Tjeez, ik wist al van één dode, nu al drie… Tragisch.
3doden
11 zwaar gewonden
60 licht gewonden
…
Hier is het bijna een half uur nacht geweest zoals zonsverduistering…regen, regen, hagel etc…
vtm - nieuws
Hier zwaar onweer, veel regen maar geen hagel… VTM kan ik niet ontvangen, ik kijk met een ouderwetse antenne: één en canvas, dat is 't…
reeds 4 doden…
35 zwaar gewonden
100 licht gewonden
50 met breuken
Ze gaan proberen het festival te laten door te gaan , vanavond alleen kalme muziek.
pffff… niet goed.
doeiiiiiiiiiiiii
Goede morgend iedereen op het Thailandforum!
Pukkelpop wordt dan toch afgelast. Er zijn nu al vijf doden geteld. De organisatoren hebben vrijdagochtend besloten om het festival voor de rest van het weekend stop te zetten.
Kan het alleen maar toejuichen dat ze dit festival aflassen,voor de nabestaanden wens hun veel sterkte.
Las het vanochtend in de krant. Terecht natuurlijk dat ze het aflasten. Inmiddels al 5 doden. Je kan moeilijk lekker gaan doorfeesten, kan je ook niet maken naar de nabestaanden toe…net doen alsof er niks gebeurd is.
Zeg Dave,waar ik me in het verleden ook aan ge-ergerd heb,was de wederopbouw na de tsunamie in Thailand van de bars en andere zuipgelegenheden.
Alles was in mum van tijd,weder opgebouwd,alsook het feesten ging gewoon zijn gangetje(precies ofdat er niets is gebeurd)
50 meter verder in de straat was alles nog ingestort.
Aan de ene kant heb ik me daar toen ook wel aan ge-ergerd ja…maar aan de andere kant moet je je ook bedenken dat deze mensen niet rijk zijn en leven van het toerisme. Zonder hun bars/restaurants e.d. ook geen inkomsten. En aan het eind van de maand krijgen ze wel al hun rekeningen die ze moeten betalen…
Nu we weten allemaal dat de meeste bars worden gerund door Buitenlanders,maar het is wat je zegt Dave,er moet "rijst"op de tafel komen.
ff iets anders Dave:Hoe zit het met de Hua Hin airport?
En als je denkt dat mijn schoonzus, haar man en hun 2 oudste jongens waren daar, gisteren…maar geen nieuws, goed nieuws…toch in het algemeen
Groetjes
Sopirla>>>
Veel bars worden idd gerund door buitenlanders, maar veel (kleine) restaurants ook door Thai. Tsja, het is natuurlijk heel dubbel. Want als je besluit om dicht te blijven, wanneer ga je dan weer open ? Na een week ? Na 2 weken ? Wanneer zou het wel weer kunnen ?
Ik weet eigenlijk niet of Hua Hin Airport momenteel operationeel is of niet. Voorheen vloog SGA (NokMini) nog tussen BKK en Hua Hin v.v., maar alle vluchten zijn nu opgeschort. Thai, Air Asia en Orient Thai vliegen ook niet naar Hua Hin, dus voor zover ik weet wordt er niet op gevlogen (m.u.v. prive-vliegtuigen). Correct me if I’m wrong…
En wat met bangkokairways Dave,normaal vliegen die toch op Hua Hin?
ff snelle check gedaan, maar ook niet zo te zien…
inmiddels trekken de donkere wolken hierboven weer samen…laat het nog ff 3 uurtjes droog blijven please, dan zit ik wel in de stad…
Ja, toch nog vluchten…4x per week met Solar Air, BKK-Hua Hin v.v.
Bedankt Dave,zag op deze website dat de prijs van een ticket:2200bath bedraagt dan komen er nog 200bath “surcharge” kosten bij!Wel een beetje langs den dure kant vind ik,alsook ze vliegen maar met “kleine” vliegtuigjes god weet hoe die onderhouden zijn.
Ken eerlijk gezegd deze maatschappij niet,hoe staan ze aangeschreven qua:veiligheid Dave?
groetjes:georges.:dag:
Aha, we hebben ooit gehad over de veiligheid en de onderhoud van de “cocosnoot”(sorry, cocosnoten!) maatschappijen; ik ga liever te voet of met de bus of met de trein, maar in zoiets stappen, zeker NEEN !
Groetjes
Sopirla
Sopirla, welke zijn dan volgens jou ‘cocosnoten’ maatschappijen ? Laatst gaf je namelijk wel ergens aan dat je best met EgyptAir wil vliegen…daar stap je blijkbaar zonder moeite in, als je een goedkoop ticket kon vinden…?!
Neen, Dave, ik was met iemand aan “praten” die van BRU naa JNB wilt vliegen, maar die wist niet de toegelaten gewicht; ik heb van die persoon niets meet gehoord (ik heb haar de telnr. en de naam van mijn collega van “Egypt Air” omdat die persoon kon niemand bereiken van “Egypt Air”);
Blijkbaar is het in orde.
Groetjes
Sopirla>>>