Nou Fransjes vanmorgen nog contact gehad (skype) met iemand die woont in Si Saket (Isaan) delen van de dorpen (zoals Phraibeung) staan helemaal blank.
Hoe gaat het met jou Fransjes,nog plannen om kortelings op vakantie te gaan naar Thailand?
Hoi Georges,
Als je Dirk zijn e-mail hebt, zou ik hem gewoon eens een mailtje sturen. Hij is dit keer wat heel lang van het forum verdwenen. Het laatst dat ik weet is dat hij naar de Isan is getrokken en na een paar postings vanuit de Isan is het stil geworden.
Ik ben inmiddels al goed ingeburgerd, maar dat mag ook wel na bijna 2,5 jaar nu. Tijd vliegt echt voorbij ![]()
Hoi Dave,
Zal straks ff een mailtje sturen naar Dirk,zal je wel op de hoogte houden !
Nou geweldig dat je je draai kan vinden,kom je tijdens de kerstdagen terug naar Nederland ?
Hoe staat het met de waterellende in Bangkok,zelfde taferelen zoals in sommige Isaan dorpen?
groetjes,georges.:dag:
Hoi Georges, nee, tijdens de kerstdagen blijf ik in Thailand dit jaar. Tickets zijn natuurlijk verschrikkelijk duur deze periode en ik verbaas me er nog steeds over dat ticketprijzen voor een retour BKK-AMS-BKK even duur of vaak nog duurder zijn dan een retour AMS-BKK-AMS. Wanneer ik weer even in NL ben weet ik nog niet.
Nog geen waterellende hier in Bangkok, best kans dat dat nog komt, maar zo erg als 2 jaar geleden zal het niet worden. Volgens de Thaise regering hebben ze het allemaal onder controleā¦dat hebben we gezien afgelopen weken. Na de ellende van 2011 hebben ze tijd genoeg gehad om maatregelen te nemen, maar er is dus weinig nuttigs gebeurd. Normale mensen leren van hun fouten, (Thaise) politici nietā¦
en wij hebben water tekort, n het is hier gewoon heet op het moment
Hier ook heet, maar gelukkig valt er wel regelmatig een tropische bui ![]()
Goedemorgen,
@ Dave: Heb al ondertussen een emailtje gestuurd naar Dirk,nu is het maar afwachten of hij daar op reageer.
Ik ben dikwijls jaloers als jullie praten over de warme temperaturen in Thailand,hier in Belgie alsook in Nederland gaan we stillekens naar de winter toe.
Je voelt het dat de temperaturen elke dag achteruitgaan,brrrrrā¦(gisterennacht was het ocharme maar zoān 3° graden)
:chin:Hallo,na alweer wat tegenslag ga ik weer vol goede moet er tegen aan sparen voor een ticket in december
:chin:Weekend,nog niet echt plannen maar stuk door de bossen wandelen lijkt me wel heerlijk en dan ergens aan leggen en een grimbergen drinken 1 of 2:)
Nou morgen ben ik vrij,zondag heb ik de vroege shift (6:00am/14:00pm)
Nadien een lekker pilsje drinken en wat sport bekijken op de tv.
Het duurt nog even, maar alvast weer aan het bekijken waar in BKK we volgend jaar willen verblijvenā¦
:chin:Succes,keuze genoeg dacht ik zo:dag:
Nou waarom je ātentenā niet opslagen aan het Hualamphong station Rien?
Veel buslijnen in Bangkok passeren het station alsook heb je daar de metrolijn.
Ook heb je daar verschillende guesthouses& hotels :Sri Hualampong Hotel www.hualamponghotel.com (air-con rooms 400 baht per nacht)
The Train Inn www.thetraininn.com (een scheet ver van het treinstation) zelf heb ik daar al een paar keer geweest ! (450 baht to 900 baht per nacht) vriendelijk mensen die deze guesthouse uitbaten.
Als je aan het Hualamphong station overnacht Rien ben je overal vlak bij,denk dan in eerste instantie aan China Town( 10 minuutjes met de voettram* (wandelend*)
Leuke suggesties Georges, maar iets meer comfort mag bestā¦
Momenteel kijken we eerst nog naar iets in Pathumwan
Pathumwan Princess ? Zit je direct op het MBK ![]()
Ik ben afgelopen weekend een paar dagen naar Koh Larn geweest, voor de kust bij Pattaya. Was er nog nooit geweest dus wilde dit eiland ook wel eens zien. Eiland heeft een paar mooie stranden en je kunt er makkelijk een brommertje huren voor THB 200 per dag. Klein eiland dus ideaal om een dagje te gaan strandhoppen. Nadeel van Koh Larn is dat er bootladingen Russen elke dag vanuit Pattaya worden overgezet, eind van de middag gaan ze allemaal weer terug naar het vasteland. Ook de prijzen voor het eten zijn voor Thaise begrippen vrij prijzig. Voor het nachtleven hoef je er niet naar toe, want 's avonds is het uitgestorven en weinig te beleven. Maar een leuke bestemming voor een paar dagen als je even Bangkok wilt verlaten.
Dat heb je goed onthouden! Maar die optie is nu een beetje te duur ![]()
Ik heb tegenwoordig weinig inzicht in de prijzen meer ![]()
Misschien Siam@Siam Boutique Hotel ? Of The Lit ?
Nou ik zag dat mijn onderwerp :Allerlei ongevallen,crimes in het subforum ālaatste nieuws Thailandā is verdwenen???
Pracht hotels, maar nog altijd te duur. Momenteel lijkt Tenface de minst slechte optie voor Pathumwan, hoewel die ook aan de prijs isā¦
Komt wel goed we hebben nog even.