Thailand zever-topic: Aan den toog

Zo George ben je nu pas terug heb je eindelijk die site open gekregen lol2lol2

heb er gisteren nog een half uurtje na gekeken! er zitten er wel heeeel mooie huizen tussen!! tsja,het is geld dat bij mij ontbreekt voor den ogenblik!heb wel wat spaargeld en het overige geld van de verkoop van mijn huis in Si Saket,maar zal niet toekomen vrees ik!lol2lol2

Doe jij normaal geen sabatmaand voor de feesten ?lol2

Er zijn financiering mogelijkheden :cheer:

Ik ga dit jaar niet echt zelf naar de feesten kunnen gaan, ik heb een hele week de vroegen.:mad:lol2

Geen geluk met het weer voor de Gentse Fieste hé Jelle, hopelijk is er beter weer op komst. Ik heb een gids over Gent gelezen met 200 dingen die je moet gezien hebben als je Gent bezoekt en de Hotsy Totsy staat er ook bij. Het zal er wel zeer druk zijn deze dagen.
Groeten aan iedereen en aan diegenen die momenteel in Th zijn, geniet ervan !

Awel, voor de meesten is dit weer geen goed nieuws, maar Marie organiseert 10 dagen concerten binnen, dus daar komt met die regen veel volk op af!

Trouwens een goeie Gentse Fieste gewenst, Fleur!:cheer::kus::chin:

Hey mensen, ik ben bezig onze visa aan te vragen. Weet iemand hoeveel een single entry en een double entry tourist visa op dit moment kosten bij het Thai Consulaat in Antwerpen?

Staat dat niet vermeld op de site dan?

Toch nog niet gevonden

Tourist visa 1 enter €30 60 dagen.
Tourist visa 2 entry € 60 120 dagen.

Staat op de site Thaise consulaat Amsterdam

Had daarstraks het nieuws gevolgd,weinig volk met de Gentse feesten,sommige festiviteiten waren geanuleerd(buiten activiteiten)dit door de regen.
Men spreekt om een fonds op te richten,vind ik trouwens een heel goed idee!!

Merci Jan!

Ik stuurde daarstraks ook een mail naar het consulaat in a’pen en kreeg net een mailtje terug: totale kost= 105 eur, ik vermoed dat dat die 30 + 60 is met verzendingskosten bijgerekend (ik stuur het hele pakket met aangetekend schrijven en zou binnen de week de visa moeten hebben)

Interessant gegeven voor Belgen die nog een visum nodig hebben de komende tijd:

!! Graag nu nog zo snel mogelijk in juli opsturen want in augustus is het vakantieregeling en duurt het dus veel langer.

@ Jelle,

Graag gedaan.

Houd wel rekening dat hij ingaat met de datum van afgifte.

Op de site vh consulaat staat dat het visum ingaat vanaf het moment dat je Thailand binnenkomt. Het mag wel maar maximum 3 maanden op voorhand worden aangevraagd:

‘Een toeristenvisum met 1 ingang (one entry) geeft recht op 59 dagen in het land.
U kan in dit geval 59 dagen blijven, het visum gaat in vanaf de dag dat u Thailand binnenkomt. De geldigheidsduur
van de visumstempel verleend door het consulaat bedraagt 3 maanden, m.a.w. moet u binnen de 3 maanden nadat
het visum verleend werd, in Thailand aankomen.
Het verblijf ter plaatse “kan” met 30 dagen worden verlengd bij de Immigratiedienst.’ (bron: Regelgeving Koninklijk Thaise Consulaat te Antwerpen)

Ben nu onderweg naar huis maar toen ik even vluchtig de site checkte stond er dat hij ingaat op het moment van afgifte en dat men daar rekening mee dient te houden, ik weet dat toen ik vorig jaar een visa aanvroeg voor mijn ouders en dat dit en maand voor vertek was wij er op geattendeerd werden dat hij op het moment van afgifte in zou gaan.

Hier de link naar het consulaat te amsterdam waar het vermeld staat.
Misschien geld er voor de Belg iets anders.

Nou zie nu dat de link toch nog in de vorige post was verwerkt kon hem namelijk niet terug vinden via me phone.

Volgens mij staat op die link die je opgeeft dezelfde info als op die van de Belgische: namelijk dat de geldigheid vh visum 3 maanden bedraagt voor 1 entry en 6 maanden voor 2 entry. Dit betekent toch gewoon dat het begin van je reis binnen de drie maanden moet vallen? Of vergis ik me?

Hier effe de alinea op die site die hier over gaat:**

Tourist Visa 1 entry** *

Tourist Visa 1 entry: maximaal verblijf van 60 dagen
Geldigheid Paspoort: 6 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 3 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €30,= (vanaf 01-04-2011 moet er weer betaald worden voor het visum)

Tourist Visa 2 entries *

Tourist Visa 2 entry: maximaal verblijf van 120 dagen
Geldigheid Paspoort: 9 maanden vanaf dag van aanvraag
Geldigheid Visum: 6 maanden vanaf dag van aanvraag
Kosten: €60,= (vanaf 01-04-2011 moet er weer betaald worden voor het visum)

Heb het ook gelezen Jelle,ik maak er van uit dat je 3maanden tijd hebt (Geldigheid Visum: 3 maanden vanaf dag van aanvraag)dus je moet uitrekenen waneer je gaat naar Thailand(de dag van de aanvraag en je vertrek naar Thailand.)denk dat dit wel goed zit in jou geval!