Weet niet wat je bedoeld Fransjes?maar ik ga toch een bedankje aanklikken voor jou persoon!lol2lol2
Hehe, Georges toch… De Thewet markt is het eerste wat ik bezocht, nog voor ik na de vlucht wat in bed gekropen ben. We wandelen hier ook elke dag wel door om naar de tha thewet-pier te gaan. Het is (voorlopig) toch nog een echte markt en geen toeristische atractie. En dat ruik je…lol2 Kleuren, geluid, smaak,… bepalen de indrukken hier, maar vooral… De Geur!!! Van ongelofelijk lekker naar ongelofelijk goor ( en dan bedoel ik echt wel “goor”!)
Maar dat deert ons niet. De ervaringen hier zijn sureeel (sorry, geen trema’s op dit toetsenbord). Zoals Marie het af en toe verwoordt: ‘knijp me, want ik denk dat ik droom’, wat ik dan ook met veel plezier doe. ![]()
De mensen in de guesthouse zijn voor het grootste deel zeer vriendelijk, maar voor ons ontbijt gaan we toch het liefst een noedelsoepje (met lek sen, varkensvlees en verse basil) eten aan een standje recht tegenover onze guesthouse. De soepjes daar zijn dan ook fantastisch, wat ook te merken is aan de grote hoeveelheid Thai die hier elke morgen en middag plaatsnemen voor een snelle hap. Andere (vaak Amerikaanse) toeristen bekijken ons dan ook alsof we zot zijn, maar tot nu toe nog geen last gehad van de vertering (behalve dan van te veel te etenlol2lol2lol2)
Gisteren de Wat Po met de liggende Bhudda bezocht. Zeer indrukwekkend, maar wij genieten nog meer van het doelloos rondzwerven in de wijken die we nog niet kennen. Af en toe een tempel bezoeken zal er zeker bijzijn, maar nooit zonder te koppelen aan een nieuw te ontdekken gerecht!lol2 Wij zijn nu eenmaal van het Gatstronomisch-spirituele type…:chin:
Straks een prive-longtailboat-tocht die in ons ‘romantisch pakket’ zat (zullen er dan maar van profiteren, zeker?)
De masage die we gisteren kregen was in ieder geval al een schot in de roos.
Het weer is hier trouwens al heel de tijd super. Als het regent, is het s nachts en koelt het lekker af tegen de volgende ochtend. Daarna al 3 dagen blakende zon (in mijn geval dus peentjes zweten)
Groetjes,
Jelle en Marie
Zo dan toch even Aan den toog een glas heffen op Dave die er perfect voor gezorgd heeft dat ik 2 dagen langer in Thailand kan blijven dan er was gepland, omdat EVA onze terugvlucht heeft geannuleerd naar Nederland, lang leve de crisis.
:chin::chin::chin: Dave :chin::chin::chin:
Nogmaals bedankt voor de inzet Dave.
Jan.
Wat heb jij toch altijd "mazzel"Jan!!!lol2lol2
Denk dat ik ook ff een gesprekje ga doen met Dave!!:lol:
Leuk om je verhalen te lezen Jelle!! Het enige nadeel hiervan is dat de heimwee alleen maar erger wordt bij mij hahaha.
@Dave ik hou me ook aanbevolen voor wat extra dagen Thailand hoor haha
@Jan
Graag gedaan hoor !! Die 2 extra dagen in Thailand zijn je van harte gegund ! Drink maar een paar extra Singha’tjes !
@Georges
Jij gaat al vaak genoeg dus je mag niet langer blijven lol2
@Rik
Boek volgende keer je ticket via mij en ik zorg er wel voor dat de airline zijn terugvlucht annuleert zodat je ook later terug kan ![]()
Joehooeee Jelle! Je straalt op mijn beeldscherm! Geweldig he? Doelloos rondlopen en maar zien wat je tegenkomt! Heerlijk dat je zo geniet! Hoe lang nog in Bangkok? Vandaag toch elders heen?
Hoe is het nu Georges? Alweer iets opgeknapt?
Dave, chapeau dat je dat voor Jan hebt weten te regelen! Ik vlieg 3 Nov terug, maar mag ook 3 Dec zijn hoor!lol2
Dave heb jij nog tips qua overboekingen?
als ik tot het laatste wacht om in te checken,maar hoe weet ik nu dat de vlucht waarmee ik vlieg overboekt is?
