dag of 2-3 Bkk, dan richting CR om wat vrienden te bezoeken, misschien een klein weekje. En dan weten we het nog niet. Misschien eens een eilandje doen aan de andamankust… even travelfish.org onder de loep nemen.
Dirk, waar zit jij nu alweer? Samen eens een pintje drinken, hé… ![]()
:chin:toch wat voetbal op de achtergrond (psv-feyenoord)en even kijken of Georges is aan geschoven dit weekend maak toch een beetje zorgen.
en Dave ook al weinig online
zelf ben komende week weer wat dagen in noord Nederland
@Jelle, in dec zal ik ze groeten in de catbar in CR;)
Hehe, zeker doen:chin:
Toffe mensen daar!
Dit is goeeeee nieuws Jelle 555555555555555
Ik ben jaloers 55555
Merci kerel
Tof om jou hier weer te zien:dag:
:chin:morgen,even een lekker kopje koffie aan de toog en dan maar weer aan de arbeid
sparen voor Thailand:slapen::vak02::slapen:
Jaloers , daar het vrouwtje voorlopig niet meer wilt gaan van teveel regen de twee laatste jaar ( heel de dag door , dagen na elkaar, dus niet 2 uur ).
Ze verkiest het droge zachte klimaat van de costa del sol ( …haar moederland ).
Dit jaar zijn we teruggekomen ( van LOS ) en het vrouwtje zat met een klaplong ( maar we wisten het niet ) en daarna nog naar Spain en bij het terugkomen moest ze opgenomen worden in spoed en drie dagen in het ziekenhuis , drie weken later terug een klaplong en 7 dagen ziekenhuis ( long getalkt of vastgeplakt of laten vergroeien ).
Maar je mag niet vliegen ( is dodelijk )met een klaplong en wij hebben nog 5 vluchten gedaan dus Boeddha is ons gunstig geweest , vrouwtje kreeg een tweede kans!
Maar nu stelt ze het goed .
Ik ben inderdaad minder online de laatste tijd. Ben net vorige week teruggekomen van 2 weken vakantie in Nederland, en nu weer genoeg op kantoor te doen. Gelukkig ga ik over 2,5 week lekker een paar dagen relaxen aan het strand van Hua Hin ![]()
Ben tijdens m’n verblijf in Nederland natuurlijk even bij Jan langsgeweest in zijn Thaise restaurant en heerlijk gegeten. Dus mochten jullie eens in de buurt van Purmerend zijn, ga dan zeker eens kijken (en vooral eten) bij Jan !
Goed om te zien dat Frank ook weer aanwezig is !
En Jelle, idd lekker vooruitzicht om vlak na de feestdagen weer deze kant op te komen !
Wow, geluk gehad, ouwe jongen! Enfin, 't is allemaal goed afgelopen.:chin:
Ja hé? Misschien kunnen we samen een pint gaan drinken om het nieuwe jaar te vieren…:vak02:
gisteravond heb ik een nieuwe culinaire ervaring opgedaan bij een zuiderbuur, het gerecht heet, althans dat is mij wijsgemaakt, waterzooi. iemand van onze vlaamse vrienden op het forum die kan bevestigen dat het bestaat.
De waterzooi of ‘woater-zeutje’ zoals men het in Gent uitspreekt, behoort tot de oude Vlaamse streekgerechten.
Sterker nog, 't is effectief een traditioneel Gents gerecht. Tegenwoordig meestal met kip of zeevis bereid, maar oorspronkelijk werd het gemaakt met riviervis uit de Leie. Aangezien de riviervis volledig verdween met de komst van de fabrieken tijdens de industriële revolutie werd kip aangewend als vervanger.
Trek een bouillon van je kip, pluk daarna het vlees van het karkas, bouten apart.
Blancheer kort in de bouillon wat prei en wortel in jullienne gesneden (lucifertjes), kook een paar aardappelen en snij deze in grove stukken.
Maak een roux (zoals het begin van een bechamelsaus: boter smelten, bloem toevoegen 1/1, goed blijven roeren op het vuur tot je een koekjesgeur krijgt), voeg al kloppend bouillon toe. Laat nog even opkoken. voeg aardappel en groentjes toe. Kruiden naar believen (zout, peper, eventueel nootmuskaat). Dit mag goed bijgekruid worden, want het kan snel slap van smaak zijn. Daarna opwerken met een liaison (1 eigeel met room gemengd 1/1) !Opgelet, dit mag niet meer koken, anders gaat de binding van de liaison kapot. Dresseer je stukjes kip (bout+ vlees) op een diep bord, pollepel groentjes en aardappel erover, pollepel saus erover en afwerken met een beetje gehakte peterselie.
Smakelijk! ![]()
a de kok is back.![]()
:biggrin: kan het niet laten…
Yessss was leuk om je weer is te zien alleen had ik geen (vrije)tijd om ff lekker te pinten met elkaar maar daarentegen hebben jullie (ouders) heerlijk gegeten bij ons plus nogmaals bedankt voor het doen overkomen van de spulletjes voor mijn vrouw (Oil) van haar moeder plus de spulletjes van Joy voor mijn dochter en niet te vergeten de gebreide mutsen voor de monniken in de tempel te Landsmeer, thanks Dave !!!
Goh, ik kom niet vaak in jullie richting, Jan… Maar het eten klinkt toch een omwegje waard! ![]()
Een aantal weken geleden hadden we 2 zuiderburen te gast welke eigenlijk in Amsterdam verbleven maar gezien de goede recensies op iens.nl toch even naar Purmerend kwamen om te proeven, 1 van hun was van Thaise komaf en uiterst tevreden omtrent het eten.
Jullie leveren niet aan huis, zeker…? lol2