Thailand zever-topic: Aan den toog

En brugge heeft verloren 0-2 ha ha ha !!lol2lol2

Nog beter…!lol2

Zo gisterenavond een geweldige tijd gehad met wat Thaise vrienden bij de heinekenhoek aan sukhumvit soi 5 naast de Amariboulevard hotel met van die grote 3 liter taps op de tafel ben de hele vakantie nog niet zo laat ontwaakt.
Vandaag nog even een bezoek aan de chatuchak markt vanavond de koffers nog een keer ordenen en dan morgenochtend op weg naar het vliegveld, het is weer mooi geweest.

Tof om te horen dat je een leuke tijd hebt gehad, Jan!

Geniet nog van je laatste dag. Wat gaat dat toch snel voorbij als je daar zit, he?
Als ik je hier niet meer zie voor je vertrek, een goede vlucht en behouden terugkeer gewenst.:wereld:

Grts,

Jelle

Time fly’s when you are having fun Jelle, iig gaan we niet chatuchak want het is vrijdag niet veel te beleven eerst maar even aan het ontbijt ondanks dat het bijna middag is…

Goedemorgend Jan,tsja de laatste loodjes wegen het zwaardst!!
profiteerd er nog van,van je laatste dag in Thailand.
Nog een behouden terugvlucht!!

Ben weer op Nederlandse bodem! Gisteren middag waren we thuis.
De vlucht ging super en heb zowaar wat kunnen slapen! Maar dan nog, pffff dat van Oost naar West vliegen ik kan er maar niet aan wennen. Oftewel, jetlag! Was om 5 uur al wakker, geheel verward, denkend aan in welk hotel we warenlol2 Ben er maar uit gegaan, beetje wassen, met foto“s stoeien, dat soort klungel dingen.

We hebben het iig zalig gehad!!! En wat een mazzel ook! Zaten de laatste week op Koh Chang en daar ā€œalleenā€ maar veel wind gehad. Op advies van Wim zijn we niet gaan snorkelen. Goed advies! Kees zou de laatste dag nog gaan vissen maar ook dat ging helaas niet door. Teveel wind. Maar als ik dan kijk naar de berichten, Samui en Phuket bijvoorbeeld…dan hebben we echt geluk gehad!

Zal snel wat foto’s neerzetten, het zijn er niet zoveel als vorig jaar, slechts 750 ofzo hebben we er nu…(vorig jaar 1200 in 2 weken!!!)

Over de verkiezingen, ik ga zeker mijn stem uitbrengen! Zal ƩƩn dezer dagen eens rustig het desbetreffende topic doorlezen.

Welkom Estherke blij iets te horen :chin:.
Waar heb je overnacht in BKK? ( vraagje van mijn vrouw )…

Frank

Op 3 plekken,

1e was ā€œThe Bedroomsā€ Sukhumvit Soi 76(?)
2e was ā€œThe Keyā€ Sukhumvit 19
3e was ā€œMerisessā€ Sukhumvit 16

1e was prima, ruime kamer (de corner kamer) leuke inrichting maar slecht afgewerkt. Je kent het wel, nieuw likje verf zonder het meubilair te verplaatsen;) Ontbijt was karig.
2e was prima, mooie ruime kamer met keukentje, heerlijk ontbijt!
3e was niet zo denderend. Als je de site ziet dan zit je vol verwachtingen en lijkt het super de luxe maar in het echt is het niets. Is niet zo proper, slechte afwerking, vreemd personeel, restaurant werd verbouwd wisten we niet, komen bij het ontbijt s’morgens en kregen toen pas te horen dat dit naar de kamer werd gebracht. Kortom, jammer! Het was best prijzig, en we wilden iets speciaals de laatste nacht.

Ik zou gaan voor The Key! Mooi hotel, vriendelijk personeel, ruime kamers, kleinschalig hotel, ideaal gelegen.

Misschien voor anderen,

Kanchanaburi, http://www.ploygh.com/ Leuk en net guesthouse met heel apart de douche buiten! Je hoeft hier trouwens niet voor naar buiten, je douche gedeelte van de badkamer is in de openlucht! En we hebben een nacht in een plaatsje vlakbij geslapen, Nongkhatum. Hier hebben we tevens een kookcursus gehad. In het huis waar de cursus was sliepen we ook. Dus heel leuk tussen de locals.

Chiang Mai, http://www.changthaihouse.com/home/ Perfect! Geweldige tijd gehad!

Pattaya, http://www.nirvanacouture.com/ Drama!!! Was een vies smerig hotel! En het personeel doet de bijnaam van Thailand ook geen eer aan, wat een chagrijnig volk zeg! Klagen had geen zin, ze spreken er amper Engels en de eigenaar is sinds vorige maand een Rus!

