Liegen is in onze maatschappij een nogal slechte eigenschap die je populariteit niet echt ten goede komt. Het is zelfs, volgens onze christelijke normen en waarden, een zonde die gelijk staat aan bijvoorbeeld stelen.
Geen wonder dat je je ongemakkelijk voelt en dito gedraagd.
Maar in andere landen, als bijvoorbeeld Thailand, heeft liegen een heel andere waarde.
De Thai gebruiken leugens om conflicten te voorkomen iets wat voortvloeit uit de Thaise cultuur
Thai vinden het acceptabel om te liegen om daarmee een conflict te vermijden. Ze vinden dat het beter is om te liegen dan iemand te kwetsen of te beledigen. Een Thai ziet een leugen ook niet als verwerpelijk, maar meer als een hulpmiddel om problemen te voorkomen
Is dat overal niet zo? Waarom liegen mensen? Juist! Omdat de waarheid niet ok is. Door de waarheid te vertellen denken ze in problemen te komen. ‘leugentje om best wil’
Ik heb een gruwelijke hekel aan liegen, als iemand tegen me liegt dan voel ik belazerd. Uiteraard heb je liegen en liegen. Zou mijn zoon een koekje pikken en daar over liegen kan ik daar niet wakker van liggen (natuurlijk spreek ik hem er wel op aan!) maar zou die kerel van me liegen, en dan liegen over iets ernstigs zoals een dikke achterstallige rekening ofzo, dan ben ik woedend! Dat laatste is eens gebeurd, hij zei dat ie het deed om mij te beschermen…
Jelle, haha gezellig dus! De allereerste keer je pa dronken gezien? Kon ik dat maar zeggen…mijn pa is alcoholist…
Pfff zwaar voer zeg zo op de ochtend!
Goedemorgen allen!
En Frank, denk dat het zeker wel een topic waardig onderwerp is. De Thaise gewoontes, de gewoontes waar wij soms niets van begrijpen en het wel eens moeilijk mee kunnen hebben en dan heb ik het niet over het respect je schoenen uit te doen.
Wat een regen…:mad::mad::mad:
T is nog geen 100 meter naar school en liep al te soppen in m’n schoenen:mad:
Geniet van een vrije dag maar was al om 07.00 wakker geworden door het geluid van de regen, maar ben toch even blijven liggen.
Maar moet straks wel de deur uit ivm lopende afspraken…
Stap 1:
Ze houden van eten, en als ze aan het eten zijn hebben ze het over wat ze later zullen gaan eten, en als ze later hebben gegeten dan wat ze morgen kunnen gaan eten.
Klopt Jan .
Dat vind ik nou juist zo lekker! Het gekletter van de regen op het dak en ramen terwijl ik in bed lig!
Ik zou een Thai kunnen zijn!lol2
en een goed filmpje kijken…
Eten…samen met slapen de grootste hobby’s van een Thai…
lol2 Dit zijn volgens mij ook wel echt de NR 1 en 2
Wat mij blijft verbazen de vakkundigheid waarmee ze mogelijke conflicten voorkomen. Ze zeggen liever ja/nee als dat kan voorkomen dat de ander teleurgesteld word
Ik denk dat ik goed ga gedijen in Thailand…:teeth: Althans wat dat eten betreft.
Nog zeven dagen nu… (eigenlijk acht, maar de laatste nacht ga ik toch niet meer kunnen slapen, dus reken ik di-woe als één dag)lol2
Slapen kan je in de vliegtuig doen
Mevr. Kien non noem ik haar ook wel eens lol2.
Naar alle waarschijnlijkheid zal ik veeeeel te zenuwachtig zijn…Reizen houdt mij normaal klaarwakker… Neem zo’n eurlines bus naar 't zuiden van Frankrijk: iedereen ligt gezellig te knurren onder dekentjes, Jelle zit daar klaarwakker en ongedurig (maar in een zware ‘ik-ben-op-reis’- roes) met open ogen naar buiten te staren…lol2
Dus na 24uur klaar wakker te zijn. Hou je het nog wel makelijk vol tot aankomst hotel?
Hehe, ik ben nachtwerker EN ex-barman… 2 dagen na elkaar wakker zijn (vroeger soms nog met een serieuze dosis pintelieren ertussen) lukt me wel… ![]()