Thailand zever-topic: Aan den toog

zal het eens overwegen ; er moeten wel genoeg mensen zijn die interesse hebben (zoals ze in A’pen zeggen ; voor 2 man en ne paardekop begin ik er niet aan lol2 )
wat de toonhoogtes betreft is er mss wel een mogelijkheid om die er bij te plaatsen vb L(laag)-M(midden)-H(hoog)-R(stijgend)

Maak een topic en vraag of hij sticky wordt gemaakt door de forumbeheerder…

Zoals Jan al terecht zegt maak een topic en vraag of hij sticky wordt gemaakt door de forumbeheerder, als het eenmaal een topic is dan zie je vanzelf of er intresse genoeg is zo niet dan kan je altijd weer stoppen
mensen geven zich meestal niet vooraf op en vinden het achter af leuk om zo iets te kunnen lezen/leren

Goede middag vrienden,ben wat laat op de afspraak hier op wwz!had nog wat één en andere te regelen.(winkelen)
Zo het weekend is al begonnen,hier in Belgie hebben we momenteel Thailandweather 33°.
Hoe is het met je Dave,nog wat plannen om straks ff door te zakken?
Hoe is het met je verkoudheid,al beterschap in zicht?

Voel me niet slecht…alleen hoest nog erg veel…gaat maar niet weg. Vanavond avondje thuis blijven, keer geen bier. Neem volgende week mss wel dagje vrij. Denk dat ik morgen ff naar Grand Palace & Wat Phra Kaew ga, al jaren niet meer geweest…

Rust maar eens goed uit Dave!ik val in herhaling warme thee drinken!!
Daaaas een goed idee om de grand palace te bezichtigen Dave,dan ben je eens weg uit de dagdagelijkse sleur.lol2

Juist niet in De Toog dan verdwijnt het in het niets, De Toog is juist voor kletspraat lol2 maar een nieuwe Sticky Topic :wereld:

OK , ik bekijk het zo : wekelijks een paar zinnetjes met de verklaring van de woorden en op regelmatige basis enkele oefeningen om de verworven kennis te testen .
zal me proberen te houden aan dingen die ik denk nuttig te zijn voor de mensen die regelmatig naar Thailand gaan of er wonen
alles wordt enkel in het fonetisch (nederlandse fonetiek , soms ook mijn eigen interpretatie , dus niet de officiele fonetiek) geschreven waarover dan ook de nodige uitleg zal gegeven worden hoe het beste de klank te benaderen .
zowel voor jullie als voor mij een uitdaging .

indien de beheerder akkoord gaat hoor ik het hier wel en aan hem een naam te bedenken voor de sticky .

Lijkt mij een aanvulling op het forum, dus stuur even aan Dave een PB’tje er over.

Speak Thai Sanuk :cheer:

:chin:Dave gebruik je airco (Thuis) daar kan je goed ziek van worden beter gewoon een vantilator (patlom) airo is vaak veel te koud af gesteld en zorgt voor een te droge lucht.
Of je moet eens een weekje buiten Bangkok verblijven waar de lucht wat frisser is .:vak01:

Airco mag maximun 6° C lager staan dan buitentemperatuur ( ook in de wagen ), bvb buiten35°C , airco plaatsen op 29° C.

:chin:

@ Baco 930 euro GEZINSpensioen ( dus voor man en vrouw ), voor mij alleen 530 euro :mad:

dit is als je 60 bent !
Bij 65 j 300 euro meer

is geloof ik ongveer net zoals in nederland alleen kan dat pas vanaf 67 dacht ik .

hoelang moet je nog?

ik zie wel dat Jan ook weer veilig is geland in nederland en hij zal dan ook wel zijn begonnen aan het grote aftellen tot zijn nieuwe reis

mensen die nu 65 worden krijgen het nog op hun 65e over een paar jaar op je 66e en nog later wordt het op je 67e ik weet alleen niet precies welke jaartallen dit verandert

Had op de heenweg 19 uur vertraging dus al bezig met de aanvraag ter compensatie dus als dat rond is snel weer boeken >>>

succes met de compensatie regeling, ik hoop dat het vlotter wil gaan dan je zaak met de klm

het is maar een rustige dag hier aan de toog, ik denk dat de meeste mensen vandaag diverse buiten activiteiten hebben aangezien het nog steeds prima weer is

:chin:Ja,ben ook net even binnen maar het is hier nog lekker buiten dus ben maar kort aan de toog:vak02: