:chin:En waarom daar en niet ergens anders in Thailand?:vak02:groetjes Fransjes:slapen:en droom ook van een grote prijs>>>
:chin:is wel heel rustig vandaag op het forum zal wel met het mooie weer te maken hebben.:zon02:
Ik denk het ook, fransjes. Hoewel in Bangkok was het niet bijzonder mooi weer vandaag.
Bangkok heeft vele nadelen ten opzichte van het platteland, maar een van de (weinige) voordelen is dat dengue geloof ik niet zo heel veel voorkomt hier. Ik vermoed omdat er niet heel veel stilstaand water is, maar ik ben geen expert op dit gebied.
dengue verspreidt z8ch juist makkelijker in stedelijke gebieden want daar zijn veel mensen en stilstaand water is altijd wel ergens aanwezig.
@ Baco
Oke, zoals ik al zei ben ik geen expert. Probeerde je slechts mijn indruk te geven op je vraag, hoe de situatie elders in Thailand was, maar ik geloof dat je al beter geinformeerd was dan ik.
Toch ben ik er verbaasd over dat je zegt dat dengue zich makkelijker verspreidt in stedelijke dan platelandsgebieden. Wat ik erover gehoord heb is namelijk dat de infectiekansen in Bangkok lager zouden zijn omdat er uberhaupt minder muggen(ziektes) in Bangkok zijn en omdat in een stad weliswaar geinfecteerde personen de ziekte kunnen overdragen maar op het platteland kunnen andere, geinfecteerde dieren ook het virus verspreiden.
Hi Georges,
Boedapest is een absolute aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een leuke stedentrip. We hebben heel veel gezien en gedaan. Veel gewandeld, historische gebouwen bezocht, één museum bezocht, gezwommen en kortom veel sight-seeing. Het was super!
Het eten, tsja, daar moet je van houden. Toen wij er waren was het 33 graden en dat heeft toch een behoorlijke invloed op je eetlust. We hebben eigenlijk niet zoveel gegeten daar, maar wat ik aan Hongaarse gerechten heb gezien: het zag er heerlijk uit.
We hadden een prima hotel, pas 2 maanden geopend, midden in het centrum. We hebben hier veel geluk mee gehad, het hotel was perfect.
Al met al was het fijn om even een paar dagen weg te zijn uit Nederland. Helaas wacht nu weer de harde realiteit!!
Hoe gaat het met je voet, Georges?
Groetjes!
Hoi Cindy,
Vandaag voor de laatste keer naar de kinisist,woensdag moet ik op controle bij de geneesheer voor arbeidsongevallen,zal waarschijnlijk terug moeten werken op donderdag.
Het is maar voor 2 dagen,omdat ik volgende week **LT dagen ** heb!
Je moet weten dat ik 4 weken werk,de vijfde week ben ik gewoonlijk thuis voor een weekje(4/5de loopbaanonderbreking)
Nou heerlijk dat Boedapest is meegevallen Cindy !(spijtig dat ik maar alleen ben anders had ik ook een weekeindtripje geboekt)
jammer dat Cindy niet alleen is George :wub:
ik moet eerlijk zeggen dat ik die info vanwikipedia heb en dat is natuurlijk niet altijd de meest betrouwbare bron.
het is hier nog steeds erg droog dus zou je niet echt dengue verwachten maar stilstaand water is er altijd wel
in de stad (bangkok maar ook andere steden) is er altijd stilstaand water in bijvoorbeeld oude auto banden (en die zijn er overal genoeg te vinden) ook in regentonnen en diverse afval blikjes/tonnen/flesjes en dergelijke dit zijn dus altijd kleine stilstaande watertjes en die zijn juist zeer geschikt voor muggen en aangezien de zon meestal niet op dit water schijnt (schaduw) duurt het dus ook veel langer voordat dit verdampt is ook komt de damp tegen andere delen van bijvoorbeeld de band aan en druppeld dan weer terug zodoende blijft water erg lang aanwezig in afval
Sorry, maar volgens mij ging de discussie er niet om of er stilstaand water is in Bangkok of andere steden - natuurlijk is er dat. De vraag is of er meer stilstaand water c.q. meer kans op muggen c.q. meer kans op dengue infectie bestaat in Bangkok dan op het platteland. Is dat volgens jou het geval? Ik betwijfel dat namelijk ten zeerste. Maar ik word graag van het tegendeel overtuigd.
ik wilde alleen aangeven waar er in stedelijke gebieden stilstaand water te vinden is. ook ik ben hier geen deskundige op het gebied van dengue, dat het in stedelijke gebieden gemakkelijker verspreidt is (als het al waar is) denk ik vooral te danken aan het feit dat een besmette mug daar meerdere mensen en dieren zal steken als op het platte land, simpel door het feit dat er veel meer mensen en dieren zijn
ik zag in een ander topic dat LIU ook weer terug is, dus bij deze
:cheer::cheer: WELKOM TERUG :cheer::cheer:
persoonlijk vindt ik dit wel een reden voor een lekker potje bier dus de eerste is op mijn (virtuele) kosten (blijf toch een ollander he)
Nou Dorien das nu mijn probleem hier in Belgie,om terug een nieuwe partner te vinden daar ben ik al te oud voor geworden.
Natuurlijk vind je hier en daar wel eens een single Thaise hier in Belgie,maar daar blijf ik van af.
Dat er stilstaand water te vinden is in stedelijke gebieden zal een kind van vier met je eens zijn. Waar de discussie om ging - en waar ik benieuwd naar ben - is of er grotere besmettingskans voor dengue bestaat in Bangkok in vergelijking tot het platteland, want er zijn tegenstrijdige berichten. Het is waar dat er meer mensen in de stad zijn, en dat zou in theorie voor een grotere verspreiding tot gevolg kunnen hebben, maar het schijnt dat persoon tot persoon besmetting zeer zeldzaam is als het om dengue gaat (zelfs binnen dezelfde familie, althans dat is wat ik ervan begrepen heb). Wat betreft je bewering dat er meer dieren zouden zijn in de stad dan op het platteland: dat vind ik moeilijk te geloven. Weet je dat wel zeker, of waar heb je dat vandaan?
He George, als ze single is, toch geen probleem? Of mis ik iets.
Denk dat dit vrijwel hetzelfde blijft ook al in een stad als Bkk met wolkenkrabbers staan er vaak waterreservoirs of watertanks op de daken waar muggen zich uitstekend kunnen voortplanten en reken maar uit waar wonen er meer mensen in Bkk of op het hutje op de hei.
Je neemt me de woorden uit de mond,Dirk!![]()
Mag ze wel de nederlanders,is juist als ik ze soms bezig zie op restaurant,dan beginnen mijn oren te flapperen(colaatje met 2 rietjes,andere uitsmijters,ober wat is het grootste stuk vlees wat je hebt?)
En ik zie dat mijn goede vriend Jan online =
Hoi Jan,hoe gaat het met de zaken?
Ben je tot nu toe tevreden of kan het nog altijd beter?