Thailand zever-topic: Aan den toog

:chin:Een fijn weekend alvast en een heerlijk songkrang:vak02::bier:

Alle forumleden en gasten een gelukkig Thais nieuwjaar gewenst.

@ Krung Thep: die zak drop heeft drie weken gereisd, en dan in 24u op!lol2 Happy Songkran, Dave!

@iedereen: Happy Songkran everyone!

Grts,

Jelle

:feestje:

Is er al meer nieuws over de aardbeving bij CR ??

Wat foto’s uit de Bangkok post.

Het Thaise leger heeft vannacht om 3.00 uur lokale tijd de krijgswet afgekondigd, naar eigen zeggen ‘om de rechtsorde te bewaren’. Volgens sommige bronnen is dit de eerste stap op weg naar een coup door het leger.
Je kan het artikel lezen op Bangkokpost

1 like

Hadden ze nou niet even tot juli kunnen wachten…

Of eind augustus ?

Via Wereldwijzer app

Ik ben blij dat ze het nu gedaan hebben, en niet in juli, midden in het piekseizoen !! Hopelijk is het tegen die tijd weer rustig (hoewel het nu ook rustig is, behalve wat meer soldaten op straat). Ga zo op de fiets richting Sukhumvit, Lumpini en Silom dus eens kijken hoe of wat…

Zou wel fijn zijn als jij idd een beetje alles op de hoogte kan houden vertrek in juli voor het eerst richting Thailand zou wel fijn zijn als ik Bangkok niet hoef over te slaan en meteen door moet naar chiang mai!

Hoor het wel hoe het nu is daar!

Via Wereldwijzer app

Spannend…

Heb gisteren niks gezien m.u.v. een paar verdwaalde soldaten in Lumpini park. Overigens is Lumpini Park weer helemaal leeg…geen demonstranten en geen tenten meer.
Ga vandaag dezelfde route weer fietsen, dus houd jullie op de hoogte !

Heerlijk die staat van beleg. Nu ook nog een avondklok tussen 22:00 - 5:00

:tear:

Help wij vertrekken normaal dinsdag naar Bangkok … Wordt de avondklok ook buiten Bangkok strikt gevolgd ? Of moeten we onze plannen opvolgen en maar meteen doorvliegen naar laos ? (Wat na enkele dagen bkk en cm zoiezo op de planning stond !)

Via Wereldwijzer app

De avondklok zoals die is ingesteld gold afgelopen avond voor heel Thailand. Ook alle 7-11’s waren gesloten, en het ‘grapje’ gaat dat de medewerkers aan het leger hebben gevraagd of zij open mochten blijven, omdat niemand wist waar de sleutel was. Heb ook niet eerder gehoord of meegemaakt dat de 7-11’s gesloten waren.
Wat er de komende avonden gaat gebeuren m.b.t. de avondklok is nog niet duidelijk. Een Thaise vriendin stuurde mij een bericht dat de avondklok t/m 28 mei (dan van middernacht tot 04:00 uur) in ieder geval blijft gelden voor Bangkok en een paar omliggende provincies en provincies in Noord- en Noordoost-Thailand. Het zou dus kunnen dat het voor toeristische bestemmingen aan het strand versoepeld wordt, maar dat is nog even afwachten.
Afgezien van de avondklok kan je gewoon nog normaal in en door Bangkok reizen en de toeristische bezienswaardigheden bezoeken.
Ik denk dat het een juiste beslissing is geweest van het leger om een coup te plegen, omdat het er niet naar uit zag dat Thailand uit deze al maandenlang durende politieke impasse zou geraken. Wat er komende weken of maanden gaat gebeuren, weet niemand…

1 like

Off-topic maar toch een beetje vergelijkbaar … bij de verkiezingen in België in 2010 hebben we 541 dagen regeringsonderhandelingen gehad (een wereldrecord waarop we niet trots moeten zijn) … bij de verkiezingen van komende zondag is de verwachting dat we weer voor een onmogelijke regeringsvorming staan … blijkbaar helpt een “coup” van het leger in Thailand om stabiliteit weer te brengen … ik vraag me af wat dat bij ons zou opleveren en hoe de bevolking daarop zou reageren ???

Ligt het aan mij, of zijn er sinds de coup minder bezoekers op dit forum deel, en wijken de mensen dus massaal uit naar andere bestemmingen??

Ik ga nog gewoon alleen hoop wel dat die avondklok terug gedraaid word

Via Wereldwijzer app

Momenteel geldt de avondklok t/m 28 mei.

En vanaf dan niet meer?

Via Wereldwijzer app