Kom bijna elke dag wel even op het forum, maar ben deze maand even erg druk (geweest). Goed teken, want veel aankomsten gehad deze maand en veel nieuwe aanvragen voor komende maanden. Er is dus weinig van te merken dat het crisis is in Nederland.
En daarnaast sinds een paar weken een nieuwe vriendin dus regelmatig erop uit met m’n prive-gids als ik vrij ben :).
Hoe is het verder op Koh Phangan Baco ? Was afgelopen maand helaas weer 2x negatief in het nieuws…slecht voor het toerisme…
Nou met mijn nieuwe vriendin zijn er nog twijfelgevallen,ze wilt pas sex als we getrouwd zijn.
Voor de rest is ze heel vriendelijk,over geld is er nog nooit een woord over gezegd,alsook dat ik haar eventueel moet sponsoren.
Maar ik zie dat helemaal niet zitten om te wachten eerdat we gaan …
En uitbreiding…nee hoor heb 34 couverts dat vindt ik wel oké, uitbreiding betekend ook meer personeel en dat zijn nu eenmaal niet de minste kosten in Nederland.
Niet dat ik iets tegen russen heb maar die kan je beter niet teveel hebben, jammer is dat want op plaatsen waar veel russen zijn blijven andere toeristen vaak weg.
Russen en Engelsen, krijg er altijd een beetje naar onderbuik gevoel van.
Mijn ervaring met Russen is ook niet positief (het geval in Khon Kaen) een Russische pooier was een thaise vrouw aan het aftroeven buiten op straat.(de rest van het verhaal zal ik jullie besparen)ofschoon ik ook een boekje open kan trekken over de Britten,ze denken de wereld in hun binnenzak te hebben.
in mijn woonplaats in nederland zie ik geen bardames en geen ladyboy’s bv ook slingeren ze zich niet om een paal in bikini, nou is het natuurlijk erg koud in Nederland maar ik zit nog in Thailand, mijn laatste dagen in Bangkok. En het was 2 maanden geweldig hier.
je moet die verhalen van m,n vriendin is horen!! ze werkt in rusland in Jekaterinburg, al een jaar of 3 nou die kan er een boek over schrijven. wat een asociaal en onbeschoft, vies[stinken] volk dat daar is…hoop dat het het laaste jaar is voor haar daar, en vlug in NL is. Trouwens we zijn een jaar of 4 geleden nog eens in Greece [Santorini] geweest nou daar werden ze gewoon geweigert in sommige hotels…zal nou ook wel anders zijn denk ik
maar mijn ervaring met engelsen is over het algemeen positief op een enkele boxpartij na, dit gebeurt onder de NLers ook, daar zitten ook van die gasten tussen die denken dat alles kan en mag als ze op vakantie zijn.
Russen in thailand pff,wat een vervelend volk.
In hotelrestaurants pakken ze maar wat ze kunnen zonder het op te eten en zo vreselijk luidruchtig.
trouwens,de mensen uit india volgen wat mij betreft op plaats 2
Heeft dit iets met sex te maken of met sextoerisme, in Amsterdam Den Haag Utrecht of weet ik waar staat men achter het raam dat zie je ook niet in Thailand, want daar is geen prostitutie toch… of waarschijnlijk bij jou in t dorp.
Helaas lees ik steeds meer verhalen van mensen om Koh Phangan voorlopig te boycotten…ook de bekende Thailand-promoter Richard Barrow schreef dit op zijn blog. Beetje jammer, want naast Had Rin zijn er natuurlijk nog voldoende andere stranden waar niks gebeurt.
Ja dat geval was een klein jaar eerder dan die neergeschoten brit, je gaat dan altijd ook oude verhalen krijgen.
Het is slechte publiciteit ja, maar laten we het in perspectief plaatsen op een feest met gem 10.000 man per maand en rond kerst tot wel ruim 20.000 man dan is de kans dat er iets gebeurt vrij groot.
we hebben het over zeg 150.000 bezoekers per jaar aan de parties in haad rin er vallen 1 a 2 doden per jaar door geweld en als er 1500 gewonden vallen door vecht partijen hebben we het dus over 1%.
Begrijp me goed elke dode of gewonde door geweld is er 1 teveel maar ik durf te stellen dat het niet onveiliger is dan rondlopen in een grote stad of party.
veel slachtoffers zeggen ook ik heb niets fout gedaan dat is natuurlijk ook niet realistisch, maar ja je gaat niet tegen de krant of politie zeggen ik heb de eerste klappen verkocht.
Ik woon Hier nu ruim 8 jaar, leef nog steeds en nog geen slachtoffer van geweld geweest komt misschien omdat ik me normaal gedraag en niet als een dronken mongool.
Het grootste gevaar is nog altijd een mens op een motorbike of in een auto
Het heeft er absoluut veel mee te maken hoe je jezelf gedraagt inderdaad. Er zijn genoeg toeristen die zich in Thailand (en sowieso in het buitenland) misdragen, teveel drinken, ruzie zoeken etc etc. Als je je gewoon low-profile gedraagt, is er niks aan de hand.
Had zelf ook niet goed gelezen, want zie nu ook dat dit steekincident al van vorig jaar was.
Bij onze klanten is Koh Phangan nog steeds een zeer populaire bestemming, alleen sturen wij maar weinig mensen naar Had Rin, vooral omdat het ook vaak families met kinderen zijn.