Het is overduidelijk dat de winter schema is ingegaan. Dat betekent weer zoals gewoonlijk dat er weer wordt gepuzzeld in de schema. Met alle gevolgen van dien. En over 6maanden begint het allemaal weer opnieuw…
Ik hoop toch dat EVA zich een beetje rustig houd met het verschuiven van de tijden etc
Nee, tickets kunnen vrijwel nooit van de ene op de andere maatschappij overgedragen worden. Als klant niet akkoord gaat met schemawijziging, dan bestaat de kans dat er geannuleerd mag worden en dat klant volledige restitutie krijgt. Maar het duurt altijd enige tijd voordat airlines de restituties in behandeling nemen. Dus dan zal er eerst een heel nieuw ticket gekocht moeten worden, en moet klant enige tijd op z’n restitutie van Turkish Airlines wachten…
In April met EVA gevlogen vanwege de zomer schema hadden ze de tijden en dagen aangepast. Ben dezelfde dag wel weggegaan maar in de avond en terug 2 dagen later. was voor mij wel een mooi uitkomst. Eva heeft voor nu geen verandering in de scham hoop maar dat het zo blijft.
Maar de meeste airlines behouden het recht om onaangekondiged vluchten en tijden te annuleren of aan te passen…
Dat is inderdaad een hele mooie zin (voor de maatschappijen ) Als ze de tijden aanpassen hoop ik dat ik eerder op de dag weg ga en niet nog later!
Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt en hoop het nu ook niet mee te maken. Maar goed we gaan wel zien hoe het loopt.
Heb jij trouwens al geboekt Iyong?
de laatste keer bij vliegtarieven geboekt ze hebben me 2weken voor vertrek gebeld met de verandering.
Het is begrijpelijk maar aan de andere kant,ook soms wel te gek voor woorden.
Mee eens… Airlines verwachten vaak wel dat je direct betaalt bij het boeken, maar als de airline vervolgens een bedrag moet restitueren, moet je weken of soms een paar maanden wachten op het geld.
Het heeft te maken met de IATA CASS. Wij betalen de airlines ook meteen krijgen om de 2weken een afschrift van de IATA wat de airlines aan ons belasten. Je moet eens zien hoe vaak we te veel worde belast op zendingen.
Maar intussen moeten we wel eerst betalen en achteraf een credit opvragen wat zich ook weken tot maanden op zich laat wachten.
Al wat meer bekend over jou vertrek richting LOS Iyong?
Net een mailtje gekregen, visum word niet ter plekke betaald door THY! Dat vind ik dan wel weer een slechte zaak. Je kan het achteraf terug krijgen dmv een klachtenformulier. Maar op dat moment ben je wel €15,- kwijt! Begrijp me niet verkeerd hoor, het gaat niet om die €15,- en die hadden we zoiezo al wel betaald. Het gaat mij om het principe. Want ik ben wel het type die vind dat als je honderden euro’s betaald voor een ticket die 15 ook niet meer uit maakt. Maar ben nogal een principe mens;)
Vind ik schandalig dat jij er moet voor opdraaien Esther!!ik zal het ook aan mijn “pan” hebben zeker?
Wij zijn niet in de fout gegaan,dus vind ik het maar logische dat Turkische airlines voor alles moet opdraaien!(hotelkosten,visums,+compensatie)
Ik zeg je Esther,mijn niet meer gezien om met deze maatschappij te vliegen in de toekomst!
Ik ben erg pissig!ik kom s’avonds om 21:30pm aan,dan nog een uur zitten te kl…n in de luchthaven.
Dan is het al direct 22:30pm,een rit van 40minuten naar bkk town,en dat was het dan!
Deze maatschappij geeft de toerist geen vertrouwen,vind jij dit ook Esther?
Rik, Afgelopen week ben ik er na de KLM dealweken niet echt bezig geweest met zoeken. Het druk op werk en na werk trainen op deze week weer even te kunnen gaan zoeken.
THY betaald je visum wel! Alleen is dat achteraf! En dat vind ik niet kloppen! Ze moeten daar gewoon ter plekke gewoon een visum regelen en betalen! Hotel betalen ze wel trouwens. Compensatie…tja ik vind het moeilijk om daar iets over te zeggen. Ons kost het natuurlijk niet wat. Wij hadden de keus, konden ook een dag later vliegen( ik had wel compensatie willen hebben als ze dat hadden verplicht) wij kiezen nu voor gewoon gaan en blijven overnachten het kost ons in feite geen dubbeltje meer. Voor jou is het anders omdat je een aansluitende vlucht hebt geboekt. Waar heb je deze geboekt? Kun je nog omzetten?
Ons schema word ook omgegooid, maar het kost ons niets! Moet alleen weer even wat moeite doen. Moet bijvoorbeeld dat tehuis benaderen en een andere afspraak maken en moet kijken tot hoe laat we nog naar Kanchanaburi kunnen. We zouden eerst de 13e 'smiddags naar het tehuis gaan en dan de volgende ochtend bijtijds naar Kanchanaburi.
DepartFD3322 Bangkok (BKK) to Ubon Ratchathani (UBP)Saturday, 9 October 2010Depart 1850 Arrive 1955(met air asia)In iedergeval heb ik daarstraks mijn vriendin gebeld(was erg boos)want ze zag er naar uit om dezelfde dag samen met mij af te reizen naar Si Saket!
Kan me wel voorstellen dat ze boos is…
Maar hoe nu verder? Wanneer weet jij meer? Hotel of toch de 7e vliegen?
Moet eerlijk zeggen, pluim voor Vliegwinkel.nl! Vanochtend gehoord en nu alles al rond. Incl alle antwoorden op mijn vragen.
Georges gaat ook voor de overnachting… Mijn collega heeft al geprobeerd met Turkish Airlines te bellen, maar dit is een maatschappij die DRAMATISCH bereikbaar is…
Anders ga ik morgen zelf bellen :mad::mad:. Ik moet het gewoon oplossen voor onze zuiderbuur !
Je bent een schat Dave! Voel me echt plaatsvervangend rot. Heb echt met Georges te doen!
Trouwens, vliegwinkel heeft al 2x met ze moeten bellen voor me. En dat ging 2x heel rap.