Dan Zullen ze volgend jaar wel groots en trots vermelden dat de boekingen 70% hoger liggen in vergelijking met een jaar daarvoor
Goede middag vrienden,kom ff piepen aan het venster! Vandaag een drukke dag,snoeien,schilderen,met de hond wandelen en eten maken.
Oja mijn keuken is af,was het vrijdag nog vergeten te vermelden.
Voor de rest wens ik iedereen een fijne zondagmiddag,en hopelijk krijgen we wat beter nieuws uit Thailand.
FF met één oog naar het nieuws kijken op tv:,zie dat er verschillende straten in Bangkok onderwater zijn gelopen.(leger is ingeschakeld om dammen te bouwen)
Mijn gedachte zijn bij alle mensen die in deze toestanden moeten leven,dikwijls zijn ze hun hebben en houden kwijt(huisraad)hopelijk heeft Thailand een steunfonds(weet het niet)om de mensen te helpen waar de nood het hoogst is!
:chin:Georges fijn dat de keuken af is.waneer kunnen we eens kennis maken met je kookkunsten.:cheer::dag::cheer:
bij china air mag je 30 kg bagage pp meenemen , waar je met de heenreis bijlange niet aan komt
als ik goede kleding mee zou nemen zou ik mensen daar dan mee kunnen helpen ?
heel fijn dat je wil helpen , maar Thaise mensen houden er niet zo van dat je hen kleding geeft . In de 1ste plaats hebben de Thaise mensen een enorme trots en ten 2de hebben ze wel een aparte visie over wat mooi en praktisch is .
geld geven is ook geen optie .
Het beste (volgens mijn mening en ervaring) is ter plaatse de moeilijke keuze maken en een bepaald gezin er uit te pikken waarvan je “denkt” de meeste nood te hebben en ze mee te nemen naar een grootwarenhuis en ze zelf de keuze te laten maken met een door jou vooraf afgesproken budget en natuurlijk ook met je eigen inspraak over wat nuttig is en wat niet .Solidariteit is heel mooi maar heel complex ; wie ga je wat geven en wie maak je tot vriend en wie tot vijand ?
persoonlijk geef ik nooit geld maar probeer wel te zien wat nuttig is , zo heb onlangs voor de vriendin en de 2 kinderen een hospitalisatie verzekering afgesloten zodat ze bij ziekte of ongeval naar een degelijk hospitaal kunnen en bij werk onbekwaamheid een vergoeding krijgen .
Vorig jaar het schoolgeld voor de kinderen betaald zodat ze een goede opleiding krijgen en later meer zekerheid zullen hebben op een degelijke baan.
Het is dan wel hoofdzakelijk schoonfamilie maar die zijn altijd reuze blij met de kleding etc welke wij meebrengen voor kinderen als zowel volwassenen…
:chin:Volgens mij geld dit niet op de route ams -bkk of je moet door vliegen naar Tapei(taiwan)
:chin:Ja mijn kennissen vinden dat ook wel fijn als je kleding mee neemt
tja , familie is nog wel wat anders ; je kent hun smaak en behoefte en bepaalde zaken die moeilijk te vinden zijn in Thailand worden wel gewaardeerd .
eind deze maand neem ik een koersbroek en schoonheids producten mee voor de vriendin en daar is ze uiteraard heel blij mee .
:chin:De berichten voor Don maung woorden steeds minder goed ze zijn bang dat sommige nood dijken het niet gaan houden lees ik net op Bangkokpost.com
deze kan je ook volgen , lijkt me een betrouwbare bron :http://twitter.com/#!/richardbarrow
:chin:Ik dacht dat Bangkokpost ook wel een goede bron is voor info
tuurlijk !
Hun smaak…alles is welkom en er is behoefte aan alles.
:chin:ben over een uurtje terug
:chin:Ben er weer nog een biertje en ga mijn bed opzoeken
slaap lekker en maak je niet teveel zorgen !
af en toe ook goed nieuws (zie bijlage)
:chin:Ja zal mijn best doen groetjes
:chin:Morgen,even het laatste nieuws bekijken ziet er allemaal niet echt best uit voor Don meuang en 5 andere districten in het noorden van Bangkok
Davenuman heb jij misschien nog wat extra info.
ja Dave,vertel eens de laatste stand van zaken rechtstreeks van het front? want hier horen we vanalles… gaat suwannapoe open blijven,want ik kom zaterdagmorgen daar aan als het nog gaat… zit nu toch met n beetje spanning