Thailand zever-topic: Aan den toog

Het is dan 120 euro voor het visite bij dokter Frank en ge trekt niks terug van d mutu …!!
slopwel

:chin:Goedemorgen Nederland/Belgie en goede middag Thailand
ik ga vandaag er op uit zal waar schijnlijk weinig actief zijn op de site
maar pak maar een Chang van mij.
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:
ps nog een paar daagjes song krang iedereen voldoende water op voorraad?

Hallo,

Iedereen een fijne dag vandaag die van mij is al weer bijna om net even een ontzettend mooi cruiseschip hier langs zien komen de volendam van de holland,America lijn. Wij zitten namelijk aan de haven van Cairns.

Verder was het weer hier vandaag weer helemaal super zo’n 30 graden en strak blauwe lucht zo lekker dat het na 3 weken regen al dagen zulk weer is.

Waar zit je precies

:chin:sorry moet weg fijn weekendcheer

Dat wou ik je nog vragen Georges, ga je echt trouwen? En wanneer ongeveer? Of heb je al een datum?

Ik zit in Harbour lights apartements. Het is tegen over het Hilton hotel. Het is zo’n 3 jaar in gebruik. Wij huren in dat gebouw een appartement en kijken op de haven waar alle boten staan die elke dag naar Green Island gaan en om te gaan duiken.
Wij hebben een balkon van zo’n 6 meter lang.

Klopt! Emirates is vanaf AMS veel duurder dan vanaf DUS. Ik maakte ook een sprongetje toen ik het hoorde…nou t zette me snel weer op de grond! Ik zag van de week EVA! €649,-! Ik baalde dat ik even geen geld heb (althans niet genoeg om “even” 2 tickets te kopen) Of houd SAS in de gaten, zaten laatst op €630,- Maar ik hoorde jou een tijd gelee ook over Egypt Air…500 piek ofzo?

Maar ik ga ook vandaag of morgen eens orienteren, en dan vooral op overstappen enzo, tijden, toestellen etc. Als ik wat tegenkom wat ik denk dat interessant voor je is dan laat ik het je weten! We gaan immers dezelfde periode;)

Of heb je al wat? Haha

Hoi Esther,in princiepe gaan we trouwen in December(eerst Thailand en daarna naar Indonesie)

Goeiemorgen iedereen! Vandaag maak ik dus:
-Khanom jeep (thaise dimsum) met scampi-en varkensvlees, gember, shii-take, lente-ui en thaise sjalot.

-Traditionele dimsumsaus (mengeling lichte-en donkere sojasaus, rijstazijn, suiker) *Dit vind ik idd heerlijk passen bij deze dimsum, en het is niet pikant, voor de mensen die de Thaise keuken nog moeten leren kennen.

*-Chilipoedersaus uit de Isaan (limoensap, koriander, vissaus, geroosterde fijngemalen kleefrijst, oestersaus, sjalot, chilipoeder) *Ik besef dat alle volgende sausjes hier traditioneel niet worden bij gegeten, maar ik vind ze zo lekker dat ik ze niemand wil ontzeggen! Het is trouwens leuk om bij elke dimsum die je eet een nieuw sausje te proberen. Ik maak vandaag maar één soort dimsum en meerdere sausjes maakt het volgens mij interessanter.

-Naam pla phrik (chilipepers, look, vissaus en limoensap) HET Thaise equivalent van onze “peper en zout”- kruiding. Dit mag dus niet ontbreken, al zullen er wel wat mensen zijn die de vrij puur gehouden smaak van de vissaus redelijk overweldigend zullen vinden! Aan hen mijn boodschap: “Dat is dan ook de bedoeling”! :wink:

-Naam jim gai yang (Zoete chilisaus: pepers, look, azijn, suiker en zout) Net als uit het flesje uit de supermarkt, maar veel lekkerder en gemakkelijk lang te bewaren (in feite “leg” je de pepers op op azijn en “confijt” je ze terzelfdertijd)

*-Naam jim taeng-gwa (Komkommerdressing) Wordt bijvoorbeeld vaak geserveerd bij de heerlijke Thod man pla, de immer gesmaakte gefrituurde viskoekjes met een hint rode curry. "Zeer fris aan de vis" zeg maar! :wink:

Bron: Alle gerechten die ik vandaag maak, komen uit het boek “Bangkok Street food”, een reis-en kookboek, geschreven door Tom Vandenberghe en Eva Verplaetse

Grts,

Jelle

Ik krijg er honger van , maar we kunnen misschien eerst aperitieven met een Mekhongske lol2

Awel, ik heb gisteren eens een meh-jito gemaakt! verse limoen, munt, rietsuiker samen stampen, geschaafd ijs toevoegen, mehkong erbij en aftoppen met spuitwater… Heeeerlijk fris!

Grts,

Jelle

:wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Jelle we zen van de fiest !
Allé proficiat to Gg !

Georgske zit weeral met tandpijn,ben over 11/2maand geleden nog nar den tandist geweest!

Allez , voor uwen trouw laat nen nieuwe salle a manger steken in Thailand !

Mag er niet aan denken dat ik weer naar de tandarts moet gaan!!!

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/04/12/1208033961-352.gif

:chin:George al gelukt met een ticket>>>
groetjes Fransjes

Heb vandaag eerlijk gezegd nog geen tijd gehad!
Vanmorgend is de chat sessie met mijn vriendin een beetje uitgelopen.
Heb daar juist ff op klm.nl gesurfd,met als resultaat te duur!! rond de 838euro voor oktober!!

http://www.plaatjesupload.nl/img30/1195063711-772.gifHoi Fleurtje,druk bezig???

Hee Georges, je neemt ons toch allemaal mee naar Indonesië, hé>>>lol2>>>

Grts,

Jelle