Thailand zever-topic: Aan den toog

Net even door jullie menu gegaan… Amaai! De eerste Thai in onze contreien waar je som tam, Phad Krapao en naam pla phrik op de kaart ziet!.. Mmmmm! Klinkt alvast fantastisch!

Tja je bestierd een Thais restaurant of niet en Authentiek.

Maar deze gast gaat slapen was vanochtend vroeg op pad ivm een kleine verbouwing/verbetering van het restaurant plus de avond er voor pas laat in de mand…nohn lap fan dee :slapen:

Slaap ze, Jan! en veel succes met de verbouwing!

1 like

Tot in december Jan!

ik zat in Ao Nang maar verblijf tegenwoordig in Udon Thani, mocht je hier in de buurt komen ben ik altijd wel in om een pintje te drinken

mijn favoriete belgisch gerecht is toch waterkonijn :drool:

Die kans is zeker aanwezig :smiley: !

:chin:morgen ,heerlijk die drukte weer aan de toog zelf ben nog een dagje in Brabant en morgen ga ik weer naar noord Nederland voor wat klussen
als ik eens in de buurt ben van Purmerend zal ik zeker ook eens hapje gaan eten bij Jan:dag:
En Dave is er al iets meer bekent over water overlast in Centraal Thailand?

het is inderdaad weer gezellig druk hier, en persoonlijk vind ik het vooral leuk om Frank (Liu) hier weer aan te zien schuiven, toch altijg gezellig als hij weer aan zijn eigen hoekje aan de toog zit, Jelle weer actief in onze keuken, en verders zie ik bijna alle stamgasten weer regelmatig voorbij komen
ik zeg, gezellig :cheer::cheer:
hier even een groeps foto

http://www.jeroenhoyng.nl/images/Stamgasten.gif

Met de wateroverlast valt het t.o.v. vorig jaar heel erg mee. Uiteraard zijn sommige gebieden weer overstroomd, maar dat is een jaarlijks terugkerend probleem helaas. Kort geleden was er op een traject tussen Bangkok en Chiang Mai geen treinverkeer mogelijk vanwege overstromingen, maar inmiddels zouden de treinen gewoon weer rijden zover ik weet.
In Sukhothai waren ook problemen met het water, maar het Historical Park was gewoon te bezoeken. In Bangkok zijn de laatste dagen ook straten overstroomd (vandaag rondom Ekamai en Sukhumvit Soi 23), maar dat had er meer mee te maken dat de afvoer de grote hoeveelheid water die in korte tijd was gevallen niet kon verwerken.
De extreme overlast zoals we vorig jaar hebben meegemaakt, wordt dit jaar niet verwacht…maar ik juich nog niet te vroeg. Voor de mensen die wel weer met de wateroverlast te maken hebben, blijft het natuurlijk elk jaar weer een drama.

:chin:ben in noord Nederland het is hier berhoorlijk fris de verlangen naar het warme Thailand:vak02:neemt nu wel snel toe:zon02:

er zijn inderdaad wederom gebieden welke onder water staan maar dat gebeurd nu eenmaal elk jaar wel en de mensen daar zijn er dan ook op voorbereid, al blijft het natuurlijk erg vervelend
ik vergelijk het altijd maar met nederland waar itteren en borgharen ook elk jaar wel onder water komen te staan, en ook las ik van de week dat er in groot britanie delen van het land waren onder gelopen (vooral in schotland en wales) ik denk dat elk land deze problemen heeft

:chin:morgen,zie momenteel veel vliegtickets akties(bkk) op veel sites >>>

ja lekker Fransjes, heb er al een, had ik toch beter last minut kunnen kopen?

:chin:ja dit is de duistere wereld van de vliegticket je kan er geen pijl op trekken:dag:

:chin:morgen,het weekend is al bijna weer begonnen nog een paar uurtjes:cheer:

nog even volhouden dan :vak02:

iedereen alvast een heel fijn weekend toegewenst:cheer:

Hoef je in Udon nog niet tot aan je enkels door het water te waden Dirk :slight_smile: ?

Als je trouwens nou met Kerst dit jaar kalkoen gaat maken en een lekker kerstdinertje in elkaar flanst, kom ik bij je langs !

nee Dave Udon Thani is nog steeds goed te doen op mijn teenslippers hier geen enkel spoor van water overlast hebben ze zover ik het begreep hier ook vorig jaar niet gehad, het is hier nu eenmaal een stuk droger dan in bangkok…

ik weet niet of er dit jaar een kerstdiner in zit aangezien er die week gezins uitbreiding gepland is, dus als alles goed gaat heb ik het iets te druk om een kalkoen te braden :beef:
uiteraard ben je van harte welkom om een kraamkado te komen brengen :kus:!

:chin:zo je wordt papa proficiat wel verassend ik wist niet eens dat je alweer zo lang een relatie had.:wereld: