Dat gaat het ook niet worden George misschien een jaartje overslaan en dan volgend jaar dubbel :cheer:
School etc zijn toch ingrijpende hoge kosten in Thailand wat betreft kinderen, dus jaā¦
Gewoon fijn dit te mogen vernemen !
Ik ben gewoon jaloers van jouw durf !:chin:
Sorry , gezondheid !!!
Geef de fles maar 555555555555
ja George ik moet elke 90 dagen het land uit ik heb een double entry visa dus 1x net maar de grens over en weer terug en de andere x een nieuw visum aanvragen dus moet 2x per jaar een nieuw visum aanvragen 1x ga ik dit in nederland doen terwijl ik daar mijn familie en vrienden bezoek en 1x in een ander land hier in zuid oost azie :vak02:
Had eindelijk ook een antwoord op mān PB van maanden terug ![]()
We hebben je zorgen gemaakt Dirk ! Van de ene op de andere dag verdwenen, maar goed dat je weer terug bent !
Kan je makkelijk een nieuw visum aanvragen in ZO-Azie, Dirk ?? Ik heb namelijk een paar keer gelezen dat dit best lastig kan zijn, iig met het visum dat ik heb (Non-Immigrant B). Alleen in Perth schijn ik wel makkelijk een nieuwe aan te kunnen vragenā¦
Hoi Dirk,
Hoe kom jij je dagen door in Krabi,trek je geregeld op uit naar andere plaatsen?
Qua huisvesting,was het moeilijk om iets op de kop te tikken?
ik verblijf hier op een toeristen visum en volgens mij is dat geen probleem om hier in de omliggende landen aan te vragen maar we zullen het in de loop van de tijd wel zien ā¦
momenteel doe ik weinig tot niets George, eerst maar eens uitrusten van een hele drukke tijd, ik heb zeker wel de gedachten om de gehele omgeving te gaan verkennen lekker rustig aan op het scootertje rond touren en maar zien waar we eindigenā¦
een huisje was hier zeer snel geregeld maar daar hebben mensen die hier wonen en welke al had leren kennen op mijn bezoeken hier me heel goed bij geholpen
ik zit 10 minuten van het strand en centrum en heb een huisje met 2 slaapkamers en airco in elke kamer (uitkijken voor electra rekening) en dit huur ik voor 7000 bath per maand en ik heb een zwembad tot mijn beschikking
Zo nog een aantal dagen te gaan en dan vliegen we (voor de 1ste maal met Etihad) naar Bangkok. Vandaar vliegen we door naar ChiangMai. Ik hoop alleen dat ze bij etihad willen meewerken en onze koffers willen doorlabellen naar ChiangMai. Anders hebben we slechts 2u15m om door de duane te gaan, de koffers van de band te halen en opnieuw in te checken. Bovendien sluiten 40 minuten voor vertrek de loketten van Bangkok Airways.
We zien het binnenkort wel.
ik ben 6 dagen geleden geland en het duurde bij mij minder dan een uur voordat ik met mijn koffer door de doune was, maar ik heb het ook weleens anders mee gemaakt dus je moet een beetje geluk hebben en als ze de koffers niet door labellen dan kunnen ze de koffers mischien wel prioriteit geven zodat als een van de eerste op de band terecht komen dit is normaal alleen voor business class maar mischien willen ze wel helpen evt tegen een vergoeding
Ik heb op andere fora vernomen, dat het afhankelijk is van wie er aan het loket zit.
We zullen het zien.
Het is de 1ste keer, dat we met Etihad vliegen en weet niet of zij vaak vertraging hebben, of dat het druk is bij de douane op het tijdstip dat wij arriveren.
Gochh, ik heb ook met Etihad gevlogen vanuit Brussel,je koffers worden maar gelabeld tot Survarnabhumi airport.
Nou het is tezien welk uur van de dag dat je aankomt,het kan dikwijls morgens wel hectisch zijn bij aankomst,maar normaal moet het wel lukken om binnen het uur door de douane alsook je koffers bij de hand te hebben.
Met de electra rekening idd oplettenā¦ik schrok me wild na de eerste maand. Mijn huur is 3500 per maand, de electra is vaak rond de 3000 per maand. En dat is dan maar voor een kleine kamer. Maar ja, de airco loeit vaak wel van een uur of 7 's avonds tot een uur of 7 's ochtendsā¦
Op zaterdag en 18.15 uur komen we aan.
Maar goed de positiev geluiden te horen, dat we het normaal gezien wel moet kunnen halen.
Uiteraard vertragingen daar gelaten.
Ik had gisteren klanten op kantoor die 1,5 uur bij immigratie hadden gestaanā¦was stervensdruk. Ligt er natuurlijk ook net aan hoe druk het op dat tijdstip is qua vluchten. Zij vlogen met KLM, aankomst 13:10 uurā¦
Daarentegen heb ik zelf in al die keren Thailand nooit langer dan 20 minuten hoeven te wachten bij immigratie, maar ik kwam dan ook bijna altijd vroeg in de ochtend (rond 6 uur) aan, de drukte viel dan nog heel erg mee.
Dat is dan weer minder om te horen, je 1ste reactie dan.
Even ter mijn herinnering,
Waren er nu 1 of 2 hallen om door immigratie te gaan?
Ik dacht bij drukte dat ze nog een 2de opende, maar weet het niet zeker meer.
Een 2e hal zegt mij niksā¦
Overigens heeft Etihad een samenwerking met Bangkok Airways op o.a. de route Bangkok - Koh Samui. Ik kan dus bij Etihad een vlucht boeken Brussel - Abu Dhabi - Bangkok - Koh Samui. Bangkok - Koh Samui wordt dan onder een vluchtnummer van Etihad getoond, maar de vlucht wordt uitgevoerd door Bangkok Airways (zgn. codeshare overeenkomst). Als ik dit ticket zou boeken, wordt de bagage helemaal doorgelabeld naar de eindbestemming Koh Samui.
Nu zullen jullie waarschijnlijk ālosseā tickets hebben, maar als je aangeeft bij de balie dat Koh Samui je eindbestemming is (laat je Bangkok Airways-ticket even zien bij de balie) dan moeten ze kunnen doorlabelen.
Dat laatste gaan we ook proberen.
Heb daarstraks een plattegrond gevonden hier op de site, heb alleen de link niet opgeslagen.