Koh Chang, Baan Rim Nam http://iamkohchang.com/kohchang-guest-house
Wauw! Wat een plek zeg! Niet echt makkelijk bereikbaar, maar een scooter doet wonderen. Enige nadeel is dat er geen warm water is. En dan hadden wij ook nog de pech dat het koud was voor Thailand begrippen. Geen zon dus die de grote ton kon verwarmen.

En kijk bij de laatste uit voor het trapje bij de steigerlol2 Stapte uit een bootje, ze hebben daar de service dat je met een bootje word opgehaald om aan de overkant te gaan eten. We kwamen terug en ik stapte verkeerd de boot uit. Stapte op een tree met veel alg, gleed uit kwam tussen 2 treden terecht met als resultaat een mooi souvenir uit Thailand;) Oftewel een dikke snee van 30 cm in mijn kuit! Opengehaald aan de vastgekoekte schelpen op de trap! Na zowat te zijn flauw gevallen en wat medische behandelingen was ik weer redelijk stabiel;)

:chin: Thanks !

Het hotel in Chiang Mai ( chiangthaihouse ) ligt dat kort bij night bazaar ?

Als je eenmaal de weg weet is het praktisch om de hoek! lol2Volgens Kees 5 Ć” 10 min lopen. (ik let nooit zo op tijd) Eerst dachten we minstens een uur lopen! Eerste keer met tuk tuk gegaan, maar zoals je weet is zowat alles daar eenrichtingsverkeer. Kris kras overal langsheen. Later toen we een scooter hadden en de weg wisten amper 3 minuten (Incl parkeren;)). Hotel uit, rechtsaf, linksaf, straat uit, rechtsaf, oversteken en je staat aan het einde van de nightbazar.

Hoi Esther,dat is lang geleden dat we nog iets gehoord hebben van jou!!
Ik zie dat je genoten hebt van je reis,nog plannen om volgend jaar terug naar Thailand tegaan?
Tsja,wij(vriendin en mezelf)hebben meer slechte dan goede dagen gehad(veel regen op de plaatsen waar we verbleven)
Juist Koh Samet was aangenaam om aldaar te vertoeven(af en toe een klein regenbuitje)
Nu ik zelf ben al terug van verleden vrijdagavond.
Hoe was het tijdens je verblijf in Istanboel(hotelovernachting?)
groetjes:georges.

Jan vertrek jij vanavond of morgenavond terug naar Nederland?
Vergeet niet wat extra sloffen sigaretten op te slagen in je bagage!!
Drink er nog ene op mijn kosten Jan,en geniet van je laatste uren in LOS!
groetjes en nog een goede vlucht toegewenst!!
georges.

:chin:goede avond drukke week achter de rug om alles te laten herstellen in Thailand hoop het resultaat snel te zien.
iedereen een fijn weekend alvast toegewenst

Hoi Fransjes,doe het dit weekend maar rustig aan,en pakt een singhaatje!!

http://www.thailandinformation.de/data/media/25/singha-bier-thailand.jpg

Dodentol overstromingen in Aziƫ loopt op
VRT
vr 05/11/2010 - 20:12
De dodentol van de overstromingen die Zuid-Oost-Aziƫ nu al verschillende weken teisteren, loopt op. In Thailand heeft het wassende water al aan minstens 140 mensen het leven gekost. Sinds het begin van de zware watersnood op 10 oktober werden er al zeven miljoen mensen getroffen.
De overstromingen, die in het centrum van het land begonnen, hebben zich intussen verplaatst naar het zuiden van Thailand. In totaal werden 50 van de 76 Thaise provincies getroffen, in 20 daarvan begint het water zich stilaan terug te trekken.

Ook Vietnam is zwaar getroffen. De overstromingen hebben in dat land de afgelopen maand al 160 slachtoffers geƫist. Tienduizenden mensen moesten geƫvacueerd worden.

Het ziet er niet naar uit dat de toestand snel zal verbeteren. De komende dagen worden nieuwe zware regens verwacht.

Zit op dit moment op het vliegveld te Bkk George dus ben vanavond weer thuis, geen sloffen sigaretten mee want ik ben helemaal vol bepakt, en een domme fout gemaakt in de ochtend de toiletspullen in de handbaggage gedaan want daar was nog ruimte helemaal vergeten die veiligheidsregels met als gevolg halve toilet tas achterlaten een ruim maandloon voor de doorsnee thai, vrouw over de rooie :frowning: heeft alles omgekeerd in de vuilnisbak :slight_smile: want ja weet je nog Tilac vorige keer de security ook op zoek naar sigaretten in de asbak nu gaan ze me toiletspullen misschien gebruiken lol2:cheer:lol2

Tot later >>>