:chin:Misschien een praatje met de mensen van dit forum onder het genot van een Drankje en een hapje kan ook wel eens verhelderend werken waar gewerkt word worden ook wel eens fouten gemaakt
Ik geniet altijd wel van je in breng op dit forum.:dag:
Daarom ook hoor Georges ik heb het vorig jaar allemaal gedaan en help nu ook al een paar mensen hiermee er is een hoop onduidelijkheid en we zijn hier tenslotte om elkaar te helpen :chin: Ik hoor de uitslag wel ![]()
Ik geef je de uitslag graag door hoor Dave lol2lol2lol2lol2
Nee hoor geintje ik hoop dat alle NL clubs het weer beter doen als vorig jaar daar hebben we veel meer aan!
Voor de mensen die Thaise uitzendingen willen zien via het internet(live of opgenomen)dit draadje aanklikken!
http://nl.wwitv.com/televisie/204.htm
:chin:Morgen, de week is weer bijna door midden er komen nog vele na zomer dagen aan hoop echt dat we weer een mooi weekend hebben:cheer::vak02::cheer:
Hoop op een vruchtbaar weekend gezien we op de SecondHome beurs staan vrijdag zaterdag & zondag a.s.
Ik help het je hopen Jan het weer helpt niet echt mee is namelijk niet echt lekker beurs weer.
Daar zit wat in natuurlijk maar daarintegen zijn dit de enige beursdagen plus de :zon02: heeft in dit geval wel een positieve inbreng op de gemoedstoestand.
Nu in Belgie is in het weekend ook mooi weer,het is pas vanaf volgende maandag dat de temperaturen gaan zakken tot normale waarden voor de maand oktober!Ivb:beurs:Dat zal wel goed komen Jan!!Nog veel suc6 met het verkopen van huizen in Thailand dit weekend!
27-9-2011
Dag iedereen,
Onze tijd samen zit er nu bijna op, dus nog even en we moeten elkaar een maand missen.
De laatste week samen hebben we doorgebracht op Koh Chang, een groot eiland net naast de grens met Cambodja.
Ongelofelijk mooie natuur, nog een stuk indrukwekkender dan het eiland dat we vorig jaar op het einde van onze reis bezochten.
Het binnenland bestaat volledig uit dichtbegroeide jungle met de nodige fauna tot gevolg. Op de weg zie je geregeld slangen,
waarvan de gevaarlijkste die wij zagen een groene pitviper (soort adder) was, maar naar verluid vind je hier ook cobraās, kraits en pythons. (gelukkig) nog niet tegengekomen ![]()
En drie dagen geleden bij het opstaan zowaar een aapje voor het raam van onze kamer zien zitten. Heel leuk, onze ramen waren van getint glas,
dus hij kon ons niet zien en heeft daar toch een 5-tal minuutjes ongegeneerd aan zijn staart zitten krabbenā¦
Tof ook om hier met de brommer te rijden: dit eiland is zeer bergachtig, waardoor je heel steile en gekronkelde, maar ook heel mooie wegen krijgt. Echt de moeite!
Wij zijn blijkbaar wel de enige die er aan denken om een helm te dragen, ik zie soms met een bang hart toeristen zonder enige bescherming en enkel flipflops aan hun voeten
over de natte banen racenā¦
We hebben op het eiland veel regen gehad, maar al bij al viel het mee. Zonder regen geen groene jungle om van te genieten. Een nacht is de electriciteit op het gehele eiland
zelfs uitgevallen door een omgewaaide boom op een leiding. Dat heeft toch een dag geduurd tegen dat we weer stroom hadden.
We zijn ook zeer goed ontvangen geweest door Wim, samen lekker gaan eten en goeie babbels gehad. Echt een mooie plaats voor een duikschool, spijtig genoeg was het weer te slecht om eens een dagje te gaan snorkelen. Enfin, daar valt niets aan te doen, volgende keer meer geluk! In ieder geval: Merci Wim!!!
Bon, nog 1 nachtje op het eiland en dan terug naar Bangkok. De nacht van 29 op 30 september vertrekt Marie dan weer naar Belgie en ben ik alleen voor een maand⦠Zal toch even wennen worden.
Tot binnenkort,
Groetjes,
Jelle en Marie.
Nu dat Marie terug gaat naar Belgie Jelle,waar ga je allemaal naar toe,of blijf je in het zuiden rondtrekken?
Misschien toch eens naar Koh Samet gaan voor een paar dagen?
In iedergeval wens je nog veel plezier in Thailand!
In vorig schrijven ging hij naar Chiang Rai om daar door te trekken naar Laos.
Bedankt voor je info,Frank! wist het niet meer.
![]()
En volgens mij ging hij eerst nog ff bij baco langsā¦
Mocht het uitkomen, dan spreek ik morgen of overmorgen met hem af voor een biertje in de stad ![]()
Grappig om al die Wereldwijzers te ontmoeten hier in BKK !
Goede morgend Dave,normaal zou ik zeggen "je bent een vroege vogel"maar Thailand loopt 5uur voor qua tijd!.
Hoe is het op kantoor,druk?
Nog plannen voor het weekend(zwemmen,uitgaan)of het rustig aan doen?
Ja Dave zo zit je ver weg maar toch ook weer heel dichtbij haha
Wat is Nederland toch een raar land land nog geen week terug konden de winterkleren weer uit de kast koud regen etc en nu⦠gewoon weer +20 graden strak blauwe hemel! Was het maar altijd zomer :vak02:
Zoals Frank schrijft, ga ik idd doorreizen naar CR en van daaruit naar Laos. Hoogst waarschijnlijk samen met Jimmy (dan betaal ik geen āFarangprijsā) een 2dehands kopen in CR en laten modifieren om er gemakkelijk mijn rugzak op te kunnen binden. Jimmy zou 'm eventueel ook willen inschrijven op zijn naam, of op naam van zān company, teneinde lastige grenswachters en corrupte flikken zo weinig mogelijk kans te geven om me iets af te troggelen.
Maar het weer is op dit moment nog even niet denderend in het noorden, dus ga ik normaal gezien eerst even naar Koh Phagnan, het weer zou er goed zijn en het bier lekker koud ;). Een dag of vier denk ik en dan door naar het noorden. Op koh Samet moet je volgens het weerbericht even niet zijn, zo blijkt, dus dat houd ik voor een andere keer.
Als alles meezit spreek ik morgenavond met Dave af, dus we zullen eens klinken op jullie gezondheid daar in de lage landen!
Grts,
Jelle
Jelle dat is precies de juiste manier om door thailand te reizen de weersberichten in de gaten houden en daar je reis op aanpassen, ik denk dat het voor Marie wel moeilijker wordt dan voor jou de komende maand gij bent zān gelukzak die nog een maand mag blijven en zij moet naar huis.
verder leuk te lezen dat jullie het goed naar je zin hebben
als je samen met Dave in bangkok een biertje gaat drinken kijk dan wel uit dat ge er niet te veel neemt want als jullie op een eider van ons moeten toosten dan zal het toch een zatte bende gaan worden daar lol2lol2