Tja Georges, die heimweefase hoort er nu eenmaal bij hé ; de beste remedie is opnieuw boeken, dan heb je weeral iets om naartoe te leven. Het voornaamste is dat je het goed gesteld hebt !
Je mailtje goed ontvangen, bedankt !
Hotel voor BKK is eindelijk ook geboekt. Vrouw wilde graag eens vlakbij het MBK verblijven, dus we hebben nu een kaal en naar westers concept hotel.
Hopelijk gaat het niet tegenvallen… Het is Holiday Inn Siam geworden.
Deze anonieme video gaat momenteel rond op het www;
Ik onthoud mij verder van politieke discussie. Maar één ding is zeker, Thailand heeft nog een hele lange weg te gaan!
@Zaan, bedankt voor het delen!
Wijs besluit en een absoluut feit.
Ook hier maar even de aangekondigde protestacties delen;
On Monday 13th January, 20 intersections will be closed by protestors. Similarly to 23rd Dec it is expected to be peaceful - but FYI here are the 20 intersections:
1.แยกอุรุพงษ์ Uruphong Intersection
2.แยกเจริญผล Charoenpol Intersection
3.หัวลำโพง Hua Lamphong
4.ถนนบางรัก Bang Rak Road
5.ถนนสีลม Silom Road
6.สามย่าน Sam Yan
7.แยกพญาไท Phaya Thai Intersection
8.ราชเทวี Ratchatewi
9.อนุสาวรีย์ชัย Victory Monument
10.สยามสแควร์ Siam Square
11.5แยกลาดพร้าว Ladprao 5-Way Intersection
12.ดินแดง Din Daeng
13.ประตูน้ำ Pratunam
14.แยกราชประสงค์ Ratchaprasong Intersection
15.สวนลุมพินี Lumpini Park
16.คลองเตย Klong Toei
17.สี่แยกอโศก Asoke Intersection
18.ราชดำเนิน Ratchadamnoen
19.แยกเพชรบุรี Phetchaburi Intersection
20.เยาวราช Yaowarat
Maandag 13 jan. Vliegen wij van Cambodja naar Bangkok. Onze bagage ligt nog in een hotel (in de buurt van Khao San road). Heeft iemand een inschatting of we hier last van gaan krijgen…en zo ja wat raden jullie ons aan? Alvast bedankt!
In welk opzicht zou je last krijgen met je bagage Peter?
Sommige hotels& guesthouses kan je je bagage achterlaten per dag/ week.
Altijd zien dat je achteraf je kwitantie niet vergeet mee te brengen om je bagage te claimen.
Sorry Rien,ik had je berichtje overzien.
Nou ik had de pech dat mijn vriendin me kwam opwachten aan het vliegveld.![]()
Ik heb samen met haar de vlieger genomen richting Khon Kaen,daarna een motor gehuurd.
Voordat we richting Phu Wiang reden(waar ze woont) hebben we nog eerst het Ubol Rattana dam bezocht.
Ik kreeg een warme onthaal bij haar thuis van haar ouders,heb samen nadien op de plaatselijke markt nog wat inkopen gedaan voor het avondmaal.
Ook kwamen er andere familieleden opdagen(tam tam geroffel) om mee aan de tafel te zitten.
Volgende dag hebben we met de hele familie een uitstap gedaan richting Udon Thani in de rapte nog het Phu Phra Vleermuizenpark bezocht.
Nadien hebben we de stad Udon bezocht (sommige leden van de familie zijn daar nog nooit geweest)
S’avonds zijn we terug naar Phu Wiang gereden,de familie met de pick up truck (versleten tot op de draad) en ik met de motor.
S’anderdaags was ik eindelijk verlost van alle familiale beslommeringen en we konden onze weg voortzetten richting Loei.
Beste Georgessiam, het terugkrijgen van mijn bagage in het hotel is geen probleem, dit heb ik vaker gedaan. Ik ben meer benieuwd HOE/OF ik bij mijn bagage/ hotel kom. Verwachten jullie ( als Bangkok kenners) dat het mogelijk is om van het vliegveld naar het hotel te reizen?
Ik hoor het graag, en alvast bedankt
Nou ik weet niet ofdat je over land Thailand binnenkomt Peter?
Indien je met de vlieger aankomt in Bangkok, ga dan meteen naar de vertrekhal (1 etage lager) en pak daar een taxi. Geen wachttijden/rijen, geen gezeur met allemaal mensen die je willen “helpen”. Ik heb trouwens nog nooit meer dan 380 baht betaald om in het centrum te komen inclusief tolgelden.
Bedankt voor je reactie Georgessiam, ik las net in de bangkokpost dat ze het openbaar vervoer en touristenvervoer met rust laten…voor wat het waard is natuurlijk. Ik ga er vanuit dat ik veel vertraging heb maar wel bij mijn hotel kan komen.
Geeft niet Georges, ik was gewoon nieuwsgierig.
Je hebt er dus weer een hele wereldreis opzitten ![]()
Hey Iedereen,
even een update: Normaal gezien zaten we nu al hoog en droog in Cambodja, maarrrr… Stom ongeluk gehad in België, net voor vertrek. Gelukkig een annulatie-verzekering, dus we stellen de reis uit tot maart.
Is wel even balen… Maar ja. Uitstel is in dit geval geen afstel. ![]()
Grts,
Jelle
Vandaag de dag van de grote BKK Shutdown. Op veel plaatsen zijn wegen afgesloten, o.a. bij Ratchaprasong, Asok, Lumpini, Chaeng Wattana…hier bij Rama 3 is er gelukkig helemaal niks van te merken. Tot nu toe verloopt het allemaal nog vredelievend, maar ja, het kan hier in Thailand zo omslaan. Afwachten wat er de komende dagen gaat gebeuren.
Fietstochten gaan in ieder geval gewoon door, want wij komen niet bij de demonstraties in de buurt ![]()
Update vanuit BKK:
It’s getting more dangerous at protest areas in Bangkok. Protestors are getting attacked daily by ‘mystery groups’! Please make sure you avoid the following areas:
Saladang Intersection
Asoke Intersection
Rajprasong
Siam/MBK
Ladprao Intersection
Victory monument
Pffff… en mijn kleine zussie moet daar deze zomer gaan studeren… Hopelijk kalmeert de situatie wat.
In BKK Jelle ?
Weet ze nog niet. Maar de mogelijkheid is er. Is met een uitwisselingsproject, ze weet maar even op voorhand bij welk gastgezin ze terechtkomt.
Er is inderdaad wat ellende geweest, maar ‘daily attacks’ is daarentegen wel weer heel erg overdreven, want dat is zeker NIET het geval.
Gisteravond was ik op en rond Khaosan Road, en het was business as usual en alle restaurants/barretjes zaten vol met toeristen.
Ook krijgen wij nog dagelijks gasten die in omgeving Siam/MBK, Ratchaprasong en Asok verblijven, zonder enige problemen. Waakzaamheid is vereist, maar dat is logisch tijdens demonstraties. Houd de berichtgeving gewoon goed in de gaten.