dat mis ik wel hoor verse broodjes en croissants.
hagelslag,ja heel nederlands ik weet het.
Hagelslag kennen we hier ook. Wel niet in 598 kleuren en soorten gelijk van DeRuijter⦠![]()
Croissants zou je kunnen importeren in diepvries om zelf af te bakken⦠Met een paar expats samen een containerke laten overkomen, of zoā¦lol2
oh dat wist ik niet.
ja we slaan soms door in nederland met hagelslag, laats had er iemand hagelslag meegenomen voor me hagelslag XL met grote korrel.
die variant kende ik ook nog niet.
hoelang nog voordat je richting thailand vertrekt?
5 dagen⦠1 sept vertrekken we, 2 sept komen we toeā¦
Mijn moeder ging vroeger soms naar Nederland, dan nam ze altijd een nieuwe soort mee voor mij. Altijd DeRuijter⦠ik was er zot van, mierzoet spul soms. En ook klontjes om anijsmelk te maken⦠mmmm. Anijs laat me daarom altijd aan de winter denken, terwijl het door de pastis eerder zomergevoel zou moeten opwekken.lol2
dus je hebt wat nederlandse ontbijt cultuur meegekregen
Tjah⦠ik weet nog altijd niet of ik hier nu blij om moet zijnā¦lol2lol2lol2
Croissants, verse broodjes, zelfs hagelslag en pindakaas (niet de peanutbutter van skippy) zijn hier (Bangkok) toch wel te verkrijgenā¦
Zelf een vleessnijmachine gekocht en snij mijn eigen rosbief.
Zit aan een rookmachine te denken, zelfbouw, voor de ham, prosciutto, bacon (winkel spul vind ik maar matig) en paling⦠of zalmā¦
En dan nog het goeie zaagsel⦠water loopt in de mond
Spliterwten laat ik meenemen of koop via het web, net als kecap en soms dropā¦
laatst nog andijviestamp gemaaktā¦
Ach het valt wel mee met wat ik mis⦠vreemd genoeg meer dingen van de Indo keukenā¦
waar in bkk kun je hagelslag krijgen zo op zijn tijd vind ik dat best lekker
wat voor pindakaas is dat jij koopt
Ach je raadt het al, het regentā¦met nog een briesje erbij ook handig voor de paraplu :mad::mad::mad:.
hagelslag bij een grote import supermarkt net voorbij het oudevliegveld genaamd Yai Ling, ook veel parfumsā¦
pindakaas bij een winkel in bakkerbenodigdhedenā¦is een middelgroot zaakje niet eenvoudig te vinden maar haalde daar een keer bakmeelā¦
naam effe kwijt en potje is weg, staat nu nog wat calve in de kast maar zodra ik het weer koop hoor je het, zal ongetwijfeld ergens anders ook te koop zijnā¦
weekend een broodje warmvlees maken⦠jamjam
dat soort dingen hebben we niet op koh phangan, ja gouda kaas uit nieuw zeeland en droste cacao
maar dan houdt het op en een nederlander die af en toe eens bitterballen maakt.
Hans de Booy toevallig ??
Wederom dramaweer hier in NLā¦maar wel alweer iets beter dan gisteren ![]()
Georges, Feyenoord idd uitgeschakeld. Gent maakte de kansen beter af, al had Feyenoord vlak voor tijd nog een enorme kans. Hadden ze die gemaakt, dan waren ze doorgeweest. Maar Feyenoord is al jaren geen grote club meer, alleen van naam dan. Geldproblemen, dus moeilijk voor ze om goede spelers te halen.
Gisteren ook de CL-loting en dat wordt niet makkelijk voor Ajax. Tegen Real Madrid, AC Milan en Auxerreā¦errug lastig.
Jammer Baco dat ik jou kant niet op kom! Anders had ik je zeker blijde gemaaktā¦Ik neem namelijk voor iemand in Kanchanaburi ook NL spul mee! Oa een flesje Friese Beerenburglol2
Croissantā¦als ontbijtā¦sta om 2 uur sānachts maar oplol2
Zelfs Kees keek naar toen ik m het recept vroeg, haha! Dat is een hels karwei volgens hem.
Baco, probeer Unilever in Thailand eens te benaderen. Zij maken de CalvƩ! Ze zullen het vast niet in Thailand produceren maar wie weet weten ze wel een adresje aan wie ze het leveren.
Ik zou het doen! Ik als pindakaas verslaafde! Heb ooit eens van mijn ex schoonouders een EMMER pindakaas gekregenlol2 Zij hadden een catering bedrijf en konden daar makkelijk aankomen.
Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties:chin:
Het was een hele mooie dag ![]()
Oh ja dat klinkt wel grappig! Ik zal er eens eentje lenen.
Kafka on the Shore en Norwegian Wood vond ik misschien wel de mooiste boeken van Murakami maar de andere hebben ook wat bijzonders.
(Over Lonely Planet gids)
Ha ha daarover is wel een interessante discussie gaande op de Lonely Planet site. āHas the internet killed the spirit of independent travel?ā
Vind de LP geweldig! Je kan t zo gek niet bedenken of het staat erin! En om up to date te blijven koop ik steeds de nieuwste! Haha! Heb Capitool ook, ook al wel aardig maar de LP is beter.