Moest ik toch standby passagier zijn,heb ik toch ook recht op 625euro?
FF iets anders had een peiling gemaakt op de wereldcafe,ivb:ryan air dat zijn 2de co-piloot wilt afschaffen,om te besparen in de kosten(je moet maar eens als je wat tijd hebt dit maar eens lezen)
groetjes en hoe staat het met je “wereldreis naar praag”?lol2lol2(ik moet toch van mijn eigen geloven dat ik een slecht karakter heb!!)
Nee, ik heb geen tips m.b.t. overboekingen. Ik kan ook niet in mijn reserveringssysteem zien of een vlucht overboekt is of niet. Maar luchtvaartmaatschappijen overboeken vluchten vrijwel altijd, omdat ze uit ervaring weten dat er toch altijd wel mensen zijn die niet komen opdagen. En als iedereen wel komt opdagen, hebben ze een probleem en zullen ze eerst vragen of er mensen vrijwillig hun vlucht willen afstaan tegen een vergoeding (exacte vergoeding weet ik niet).
Wat Ryanair betreft…denk dat ze gewoon weer een ‘proefballonnetje’ oplaten om te kijken wat de reacties zullen zijn. Eerder heeft topman O’Leary ook al voorgesteld om passagiers te laten betalen voor gebruik van de toiletten en tevens kwam hij met het idee voor staanplaatsen in het vliegtuig.
Ik zie het voorlopig echt nog niet gebeuren dat er slechts 1 piloot aan boord zal zijn.
Ik ben klaar voor Praag…maar moet nog 3,5 week wachten. Hoop wel dat het tegen die tijd beter weer in Praag is dan dat het nu hier in Haarlem is…wat een ongezellig herfstweer ![]()
Dave,
Weet je al of de BR zijn winter schema gaat toepassen?
Hehehe, hoe sneller, hoe beter, zou ik zeggen…
We zijn net gaan eten bij een goede Japanner op Sukhumvit soi 55, soi 13… Was goddelijk! Gepeperde rekening, maar zeer de moeite! (2.193 Bht, daarmee doen we hier normaal gezien 2 dagen!!!lol2lol2lol2)
Morgen om 19.35 nachttrein naar CM. Wel alleen maar upper beds verkrijgbaar in 2e klas a/c:mad:. Ik zit te twijfelen om toch maar naar 1e klas om te schakelen (ik meet tenslotte 1.90)lol2
Das idd behoorlijk aan de prijs ! Voor dat geld kan je een paar weken lang op straat eten
Maar het is tenslotte vakantie !
Hoe bevallen je eerste dagen in Thailand Jelle ? Ongetwijfeld beter weer dan bij ons…hier is de herfst begonnen ![]()
Goede reis alvast naar de ‘Roos van het Noorden’ !
Nou George ik kwam er per toeval achter dat de betreffende datum was geannuleerd en aangezien ik de tickets had besteld daar waar Dave werkt leek het me verstandig om hem even een PB te sturen om het te controleren of het idd klopte, dan de optie 2 dagen eerder terug met een wat langere vakantie in Nederland of 2 dagen langer in Thailand en dan is de keuze snel gemaakt…
:chin:Ik had een Thais gemberdrank in mijn gedachten verse gember en heet water samen in een glas (mok)en dan rustig op drinken in heel thailand is er aan tekomen bij sommige stalletjes aan de weg vraag het maar eens aan je vriendin in Thailand helaas ik weet de thaise naam niet van dit drankje
Turkije-Belgie 3-2 fouten van de oude Simons en Jan vertongen hebben de Belgen de das omgedaan!!
Nederland zeer moeizaam gewonnen met 2-1 van Finland…
Ja,maar jullie winnen teminsten!! Het is altijd wat met de Belgische ploeg.
Bahhhh!!ga er echt geen woorden meer aan vuil maken.(Arm Belgie)we hinken met alles achterop.
Zit er dan toch een kern van waarheid in die Belgen moppen lol2lol2lol2
Is 1ste zoveel duurder dan ??? Ik zie net 33 euro voor 2 de klas en 55 euro ( enkel ) voor eerste !
Ik weet dat je een groene jongen bent maar het vliegtuig is 40 euro … (enkele reis natuurlijk ) en de trein rijd niet op water hé lol2
Indien je van noord naar zuid gaat ( zonder tussenstop ) denk toch eens na !( een maand gaat vlug voorbij )…
Have fun !!!
Frank and Yasmine