Thailand zever-topic: Aan den toog

Zo nu eerst een bakje Nespresso

Ik hoop dat mijn vlucht op 8 oktober ook niet wordt geanuleerd(Turkisch airlines)anders kan ik ook een dag in turkije verblijven ,en daar heb ik echt geen zin in!!
Je moet weten dat ik mijn vriendin 6maanden heb gemist.

Georges, ik vrees dat ik ook voor jou slecht nieuws heb. En dit is ditmaal GEEN grapje. Heb net je boeking opgeroepen en de vlucht van Istanbul naar Bangkok op 8 oktober staat op UN, wat UNABLE inhoudt.
Ook voor jou heeft Turkish Airlines een vlucht van Istanbul naar Bangkok op de volgende dag ingeboekt, dus op zaterdag 9 oktober, vertrek Istanbul om 08:00 uur 's ochtends met aankomst in Bangkok om 21:30 uur 's avonds :frowning:

En wat nu Dave? dus als ik het goed voor heb vertrekt mijn vlucht op 8 oktober om 17:30pm vanuit schiphol,en bij aankomst moet ik dan een dag verblijven in Istanboel!!
Wie betaald mijn visum kosten?en kan ik deze visum aanvragen bij aankomst!
Wordt ik door de luchtvaart maatschappij gecompenseerd?
btw:nu valt mijn hele planning in duigen!!vliegtarieven.nl treft geen enkel schuld!maar ik zie het echt niet zitten om nog een dag in Istanboel te verblijven!!!dat is de eerste en laatste keer dat ik met deze maatschappij in zee ga!ik ben nu “lichtjes in paniek”!!!
heb nog niets gehad van melding(vliegtarieven.nl!

Nee echt veel tijd hebben we niet, maar we hoeven niet op de klok te kijken terwijl we in Istanbul zijn. Kunnen de stad een beetje ontdekken en s’avonds lekker slapen. Liever 4 uur slaap in een goed bed dan 6 uur slaap in een vliegtuig stoel;) Slapen en vliegen is niet mijn beste combi namelijk;) Nu vliegen we “overdag” dus geen dwang tot slapen en in Bangkok kunnen we gelijk ons bedje in op normaal tijdstip.

Kreeg net het nieuwe schema door. Over het visum, geen idee. Heb net gemaild hoe of wat. We zouden Istanbul al ingaan, maar dat hoeven hun niet te weten;) Visum kost €15,- pp. Zou mooi zijn als we dat in de zak kunnen houden!

Oja, onze vlucht van AMS naar IST, hebben wij al om 11.35 uur! 16.05 aankomst in Istanbul. Dus vandaar dat onze plannen om Istanbul in te gaan er al waren;)

Damn wat een hoop;) lol2

Ik ben in paniek!!Esther worden wij gecompenseerd?en wat met visum? wordt dat gratis geleverd?

Oooohhh Georges:crybaby: Voor jou vind ik het echt heel rot!!!

Dave, gaat er geen vlucht op 9 Okt om 7.30 uur voor Georges?
Georges, niet leuk maar dan heb je maar 8 uur verschil!!! Normaal zou je om 13.05 aankomen en dan op 20.45 uur. Niet leuk en ieder uur minder met je geliefde is er één, maar liever dat dan een dag later!

Dave, iets bekent over de terug weg? Ik vlieg 3 Nov terug!

Ik wacht nog op antwoord wat betreft het visum. Compensatie, ik denk dmv de hotelovernachting? Geen idee eigenlijk. Wij hadden net 3 keuzes, om 7.30 vliegen en dan een hotel, een dag later vliegen en dan gewone tijd of annuleren.
Wij kozen voor het eerste. Liever 8 uur “kwijt” en een dag Istanbul dan 24 uur kwijt en de hele planning aan gort! En annuleren is natuurlijk helemaal geen optie!!!

