Thailand zever-topic: Aan den toog

Toevallig eergisteren bericht gekregen van de Rechtbijstand verzekering, de luchtvaartgeschillen commisie is aanbeland bij datum 30-06-2010 dus dat duurt nog wel even…terwijl China Airlines netje 's op hun pagina aangeven rechten van passagier’s wil nog niet zeggen wat ze gaan doen maar we zien het wel.

Ben nog maar 53 jong lol2

zo je bent al bejaardlol2lol2lol2

Yessssssssssssssss 5555555555555555555

Hello luitjes!

Onze laatste dag in Bkk, morgen weer op weg naar Chiang Rai. Dit maal met de vlieger.
Bangkok was weer fantastisch: heerlijk gegeten, lekker geslenterd door de steegjes van deze zotte stad… Maar na zes dagen verlangen we wel weer naar de rust van het noorden!

Gisteren hebben we voor de eerste maal de JJ market (Chatutchak) gedaan, wat een zottenij: alles wat je maar kan bedenken en dan van alles nog eens tien verschillende versies!
Wij waren echter nog meer gecharmeerd door de Or Tor Kor market (aan de andere kant van het Chatutchak park): een ongelofelijk grote voedselmarkt met
een grote foodcourt. De mensen waren hier ook opmerkelijk vriendelijker dan op de JJ market, waarschijnlijk omdat ze heel de dag met eten bezig zijn!lol2

Vandaag nog eens de Wang Lang Market op en een avondje Chinatown.

Tot de volgende keer, dat zal vanuit Chiang Rai zijn.

:dag::dag::dag:

Grts,

Jelle

Goede reis alvast naar Chiang Rai !

Ben overigens blij dat we afgelopen zaterdagavond niet hadden afgesproken voor een drankje…ik weet niet hoe het weer bij jullie in de stad was, maar hier in de omgeving was het echt drama. Het heeft hier de hele avond non-stop keihard geregend en mijn moo baan was veranderd in een groot openlucht zwembad. Denk dat als ik met de taxi naar de stad was gegaan, dat ik zeker 2 uur onderweg was geweest.

Gisteren Grand Palace & Wat Phra Kaew en de Wat Pho maar weer eens bezocht…was toch alweer een jaar of 6 geleden. Leuk, maar erg warm en uiteraard verschrikkelijk druk…

Goede morgen allemaal, het is weer een nieuwe week vol van dromen over thailand :cheer:

@ Jelle, ik lees wel dat jullie bangkok weer hebben overleefd lol2 en dat het heerlijke thaise eten jullie ook nog steeds smaakt, veel sanuk in chaing rai

Pai tam ngaan back 2 business reality check.

chok dee

1 like

Een nieuwe werkweek is begonnen voor sommige,voor mij begint het weeral morgen(na 5weken rust)
ff straks nog op controle gaan in het ziekenhuis en morgen spijtig genoeg weeral gaan werken.

“introductie tot de Thaise taal” is gestart …suc6 !!

:chin:Hallo, is een rusttige dag voor mij .
Dave weer op geknapt?
En George morgen weer aan het werk?

Spijtig genoeg wel Fransjes,dat betekend weeral vroeg opstaan en botterhammen maken!lol2

:chin:Wees blij dat je een job hebt en daar van je uitstapjes naar Thailand van kan betalen succes morgen :wereld:

Er sluipt “luiheid” in mijn lichaam Fransjes,zal wel den oude dag zijn zeker?Ik was het levendtje met niets tedoen al gewoon geworden.lol2

rap ff hier posten (meest gelezen door de “kenners” ???)
vorige week heeft vriendin een klein ongeval gehad met de bromfiets ; wat kneuzingen hier en daar die ondertussen wel aan het helen zijn behalve 2 vingers die redelijk gezwollen en pijnlijk zijn ;
vorige week naar de dokter in het ziekenhuis in Cha Am geweest maar niet echt geholpen . Dokter heeft haar doorverwezen naar Petburi omdat hij dacht dat ze daar beter onderzoek konden doen (X-Ray ed …) .
de dokter daar heeft helemaal niets gedaan buiten wat pilletjes voorgeschreven .
Blijkbaar wordt er in de staatsziekenhuizen niet veel gedaan .Naar een privaat ziekenhuis of iets dergelijks kost handen vol geld veronderstel ik .
Weet iemand in de buurt van Cha Am/Hua Hin een degelijk ziekenhuis dat betaalbaar is ?

Ook mss een hospitalisatie verzekering afsluiten voor de toekomst …hoeveel gaat dit jaarlijks kosten ??

In Hua Hin zit het Bangkok Hospital even voorbij Market Village gekomen dan vanuit Cha-Am volgens mij eind vorig jaar of begin dit jaar geopend.

Betaalbaar geen idee, ben in 2006 1 keer in een ziekenhuis geweest op Koh Samui omdat ik nogal vervelend ten val was gekomen dus even voor controle geweest x-ray laten maken en wat pijnstillers en ontstekingremmers meegekregen moest dacht ik 1500 thb betalen…

1 like

ik ben een keer (3 jaar geleden)naar het ziekenhuis geweest in bangkok omdat ik was gevallen tijdens een trekking, een paar x-ray foto’s laten maken, er bleken 3 ribben gekneusd te zijn vervolgens pijnstillers gekregen totale kosten ongeveer 1750 bath
ik denk dus dat je gerust naar een prive ziekenhuis kan gaan zeker omdat je vriendin thais is wat het zeker niet duurder zal maken

1 like

Goede morgend ierdereen op het Thailandforum,vandaag voor het eerst naar 5 weken rust,terug weeral gaan werken.

:chin:als ze niet is verzekerd kan het bedrag toch snel op lopen zeker als ze moet gaan overnachten in het ziekenhuis is in vergelijking nog goed koop met Nederland/Belgie maar als je in eens dit soort bedragen op tafel moet leggen zijn het toch grote uitgaves.