Thailand zever-topic: Aan den toog

We vliegen van Brussel naar Londen met Brittish Airways en van Londen naar Bkk met Qantas (Australische maatschappij)
Eerst 5 dagen Bkk, dan naar Chiang Rai, dan Isaan (Ik had gedacht Khon Kaen, Udon Thani, Nong Kai) en vandaar naar beneden om uit te gaan blazen op Koh Chang.
Misschien blijf ik nog een maandje langer, aangezien ik nog geen nieuwe job heb… Dan zou ik eens richting Laos en Cambodja durven trekken.

Als iemand trouwens nog leuke tips heeft, laat maar komen, hé… :wink: Ik hoorde bv. al dat Udon Thani (de stad zelf dan) niet zo speciaal is… Ach wat, bevalt het ons ergens niet, dan trekken we gewoon voort.

Als je in Khon Kaen bent Jelle,ongeveer 57km buiten de stad ligt er een dorpje"genaamd de cobra farm".Het dorp heeft eigenlijk twee boerderijen. De toegang is gratis, maar u kunt een donatie geven aan de boerderij.Ze hebben ook een kleine dierentuin met een aantal dieren, maar de meeste van hen zijn slangen
In khon kaen moet je de tempel “Wat nong wang” bezoeken,ben er vroeger verschillende keren geweest,had er een vriend aan over gehouden,namelijk de monnik panuathat.,spijtig genoeg is hij een paar jaar geleden overleden

Die snake farm zal waarschijnlijk het dorp Ban Khok Sa Nga zijn. Had ik al gespot in de LP.
Ik zou ook wel eens willen gaan kijken naar de zijdeproductie in Chonabot. Lijkt mij interessant.
Alvast bedankt voor de tips, Georges! :chin:

Als die snake farm alleen maar shows geeft, interesseert dat me wel minder.

In iedergeval buiten de tempel Wat Nong Waeng alsook de museum,is er niet veel te doen in de stad(Khon Kaen)Moest je eventueel naar Udon thanie gaan Jelle,ff halt houden in het stadje Nong Bua lampoen,men heeft daar van die pre historische sites van de oudheid.

Thanks Georges, ik leg m’n oor nog even te luisteren voor ik definitief beslis.

Moest je nog iets weten over de Isan,Jelle? dan geef je maar een seintje(via pmtje)
groetjes en tot horens
georges.

@ Georges: ik ben in Gelrode geweest.

Jelle, leuk dat je weer naar Thailand gaat! Ik ben echt af aan het tellen tot mijn vakantie… En ben heel erg aan het twijfelen of ik een fietstocht ga doen in BKK of lekker niksen/foto’s maken.

Ik denk dat je voor het laatste ga kiezen lieve Jenny!lol2lol2
Zeg Jenny met welke maatschappij ga je naar Th?

Wanneer vertrek je, Jenny?

Ik ga over 10 dagen, en vlieg met Egypt Air. Binnen Azie vlieg ik met Air Asia.

Waar zit jij het liefst in de vlieger Jenny?(had nog op algemene vragen&discussies nog een peiling gezet!)
Wist jij als je achter de vleugels zit van een vliegtuig,dat de kansen om te overlijden bij een eventuele crash beter zijn dan als je vooraan in het vliegtuig zit.

Ik wil altijd extra beenruimte!

Wij ook 10 dagen >>> met EA en AA :chin:

Goede morgend Frank!Hoe was je weekend verlopen?Ben je ook aan het genieten van het mooie weer?
IKzelf moet vanavond weeral de nacht op tot zaterdagmorgen,heb alleen schrik voor morgennacht
dit omdat ze over felle regenbuien spreken in het weerbericht.
@Fleurtje:goedemorgend stekebees,hoe gaat het met je?gisteren een fietstocht gedaan?

Goeie middag vrienden. Jullie vertrekken hier allemaal binnenkort naar jullie tweede thuisland, zullen Georges en ik de toog verder openhouden, zodat er geen leegstand moet betaald worden ??
Gisteren een fietstochtje gemaakt Georges, tegen de avond als de temperaturen heel goed waren, niet te ver, zo’n 15 km en het was meer dan genoeg voor mijn knietje. Maar ik had al wel een drukke zaterdag achter de rug, meegewerkt aan Roefel. In Nederland kennen ze dat niet denk ik, of toch ? Kinderen mogen dan gaan meehelpen in een frituur, bloemschikken, ponyrijden, Makro bezoeken achter de schermen, enz. Keuze uit een 40-tal activiteiten. Ik was ingeschakeld bij de bediening voor een gezond ontbijt, 400 eters gehad, het was weer de moeite.

En wat shafte de pot Fleurtje,spek met eieren?zo je hebt een druk weekend gehad Fleurtje,ikzelf heb zaterdagavond van 22pm tot 10am gewerkt aan één stuk(de werken die waren gepland moesten af zijn op één dag)
Tsja,het zal stil zijn volgende maand aan de toog,dus hebben we het “kot” helemaal voor ons alleen Fleurtje!
groetjes:georges

Het was wel een ‘gezond ontbijt’ hé Georges, gekookt eitje, kaas, hesp, yougurt, yakult, fruitsap, enz. enz.
Zorg jij voor de bestelling bij de brouwer voor onze toog Georges, zodat we niet zonder drank vallen, bij deze temperaturen …

Ik kan geen fotos uploaden Fleurtje,ze vragen een url,maar als ik in mijn bestand van afbeeldingen ga heb ik alleen de nr van de image.