Bij aankomst zouden we meteen met de vlieger naar ubon ratchathani gaan om aldaar met de bus naar Si Saket te rijden!!Nu valt alles in het water!
Ook nog je moet je voorstellen dat je je man in een paar maanden niet hebt gezien,daar zie je naar uit Esther!(geloof me)!wat moet ik daar de hele dag doen in Istanboel,op mijn vingers draaien?nee Esther,ik vlieg niet meer met deze maatschappij!
En wie zegt dat de terugvlucht ook niet spaak gaat lopen,dat je eventueel een dag moet verblijven in Istanboel?

Nee, wij zijn idd slechts tussenpersoon, en moeten dit slechte nieuws aan de klanten overbrengen :frowning:
Op 7 oktober zijn er wel nog vluchten Amsterdam-Istanbul / Istanbul-Bangkok (met de vlucht Istanbul-Bangkok om 23:35 uur), dus een dag eerder. Maar dan zit de boekingsklasse waar je momenteel in geboekt staat al vol. Ik weet niet hoe coulant Turkish Airlines is in dit geval.

Als je zou kunnen kiezen Georges tussen een dag eerder vertrekken uit Amsterdam (dus 7 oktober) of het huidige schema aanhouden met een eventuele overnachting in Istanbul, waar kies je dan voor ?

Oh shit Georges van die aansluitende vlucht! En dat je je lief al 6 maanden niet hebt gezien dat snap ik echt hoor!!! Maar dat van die aansluitende vlucht wist ik niet. Nu is het voor jou een heel ander verhaal dan voor mij.

Tja en niet meer met THY vliegen
dit kan iedere maatschappij doen. Kijk eens naar China Airlines! Die gooit de hele planning overhoop!

Terug weg nog niets over gehoord, misschien dat Dave up to date is.

Dave, krijgt Georges nou ook compensatie indien hij zijn binnenlandse vlucht mist?

Gelukkig slapen wij de eerste nacht in Bangkok, en hoe toevallig net gisteravond geboekt! Zal dus even moeten mailen naar het hotel dat we later aankomen. Ik voorzie geen problemen. Maar Georges, damn! Dat zou toch vergoed moeten worden?

Welke vluchtnummers heb je nu staan voor de terugreis Esther ?
De beste aansluiting die in mijn systeem staat is momenteel als volgt:

TK 61 / 3 november / Bangkok-Istanbul / 23:45 - 05:30
TK 1951 / 4 november / Istanbul-Amsterdam / 07:55 - 10:40

Yep das mijn schema. Dank!

Nee, dit zal Turkish Airlines niet compenseren. Turkish Airlines zal aangeven dat de binnenlandse vlucht een los ticket is en dat zij deze niet zullen compenseren.

Oh das lullig!!! Maar geen vertragings geld, of hoe noem je zoiets?

En eventueel omzetten naar een andere maatschappij of is dat ook niet mogelijk? Ik snap George zijn paniek helemaal. Ik zou er ook niet aan moeten denken.

Het laatste zeker Dave,zal niet veel keuze hebben zeker?
Maar zo goedkoop gaan ze er niet vanaf komen!!(turkisch airlines)ik zal alles eens uitpluizen ofdat ik op een manier kan gecompenseerd worden!!
In iedergeval schuif ik de zwarte piet niet door naar Vliegtarieven.nl!
Ik ga nu winkelen,kom straks terug wwz!
groetjes:georges.

Vliegtarieven kan er idd niets aan doen. Zij leveren alleen maar, zij bepalen niet wat een vlucht doet. Idem met vliegwinkel (daar heb ik geboekt) zij kunnen alleen maar proberen om je zo goed mogelijk te helpen. (de rotzooi van THY opruimen!)

Pfff
wat een toestand voor Georges zeg! Ik ga me haast schuldig voelen dat ik Istanbul leuk vind

Ik hoop iig dat je de 7e kan vliegen Georges! En dan een hotelletje bij het vliegveld kan pakken en dan zo uitgerust je vrouwtje de volgende dag te kunt omarmen!!!

Ik ga ook boodschappen doen! Tot later!