Ik lees de laatste tijd ook wel veel in 't Engels: o.a. Nick hornby: High fidelity. Superboek (ook verfilmd) Wel niet echt triller te noemen…
Net even gekeken op de site van “mijn” bibliotheek. Jef Geeraerts hebben ze ook! Ze doen ook altijd een vergelijking, en mijn favo auteurs staan er ook tussen. Dus de volgende keer leen ik een boek!
Vreselijke humor, maar weet zeker dat jij het ook wel kan waarderen.
’ Hij zat niet, echt niet!’ lol2lol2lol2
Ghe, dat bedoel ik dus. lol2
Hilarisch! Ja, daar heb ik 't wel voor…
'de risico’s van Lowlands is ook wel een pareltje…!
Eerste boekje wat ik kocht van m, ‘help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt’
Cadeau gegeven aan Kees destijds. Hij bereid op zijn manier de man voor, voor op de zwangerschap en op de baby. God wat hebben we gelachen zeg!
‘U hebt een vrouw zwanger gemaakt en als het meezit is het nog uw eigen vrouw ook.’
*‘Maand zeven: uw zoon weegt zoveel als een sixpack’
Nou ik ga ook eens mee zeveren! ![]()
Ik lees niet veel thrillers maar ik vond vroeger David Baldacci wel goed maar toen ik laatst weer wat van hem las vond ik het toch wel veel van hetzelfde (sterke gespierde man redt vrouwtje dat op zich wel pittig wijffie is maar toch door een man gered moet worden).
John Grisham leest lekker makkelijk weg maar hoogstaand zou ik het niet noemen. Ik hou niet van Danielle Steel. En gewoon van die onbekende thrillers waarvan ik bij de achterkant al over mijn nek ga van de overtreffende aanprijzingen en de zogenaamd verrassende plotwendingen.
Ik lees het liefst romans met echte geschiedenis erin verwerkt… dus wel een fictief verhaal maar met bv. de werkelijke geschiedenis van apartheid, slavenhandel, Tweede Wereldoorlog ofzo erin verwerkt. Alice Walker, Wilbur Smith (niet hoogstaand, erg macho, maar voor mij heel verslavend en snel wegleesbaar… en prachtige beschrijvingen van natuur, tribale culturen en botsingen met koloniale culturen, details van 17e eeuwse schepen, medische behandelingen in de oudheid, Egyptische graftombes, etc etc.), Cynthia McLeod.
De mysterieuze romans van Haruki Murakami vind ik ook erg leuk.
En ik hou wel van satirische of humoristische boeken zoals “Are you experienced?” van William Suthcliffe (een must voor reizigers!) of iets van Roald Dahl of Nick Hornby (zag dat bij jou ook staan Jelle).
En verder van non-fictie zoals de autobiografie van Nelson Mandela, en de boeken van Joris Luijendijk, “Wilde Zwanen” van Jung Chang, “Wat is de Wat” van Dave Eggers…
De laatste tijd wat literaire klassiekers aan het inhalen.
En af en toe een superslap chick lit boek tussendoor vind ik ook heerlijk! Shopaholic of Bridget Jones ofzo.
Andermans reisverhalen kunnen mij meestal niet zo boeien (behalve als het met veel humor en zelfspot is geschreven). Ik ga liever gewoon zelf op reis!
Peuterspeelzaal van dochter Lola onder water gelopen. Janken. Nu aan het uitleggen dat de kindjes in Pakistan het veel erger hebben.
Heeft de bieb in België ze? Anders moeten we maar eens meeten Jelle, dan kan je ze van mij lezen. Heb ook nog ‘God is gek’ en ‘Klunen’ van m.
Oh Jelle, jij als kookfanaat. Wat vind je van Gordon Ramsey? Geweldige biografie heeft hij! Ontroerend dat ook.
Nick Hornby heb ik nu allemaal uit (denk ik) En Roald Dhal… Fantastisch: heb een bundel met al z’n kortverhalen (gigantisch zwarte humor) Ook al blijven zijn kinderboeken supermooie nostalgie voor mij…
Murakami wil ik al een tijdje eens aan beginnen… Misschien pak ik er wel een mee naar Thailand, volgende week…
Ik vind ze wel in de Fnac. tegenwoordig koop ik graag boeken… Krijg je na verloop van tijd een mooie kast vol… ![]()
Oei… die vent kan ik nu dus echt niet af. Zou me niet meteen trekken om z’n bio te lezen…
lol2
En als je dus zijn bio leest dan verklaart het een hoop;) Kees is weg van m, dus ik moest wel;)
Als kookfanaat: (al een oude) ‘Eetlezen’ van Remco Campert… Schitterend!
Wolkers en Cremer lees ik ook graag
Ik koop ze ook graag. Zelfs mijn kids hebben ook al 2 dikke planken vol! Het stikt hier ook van de kookboeken trouwens. En niet van die Libelle dingen maar van die restaurant boeken zoals El Bulli, Ramsey, Helder, Boer, etc
Enne…wil je me niet zien ofzo?lol2