Thailand zever-topic: Aan den toog

Nee, mijn werk zit een Soi verder…iets meer dan 5 minuten lopen dus ideaal. Enige vervelende zijn de straathonden waar ik dagelijks langs moet…tot nu toe hebben ze me nog met rust gelaten gelukkig…ik heb het nu eenmaal nooit zo op honden gehad…

Nee, geen Black Label…te duur voor mij Georges hahahaha, dus gewoon 1000 Pipers :wink:

Yesss, ik heb eindelijk mijn CC… Nu kan ik binnelandse vluchten beginnen boeken. Ik zat daarnet even op Agoda en het bleek toch soms veel in prijs te schelen als je via internet slaapplaatsen boekt… Ga het toch even van dichterbij gaan bekijken!

Agoda heeft soms goede prijzen idd. Houd er wel rekening mee dat er vaak nog tax bijkomt als je doorgaat met boeken…dan kan het soms toch weer tegenvallen…

Heb net de vlucht geboekt van Bkk naar CR: alle taksen, 20 kg size, verwerkingskosten en flight insurance: 4524 Bht. Wel wat duurder dan de trein, maar in één uurtje staan we wel in CR.
De nachttrein hebben we vorig jaar immers al gedaan, was wel een heel leuke ervaring!
Om van CR naar de Isaan te raken ga ik nog eens op het gemak alle opties bekijken. Nokair vliegt van CM naar Udon Th, treinen tussen CM en Isaan bestaan denk ik niet (dus dat betekent eerst Bkk) en bussen doen er wel heel lang over (zo’n 12u geloof ik).
Andere opties volgens jullie?

Misschien wel handig om de dag voor aankomst op een bepaalde plek toch al eens te checken. En ik ga eens bekijken hoeveel het scheelt met die taks erbij.

Als je dit boekt in promo dan heb je het voor amper 2000 bath.

Was een promo: 1475 pp, maar met al die kleine extra kosten… loopt snel op.

Jelle er rijden genoeg bussen van de"arcade busstation"(Chiangmai) naar het Noord-Oosten!!

Weet ik, maar da’s dan een rit van 12 uur. Op een trein heb ik hier geen probleem mee, maar bussen zijn niet zo mijn ding (toch niet voor zo’n afstand. Ik kan er bevoorbeeld niet op slapen, krijg snel de kriebels in m’n benen, enz…
Misschien in kortere stukjes verdelen…

Nu ga je terug naar Bangkok met de trein&bus of met de vlieger,om daarna door te reizen naar Isan?hmmm,zou het niet doen Jelle,indien je optie bus of trein neemt!

2000 voor 2 personen maar geboekt 8 maand op voorhand!

Neem gewoon het vliegtuig met Nokair.

Kans is groot dat ik dit zal doen. Prijs komt op een 3700 Bht, valt wel goed mee…

Ik laat zelf de insurance altijd achterwege…scheelt toch weer wat Bahtjes…en reisverzekering had ik altijd zelf al…

Treinen tussen noorden en noordoosten bestaan idd niet dus gaan allemaal over BKK.
Wij zijn aantal jaar geleden met de auto van CM naar Udon gegaan. Onderweg overnacht in Phitsanulok. Aangezien je toch voldoende tijd hebt, zou je dat dus ook met de bus kunnen doen. CR naar Phitsanulok (kan je evt nog wat langer stoppen en Sukhothai bezoeken als je dat vorige keer nog niet gedaan hebt), de volgende dag verder naar Loei (met evt bezoek aan Phu Kradung National Park) en door naar Udon.
Udon was in de tijd van de Vietnamoorlog een belangrijke plaats voor de Amerikanen met een legerbasis daar. Vanuit Udon stegen de Amerikaanse vliegtuigen op om doelen in Vietnam te bombarderen (overigens…als ze de bommen niet hadden afgeworpen, werden ze door de Amerikanen ‘gewoon’ even boven Laos afgeworpen, zodat de missie toch geslaagd leek), maar tegenwoordig is Udon Thani een slaperige plaats. De meeste farang die er komen hebben een vriendin die er vandaan komt of zijn gepensioneerd en brengen hun oude dag erdoor of zijn op doorreis van/naar Laos. Stad kent ook weinig bezienswaardigheden. Evt kan je naar Ban Chiang (oude opgravingen) of bij een van de eetkraampjes in het Nong Prajak Park eten. Wil je avondje leuk stappen, ga dan naar Mr Tong’s, een van de hipste tenten in Udon.
Zo, dat was ook nog een stukje geschiedenis en beetje uitgewijd over Udon :slight_smile:

Hee merci Dave! Zal dit zeker in overweging nemen! We moeten wel zien dat we tijd genoeg gaan hebben, we willen samen ook nog een weekje op koh Chang of Koh Pan Ngan zitten, dus zeker op tijd naar beneden reizen…

Iemand trouwens al in de gaten dat we langzaamaan weer iets meer Bhts krijgen voor onze euro’s? Of is dit een normale schommeling…

koers bath/euro

http://dchart.charting.eurobench.nl/tchart/tchartcached.aspx?user=Mistermedia&format=image/gif&issue=190015653&width=485&height=157&enddate=today&startdate=24m&layout=SimpleGreen&res=endofday

van mij mag de koers wel weer terug naar december 2009

Van mij zeker niet ! Laat hem maar lekker zo laag staan !!!

Natuurlijk verwend in de jaren er voor €100 wisselen en 5200 thb was de max die ik een keer heb ontvangen, dus nog steeds huilen met de pet op als je langs de loketje’s loopt van de banken.

jij wil ook alles hebben he en wonen in thailand en ook nog eens een gunstige wisselkoers voor jou
ik denk trouwens dat heel veel westerse expats wie daar van een pensioen of andere uitkering leven het met mij eens zijn