op Koh Pha Ngan schijnt de zon de laatste paar dgn, dus hier merken we er weinig van tot nu toe maar wat er niet is kan nog komen
Nu word je van het weer hier ook niet echt vrolijk hoor. Dat ik vanmorgen op het station stond (06:30) was het 6 graden!! Nu is het grijs en koud en de regen komt er weer aan. Maar nog ffies volhouden dan mag ik weer haha
:chin:Hier in Nederland lieten ze toch beelden zien van straten die blank staan alleen de plaats naam vertelde ze er niet bij ik zelf verblijf meestal in Petchabun heb het vaker mee gemaakt dat de omgeving blank stond hoop voor me zelf dat ik niet de veel schade tref als ik eind deze maand in Thailand ben.
Dat moet haast wel Korat zijn Frans het was ook op Thai Tv chanel 3
http://www.bangkokpost.com/news/local/202013/four-die-in-korat-flooding
In de omgeving van Nakhon Ratchasima is het bar en boos mensen staan tot de middel in het water Korat 4 mensen vermist de weg naar de Isaan is vrijwel onbegaanbaar boten varen door de straten om mensen te evacueren een compleet ziekenhuis moest ontruimt worden in Korat zijn 100 olifanten gered.
Werk voor de Nederlanders om hier dijken te gaan bouwen.
Ha,Jan was me al voor met de informatie betreffende,Korat!!kan niet altijd de eerste zijn:)
Had daarstraks ook de beelden gezien,wegblijven de eerste dagen uit Nakhon Ratchasima vrienden!!
Ook hier in Nong Kai is het ook niet veel soeps!!
Ook Si Saket,Buriram en Roy Et (noord oosten)worden ook niet bespaard van zware onweders!!
:chin:hallo George nog een fijne zondag gehad in Thailand :cheer:
Wel we hebben vandaag niet veel gedaan,wat gewinkeld en wat gegeten(het weer was er niet voor om uitgebreid rond te trekken)moest me vandaag weeral inhouden,zag dat iemand van een dierenzaak doodleuk met een ijzeren stok aan het kloppen was op de honden die in zijn (vuile kooien)lagen.Bahh kon hem een oplawaai verkopen,maar waar belanden we dan misschien??
:chin:Ja George niet mee bemoeien jij bent Farang trekt dan toch aan het kortste eind helaas dat soort dingen gebeuren ook in ons mooie Thailand
Ik kreeg gisteren deze foto door gemailt genomen in Sung Noen(nabij Korat),er zijn daar huizen waar het water tot een halve meter hoog stond binnen…

Hopelijk wordt het snel beter, en niet alleen omdat ik zelf donderdag weer afreis naar LOS.>>>
Blij in BE te zijn …
Heb geprobeerd om foto’s te maken van de tv beelden en deze dan te mailen aan Dave maar de kwaliteit is dermate slecht zoals te vergelijken met de situatie terplekke, een nationale ramp.
Mensen ontdaan van huis en haard het ziekenhuis want ontruimt is waarvan veel apparatuur verloren is gegaan plus natuurlijk nog de rijstoogst.
Naar ik heb begrepen is er een bus met mensen meegesleept door de kolkende watermassa.
Zeer aangrijpend allemaal deze beelden vooral als je al weet dat vele van deze mensen het al moeilijk genoeg hebben.
:chin:Bedankt jan voor je info op Bangkokpost.com is veel foto matriaal te zien
groetjes Fransjes
Goedemorgen Allemaal,
Pff vond het gister hier al rot weer met al die regen maar als ik de bkk post lees dan stelt het hier echt niets voor. Ze verwachten ook voor BKK een hoop water ![]()
Op dit moment schijnt het zonnetje nog in Bkk, vertrek met een uurtje of 2 richting Huahin, voor de zuidelijke eilanden schijnt er ook sterke wind in aankomst te zijn.
Wij zitten straks igg op de 4de verdieping van het hotel te Huahin.
Het is in iedergeval duidelijk dat de weersextremen wereldwijd worden ondervonden, wat aandachtpunten voor de wereldleiders op de millieutop.
Een goed ding is om waar tenemen via de tv beelden dat er veel hulp wordt geboden er worden voedselpakketten etc uitgedeeld, het leger draait op volle toeren.
Ja gelukkig wel het leger maar ook de regering doet zijn best.
http://www.bangkokpost.com/breakingnews/202158/unlimited-funds-for-flooded-provinces
Typhoon Megi doet zijn intrede
Ja die helpt ook niet echt mee in dit hele verhaal. Hebben ze eerst dat hele gedoe gehad met rood en geel krijgen ze nu dit weer.Het is een bewogen jaartje voor de Thai
Hoop dat het in December en Januari mooi en rustig zal worden…