Thailand zever-topic: Aan den toog

Dat ‘bankstel’ weegt echt geen honderden kilo’s. Deze olifanten wegen minimaal zo’n 3000 kg en kunnen echt wel 2 mensen op hun rug hebben ! Ik denk dat gewicht en de bouw van een olifant wel te maken hebben met hun kracht.
Maar ben je dan ook tegen paardrijden ? Wat weegt een gemiddeld paard ? Een kilo of 700 ? Daar zit men toch ook op (soms ook wel met 2 personen) en daar hoor je nooit iemand over ?
En zeker niet alle olifanten worden slecht behandeld en zitten aan een ketting van 1 m lang.

Naar mijn idee geeft het toch wel een beeld over hoe het is om op zo’n machtige machine te zitten, want zo worden ze in veel landen nog steeds gebruikt… Als machine in bijvoorbeeld de houtindustrie, is toch redelijk educatief.

Neemt overigens niet weg dat ik het deels met je eens ben, zolang de mahouts maar geen prikstok gebruiken kan ik het nog wel aanzien.

Daar ben ik het ook mee eens. Zolang ze op een normale manier behandeld worden, vind ik tochtjes op een olifant geen probleem.

Ik blijf het pijnlijk vinden om zo’n machtig wild en intelligent dier in gevangenschap te zien. Ik hoorde ook al vaak dat zo’n bank met twee westerlingen over het algemeen meer schade toebrengt dan een Thai van pakweg 50-60 kilo.
Ook het monotone leven en de zware psychische trauma’s die deze dieren oplopen tijdens hun ‘training’ in de entertainmentindustrie zinnen mij totaal niet. Men ziet over het algemeen bij deze beesten een veel hoger cijfer inzake artrose, psychische stoornissen, ed.
Ik blijf het mensen afraden.:chin:

1 like

dus jij ziet de olifant als een machine en niet als een intelligent dier?

Waar blijven de mannetjes, want die zijn gevaarlijker om te gebruiken

van wat ik gezien heb vind ik de behandeling over het algemeen niet best.(kan ook self fulfilling prophecy zijn)

Omdat je er niemand over hoort is het goed?
Ik heb het paardrijden nooit begrepen en al helemaal niet dat het een edel dier is en een hoofd heeft en geen kop.

Ik ben geen geflipte mileu/dieren activist maar er zijn een paar dingen waar ik het niet mee eens ben aan de andere kant ben ik totaal niet milieu bewust.

Iedere gek heeft zijn gebrek

No longer do they have to paint pictures with their trunks, play the drums, or perform demeaning circus tricks. They are not made to carry heavy benches on their backs, which can deform and even break an elephant’s spine. They are no longer forced into submission with implements such as “the hook” and they are not chained during the day.

Bron:http://www.elephantnaturefoundation.org

1 like

http://www.elephantnaturefoundation.org is trouwens een heel mooi alternatief om toch met olifanten in contact te komen op vakantie zonder het alomtegenwoordige misbruik te financieren. Deze organisatie vangt olifanten op die uit deze industrie gered werden en helpt ze door ze nog een een mooie laatste paar jaar in semi-vrijheid te schenken.

Dat zei ik niet… Ik gaf alleen aan dat je het best als educatief kan zien als je ziet hoe de locals m gebruiken.

Mens en dier werken gewoon nog altijd samen, er worden ook nog ossen gebruikt om te ploegen toch?!

Ik zou zeggen dat dit educatief nog een stapje beter is…:biggrin:http://www.elephantnaturefoundation.org/

wat de ossen betreft heb je gelijk maar het gebruik van olifanten in bijv de bosbouw in thailand is verboden daarom is de olifantenritjes/shows industrie ontstaan.

Ik weet ook wel dat ik selectief ben en dat het vreemd is dat ik het lot van een os of een varken in de bio industrie minder aantrek dan een olifant maar ja iedere gek heeft zijn gebrek.

Goede avond vrienden,ben de match Standard&Hannover aan het volgen,wat een schitterende voetbalwedstrijd.
Vrienden als jullie morgen gaan werken,vergeet dan niet je paraplu mee te nemen,ze verwachten felle regenbuien(namiddag)
@:Jelle:was het nog vergeten te vragen,hoe zit het met je nieuwe baan?nog steeds interimwerk aan het verrichten?

Daar heb je helemaal gelijk in!

Nu ik ben al blij dat de olifant uit het straatwezen is verdwenen en dat er boetes op staan voor het voederen van deze prachtkolossen!

Nog heel even werkloos tot mijn opleiding begint op 5 januari… Maar als ik ondertussen nog iets tegenkom, zal ik het met veel plezier doen. Zit hier bijkans ondersteboven van verveling…

Helemaal niet vreemd of selectief, ik ben het grotendeels met je eens.
Alleen heb ik denk ik iets minder moeite om ook de andere kant te zien.

Moest iemand van jullie nog een jobke hebben tot januari, laat maar weten, hé… :smiley:

Ook in CM bij de Doi Sutep? Die daar stond op een betonplaat van 2 bij 2 m

Tjah, ik wou net een regering gaan vormen hier in België, maar dat blijkt nu dan toch gelukt te zijn…lol2

Ik dacht dat het nu officieel verboden is om de dieren op straat mee te tronen om ze te laten voederen door de toeristen. Maar zoals bij zovele zaken op zovele plaatsen in de wereld, betekent dit nog niet dat het niet meer gedaan wordt.

Trouwens iemand deze avond naar het nieuwe één-programma ‘kiekens’ gekeken? Wat een flauwe hap, zeg. Werd aangekondigd als ‘een ode aan de Britse comedy’. Mooie bedoeling, slechte poging.
Voor zij die de echte Britse comedy aanhangen, hier een golden classic.
Fawlty Towers- the Germans.
[ame]Fawlty Towers - Don't mention the war.mpg - YouTube