Thailand zever-topic: Aan den toog

Hoi George,

Ja ff online…het gaat prima afgelopen weekend weer alle tafels bezet, gisterenavond 5 tafels plus de nodige afhaal en dat voor een dinsdagavond maar het kan natuurlijk altijd beter maar we zijn pas 8 weken open maar meer mensen weten de weg te vinden naar het restaurant met name door mond tot mond reclame de beste reclame die je kunt hebben, zelfs uit Amsterdam, Volendam etc komen ze hier naar toe omdat het gratis parkeren is en dat ligt in Amsterdam al gauw op €5 tot €6 per uur plus mijn restaurant ligt op 20 meter van ruime parkeergelegheid.

Je kunt toch moeilijk op basis van een paar watereservoirs op daken in Bangkok concluderen dat de kans op dengue groter is in Bangkok dan op het platteland? En wat betreft het uitrekenen waar meer mensen wonen in Bangkok of in een hutje op de hei: In thailand wonen meer mensen op het platteland dan in steden.

*Thailand’s urbanisation rate (its urban population as a percentage of the total population) is 31%, significantly below peers such as Indonesia (53%), Malaysia (71%) and South Korea (82%). More worrisome is that urbanisation has stalled, increasing by less than one percentage point between 2002 and 2009, compared to increases of over 7 and 8 percentage points in Malaysia and Indonesia, respectively. * Thaiworld – Simplified Solutions For Your Business and Finance

Wat mij betreft maak jij van een mug een olifant :dag:

@ somtampoepala

Gewoon een beetje discusieren…Maar ik ben het denk ik wel met je eens dat de kans op dengue in Bangkok waarschijnlijk niet heel veel verschilt van die op het platteland. Met name in buitenwijken van Bangkok. Maar het is erg moeilijk om er hoogte van te krijgen.

Tuurlijk niets mis mee, vandaar mijn opmerking omtrent wolkenkrabbers (Bkk) ze (muggen) zitten ook op grote hoogtes.

En het belangrijkste het ligt niet ver van het station,he he he !
Nou geweldig dat de mensen staan aan te schuiven Jan!
Ik hoop alleen dat er ook “masser man khai” op het menu staat,je weet dat ik dit erg graag lust (zal zeker 2 porties eten)

Nr. 102 op de menulijst :chin: de gehele menulijst is te bewonderen via de website :beef:

Ja, die massaman is inderdaad erg lekker, georges. At hem laatst ergens met lamsvlees, maar vind het toch lekkerder met kip. Maar persoonlijk zou ik voor nummer 52 gaan op de lemonleaf kaart, kip met cashewnoten. Wel een erg complete kaart, trouwens.

Kreeg afgelopen zaterdag een kennis te eten welke ook een met een Thaise samenleeft, hij wilde graag massarman kai maar twijfelde omdat zijn vrouw dit zo overheerlijk maakt, voor ons is/was dit juist de uitdaging dus ik stelde voor, bestel het gerecht ben je niet tevreden dan gaat het op mijn kosten retour, eind conclusie alles maar dan ook alles opgegeten met het compliment naar mijn vrouw jegens het bereiden van de massarman kai, dus dat geeft een goed gevoel, tevens de Thaise delegatie was zeer tevreden over hun bestelde maaltijden welliswaar met speciale wensen ( pet pet mak maaaak) en als er een volk kritisch is omtrent hun eigen kost :beef:

Aanrader Nr. 57 kai phad me muang special

Ik ga hem direct eens bekijken op je menukaart,Jan!
groetjes,georges.
jezus ,Jan het water kom me al in de mond! 102. Kaeng massaman kai,nou de prijs valt ook lekker mee!

Ja kan er ook niets aan doen… Heb vanmiddag maar kai kratiam prik Thai gegeten en vanavond maar neua nam man hoi :cheer:lol2 en in plaats als voorgerecht heb ik maar tod man pla als toetje genomen :chin:

ik zal mij culinaire bezigheden dan ook maar ff vermelden gister keng som en pla taa diauw gegeten

Gezien het tijdstip had het ontbijt van vandaag er ook wel bijgekunt Baco, aan deze zijde begonnen met 2 sneetjes brood met Nutella.

Nou als voorgerechtje neem ik: (5.) Koeng choep paeng thod
Als rijstgerecht neem ik ; (32). Kau phad kai
en natuurlijk (102). Kaeng massaman kai mag ik zeker niet vergeten!
Nu ff door scrollen en hopelijk heeft Jan ook wat Thaise bieren op zijn kaart staan,neen dus geen vermelding!
Dit vraagt om uitleg Jan!
Zal toch niet waar zijn dat ik een “heerlijk,helder Heineken” moet drinken?

Ik serveer uiteraard en alleen Singha dit ivm het promo materiaal welke ik heb weten te bemachtigen via Singha BENELUX en volgende week wordt geleverd dus is dat een voorwaarde die zij stellen,maar ik heb ook Heineken.

Goed om te weten,Jan! nu nog informeren ofdat ik mijn bagage kwijt kan spelen in het station van Purmerend!(anders ben ik verplicht mijn hele hebbe en houden mee te sleuren naar jou restaurant).:smiley:

mijn ontbijt was redelijk hollands baguette met pindakaas en yoghurt met cornflakes

Bahhhhhhh,Jaap Jan,hoe kan jij dat binnen krijgen “pindakaas” echt heb het éénmaal geproefd heb mijn boterham aan de hond gegeven,die keek me ook heel raar aan,na een tijdje heeft hij het binnengespeeld.lol2
andere dingen die ik niet lust ,speculoospasta,hollandse maatjes.

Toch wel van Calvé en niet van Chunkie…

:chin:middag,druk druk nog een nachtje werken en dan weekend en dan beloofd het weer een :zon02:weekend te zijn
En Georges toch ook weer moeten werken van je arts?