidt.

6 dagen Chicago vind ik wel een slimme. Ik ben daar 3 dagen verbleven en heb enkel echt toeristische dingen gezien en dat vind ik erg jammer. Daar zijn zoveel leuke dingen te doen en had ik erg graag meer willen ontdekken. Het hostel daar heeft ook een heerlijke locatie trouwens.

Ook Nashville 4 dagen kun je je denk ik wel mee vermaken. Natuurlijk de livemuziek op Broadway blijf ik leuk vinden. Ook de Country Hall of Fame en een tour door de Grand Ole Opry zijn leuk als je van muziek houdt. Als je het leuk vindt kun je er ook voor kiezen om daar een concert bij te wonen. Ik heb het destijds niet gedaan want ik had andere plannen die avond. Ook de Jack Daniels Distillery hoor ik goede verhalen over maar hangt wel een aardig prijskaartje aan dacht ik. Ook kun je naar de begraafplaats gaan van Johnny Cash dat net buiten Nashville ligt. Genoeg te doen dus! Het hostel zit trouwens vol met muzikanten die veelal in een bepaald tentje optreden waar ik dus ook naartoe ging. Was erg leuk. Zo heb je toch wel een aantal mooie dagen vol met muziek. :wink:

5 dagen voor Boston vind ik ook best lang. Leuk stadje met een Europese uitstraling maar ik zou niet weten wat ik daar 5 dagen moet doen. Ik vond 3 dagen wel voldoende! En de rit van Toronto naar Boston zal met de Greyhound ook wel erg lang duren. Vanaf Buffalo was het al een hele lange reis en Toronto zal nog wel iets langer duren. Misschien dat je het leuk vindt om een tussenstop te maken in de hoofdstad van Canada: Ottawa. Onder de Canadezen die ik ontmoet heb, wordt dat erg aangeraden. Klein stadje met een leuke sfeer. Misschien dat iemand die in Canada is geweest hier meer over kan vertellen? Montreal ligt ook op een kleine afstand maar weet ik niet veel vanaf en heb ik ook niet veel over gehoord.

Wat betreft New York. Ik ben daar in totaal denk ik 8 volle dagen gebleven en heb me echt geen moment verveeld. Ik ben niet eens buiten Manhattan geweest en heb nog niets van Brooklyn, The Bronx of Queens gezien. Buiten Brooklyn is het ook niet zo interessant hoorde ik maargoed. Ik zou nog wel graag een weekje in New York willen verblijven!

Misschien zou je Knoxville willen vervangen door Savannah (Georgia). Heb ik goede verhalen over gehoord. Knoxville ligt wel dichtbij Great Smokey Mountains en als je daarheen wilt heb ik natuurlijk niets gezegd. :wink:

En inderdaad CouchSurfing is een super optie. Ik heb daar slechts 2 mensen mee ontmoet en daar heb ik dan alleen mee opgetrokken maar het waren wel 2 erg leuke, open en interessante mensen. Het meisje in New York zei ook nog als ik iemand kende die op zoek was naar gezelschap in New York ik die persoon met haar in contact kon brengen dus mocht je interesse hebben kan ik je wel haar CouchSurfing link sturen. :wink: In mijn volgende reis ga ik zeker meer gebruik maken van CouchSurfing.

1 like

Als je ervoor kiest om bijvoorbeeld naar Ottawa te gaan moet je trouwens de bus nemen van Montreal naar Boston, want vanaf Ottawa rijden er geen bussen naar Boston lees ik op internet. http://www.tripadvisor.in/ShowTopic-g155004-i181-k4262338-Ottawa_to_New_York_or_Boston-Ottawa_Ontario.html

Mwa…Nashville en Memphis had ik in twee dagen gezien…zo groot is Nashville niet…

Goeie reis en have fun…by the way, ik zou Texas niet overslaan…Maar ja, dat zou ik doen…en ik ben niet jij ; )

Bedankt voor de feedback! Ik ga het zeker in overweging nemen om wat langer in Canada te blijven. Ik heb verder inderdaad nog niets vast gelegd, alleen de aankomstplaatsen en data leg ik straks vast. Maar ik vind het wel prettig om voor mezelf te weten wat zo ongeveer de route zal zijn.

Ik wil bijvoorbeeld ook nog naar St. Augustine (tussen Jacksonville en Orlando) om familie van een kennis te bezoeken. Misschien dat ik Charleston en Savannah er ook nog tussen kan krijgen als ik korter in bepaalde steden blijf (of een iets langere reis maak).

