?
Ken t niet, maar net even opgezocht. Lijkt me leuk!
Ik zei, als we een keer meeten mag je ze van me lenen. En jij zegt vervolgens keihard dat je ze zelf wel koopt! lol2
Bedoel je mee-eten?lol2lol2lol2 Natuuuuurlijk!!! Ik dacht al āmetenāā¦? Was niet mee!lol2
Tuuuurlijk, kunnen altijd eens afspreken na de reis!
Damn! Zo laat al! Ik ga naar bed! T is morgen mijn beurt om Rik naar school te brengen! Straks kan hij mij begeleiden ipv ik hem! lol2:slapen:
Uiteraard mag je ook wel mee eten! Zie jullie wel saampjes in de keuken staan;)
slaap ze, Esther⦠Ik hoop dat mān internet morgen hersteld is, anders zal tot zondagavond zijn⦠![]()
Thanks! En jij hebt zat te doen dit weekend! Tas inpakken!!!:cheer:
Over boeken gesproken, heb je de Lonely Planet?
Ik denk dat je ervan houdt of er echt niet van houdt. Het is wel een heel aparte stijl.
In zijn boeken komt vaak een integere einzelgƤnger jongen of man voor die niet zo goed begrepen wordt door de wereld en die worstelt met onbereikbare liefde(s), en die zou willen ontsnappen aan de maatschappij en in de natuur leven.
De meeste van zijn boeken zijn heel mysterieus en wat vreemd, en dat je telkens in het ongewisse blijft of iemand nou iets heeft gedroomd, of paranormaal begaafd is, of dat hij er zelf gewoon wat fantasie in mengt⦠Ik vond Dance Dance Dance in ieder geval heel mooi, en Kafka on the Shore (prachtig), en Sputnik Sweetheart ook.
Een boek dat heel anders is dan zijn mysterieuze boeken is de bestseller āNorwegian Woodā (ook in het Nederlands heet die zo want het is de titel van een Beatles-liedje). Dat is door vrijwel alle Japanners voor hun literatuurlijst voor de middelbare school gelezen.
Een tragische liefdesroman met veel mooie herkenbare emoties maar ook wel bizarre dingen erin. Moeilijk uit te leggen, gewoon zelf lezen.
Wat ik wel leuk vind is dat ik het idee heb dat ik ook bepaalde aspecten van Japan beter leer begrijpen door zijn verhalen.
duh�lol2 Al twee keer uitgelezen. Plus al zes maanden op dit forum actief. Ik denk niet dat er al ooit iemand met meer info naar daar gegaan is als ik. lol2lol2lol2
Mij werd kafka on shore al aangeraden, en daardoor wou ik hem lezen. Als er al Kafka in de titel staat⦠Die lees ik trouwens ook graag. Wel zware kost, maar eigenlijk nog heel actueel.
Moet je toch J. Maarten Troost eens proberen⦠Om je te bescheuren, maar toch ook informatief.
Troost is geboren als half-Nederlander, half-Tsjech (dacht ik toch), maar opgegroeid in Canada en de VS. Hij heeft maar drie boeken geschreven, waarvan maar ƩƩn echt een REISverhaal is. In het eerste (The sexlives of Cannibals) verhuist hij samen met zān vriendin naar Tarawa, een onooglijk atol in de Republic of Kiribati (Pacific). Hij woont hier dus een tijdje.
In het tweede (Getting stoned with savages) verhuizen ze opnieuw, ditmaal naar Vanuatu en Fiji.
In het derde (lost on planet China)reist hij 4 maanden rond in China.
Het leuke is dat hij met enorm veel zelfspot schrijft en heel open naar de wereld kijkt. Ook doet hij een degelijk vooronderzoek naar de geschiedenis voor hij begint te schrijven, wat resulteerd in interessante uitgangspunten en overpeinzingen. En soms is het gewoon regelrechte slapstick, hij is niet zoān handige jongen, namelijkā¦
Ik heb me in ieder geval bescheurd!
We zijn gestopt om 3:00am(wegens de felle regen vannacht)Natuurlijk hebben we regenkledij,maar naar een tijd druppelt alles binnen en is je kleding daaronder helemaal nat.
het is wat frisjes hier op het moment slechts 27 graden
lol2
Dju, 'k ga blij zijn als 'k op da vliegtuig zit! ![]()
je moet er niet op gaan zitten want dan heb je het echt koudlol2lol2lol2
jelle een lekker ontbijtje zou niet verkeerd zijn
Oh, ca va⦠ik zet mij altijd op de jetturbines. Lekker warmlol2
Croissants zijn net uit de ovenā¦
http://http://www.swats.ch/images/breakfast/breakfast2.jpg