Texas bewaar ik voor een volgende reis, die er zeker gaat komen als deze rondreis me bevalt.

En ik had me al aangemeld op CouchSurfing, dus je kan die link wel even PM’en. Het is inderdaad wel leuk om met een local door de stad te gaan.

St. Augustine is sowieso veel aantrekkelijker dan Jacksonville imo.

Ik had Jacksonville ook voornamelijk er tussen gedaan omdat anders de reis van Atlanta naar Orlando te lang zou worden. Dus ik ga nu even kijken hoe het loopt als ik naar St. Augustine ga.

En even een correctie op mijn vorige bericht: ‘alleen de aankomstplaatsen en data leg ik straks vast’ moet zijn dat ik de aankomst- en vertrekplaatsen en data vastleg (dus wanneer ik naar Chicago ga en weer terugvlieg vanaf Miami.)

Nou, ik heb mijn diploma binnen en het ticket is net geboekt! Ik ga van 2 september tot 11 november (71 dagen). De route zal tussentijds nog wel bijgeschaafd worden, maar de grote lijn is duidelijk. Nu nog een baantje zoeken tot eind augustus.

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp en jullie horen nog van mij!

-lol- Wij gaan ook van 2 sept t/m 11 november maar de route is geheel anders… En gefeliciteerd met je diploma!

Mogen wij uw route eens zien? :wereld:

Bedankt! En dat is wel toevallig zeg, het was voor mij in ieder geval het goedkoopst om 2x op een zondag te vliegen met Lufthansa.

We vliegen op Seattle en terug van Atlanta. Route staat nooit vast bij ons. Eigenlijk beslissen we pas de dag van tevoren of soms pas dezelfde dag. We bezoeken geen National Parks meer (muv van North Cascades) omdat we alle parken al meerdere malen gezien hebben. Autohuur is tussen Seattle en New Orleans en de tweede huur is tussen New Orleans en Atlanta. Het enige dat vaststaat is onze jaarlijkse meetup met leden van Tripadvisor in Moab van 4 tot 8 october. Ons voornaamste doel is het rijden van scenic byways in WA, OR, BC, AB, NV, UT, CO, WY NE, KS, OK, AR, LA, GA, FL en onderweg enkele dagen stoppen af en toe om te luieren en te golfen. Dit is al onze 5de cross country trip en we hopen volgend jaar de 6de te doen. We hebben inmiddels al 1.5 jaar vakantie gevierd in de USA verdeeld over 16 reizen.
Yeehaw

Cool!

Al zou ik de nationale parken in Utah nooit beu worden, denk ik. Mocht ik er een job kunnen vinden (bv in Moab), ik teken meteen.

Natuurlijk blijven ze prachtig Tristan maar ik weet niet wat we nog in bv Zion of Bryce moeten doen na daar al 5x geweest te zijn…

Ik doelde eerder op het zuidoosten. Alles oostelijk van Bryce eigenlijk. In de klassieke tours wordt dat vaak overgeslagen, omdat het een omweg vereist, maar het is van een bovenaardse schoonheid dat ik het voor geen geld wil missen.

Is het trouwens aan te raden om vanuit Monument Valley naar Moki Dugway (Muley Point) te rijden en zo noordwaarts verder te rijden, of moet je op Muley Point terugkeren en dan afslaan richting Bluff?

Waar wil je naar toe na de Moki Dugway? Je kan 261 verder rijden (altijd mooi maar niet echt een reden om ergens te stoppen) tot ut 95. Links af is naar Natural Bridges, Hite en Hanksville. rechts af is naar Comb Ridge en Blanding. Wil je nog iets bizonders zien onderweg zou je naar House on Fire kunnen gaan. Moet wel op een bepaalde tijd van de dag voor het mooiste licht. Het hele gebied rond us95 zit tjokvol pretroglyph en ancient sides maar om hier op onderzoek uit te gaan heb je wel een gids nodig en een gps. Wij zaten in 2010 een aantal dagen met de TA groep in Bluff en daar waren mensen bij die iedere struik hier kennen . Was wel een groot voordeel.

Normaliter is die dag een trip die start in Monument Valley en eindigt in Moab. Ik wil absoluut Muley Point zien, maar weet niet of het haalbaar is om met een aantal stops én Valley of the Gods te zien en op tijd in Moab te geraken. Ik weet dus niet of de omgeving rond Bluff mooier is dan gewoon door te rijden naar Blanding en Monticello.