Thailand zever-topic: Aan den toog

Ach, salmonella… als je een vers eitje gebruikt moet je je daar geen zorgen over maken. Ik maak al tien jaar mn eigen mayonaise, maak al tien jaar americain met rauwe eieren, enz… nog noooooit ziek van geweest. Altijd bio-kwaliteit of uit eigen tuin (bio-er kan natuurlijk niet) .Tjah, legbatterijen waar miljoenen kippen op een kleine opp. samenzitten, dat vraagt natuurlijk om ziektes…

Grts,

Jelle

Hoi Esther,ik kom vlug binnenspringen,want buiten is het koud! Graag een Singhaatje aub!moet vannacht niet werken,ik was gebeld door mijn baas.Morgen tot en met zondag heb ik nachtdienst.Wat is het zo stil aan den toog!Hoe zou het met Fleurtje zijn?Ik hoop dat ze een toffe tijd tegemoet gaat in Thailand!

Ik zoek het op tegen morgen… cheer

Grts,

Jelle

Gelukzak! :mad:Grrr… Ik zit alweer op post en pak me toch ook maar lekker een biertje; nah:unibrow:

Grts,

Jelle

Hallo,

Dat mis ik niet echt mayo. Ben nu in Australie en daar hebben ze ook wel wat NL produkten zoals speculaas, ontbijtkoek, apelmoes, hagelslag en vlokken. Maar geen kroketten en frikandelen. Ik ben niet zo’n chefkok dat ik handig ben met dat soort recepten hahaha. Ik kan wel koken maar gewoon de standaard dingen zoals pasta en gebakken piepers enzo.

Pas op Georges, 't is hier Hollands glorie op 't forie: Kroketten en bitterbal-discussies, hahaha!!!

Grts,

Jelle

Dagje geduld, Moira, morgen volgen de recepten, vanavond zal je het met een broodje mayo moeten doen!!!lol2lol2lol2

Grts,

Jelle

Op school gebeurt dus dat zegt allicht genoeg:mad:

Mijn moeder was dit weekend in Belgie! Ze heeft gegruweld daar bij de snacklol2

Aaaah, voilà! Als je zelf thuis een beetje hygiënisch bent, lukt dat wel. Natuurlijk in restaurantkeukens kan je het risico niet lopen, je werkt met meer dan 1 persoon in een keuken, enz… En schoolkeukens: in België overlaatst nog een onderzoek, 30 procent van deze was niet in orde met de voorschriften, dus dat zegt idd genoeg…

Een curieworst speciaal(frikadel met mayo en ajuin met bovenop currieketchup meer moet dat voor de georges niet zijn!Ik haal mijne rommel bij den Aldi.tesco lotus zullen ook wel frikadellen en hapklare kroketten hebben denk ik?

Die ligt nu vast op één oor en gaat morgen weer een prachtige dag tegemoet! Iemand die weet wat haar plannen daar waren?

Oeh ik heb er ook weer zo’n zin in! Zijn (ik) alweer lekker aan het uitpluizen!

Singha! Komt er aan Georges! En fijn zo’n baas! lekker in je bed vannacht ipv in de zeikende regen!

In België moet je niet naar de snack, maar op restaurant… Daar zijn wij nou eenmaal beter in, alhoewel onze frieten zijn toch wel beter als die van jullie (je moet natuurlijk wel verse vinden hé)

En die (de frieten) die waren volgens haar nou juist niet te vretenlol2 Ze gingen naar een zaak die al 35 bestaat, ze vraagt zich af hoe! Haha

Restaurant, ze zijn bij de chinees geweest…pfff den Hollanders! Watte nie kent dat vrette nie! Ze had het erover dat ze alleen maar puree en aardappel kroketten hadden!

Ach zulke fijnproevers zijn het niet, mijn man kookt hier altijd en zet ze 9 van de 10 x iets voor wat ze niet kennen of iig op een heel andere wijze klaar gemaakt. Mijn man is 3 sterren kok geweest! Ideaal!!!

oh belgische frieten maak me gek dat is pas lekkere friet. Al kun je die in NL ook overal krijgen.
Ik heb trouwens wel in NZ stoemp met worst gegeten dat is de hutspot in NL. Dit in een belgische cafe gegeten heerlijk.

Maar peen en uien kun je toch overal wel kopen? lekker met een stukje rundvlees! Mjam!

Frieten zijn zooo gemakkelijk! Ik maak ze soms als ik thuiskom na een nachtje stappen, dus zeker niet erg geconcentreed of zo… Bintje-aardappelen schillen en snijden, eerste keer voorbakken: 5 minuten op 170°. Even laten afkoelen en dan hoofdbak op 185° tot ze lekker goudbruin zijn. Het best in ossewit, maar ja… ONGEZOND!!! anders in plantaardige frituurolie, is ook lekker hoor. Dat met een verse stoverij met Chimay blauw en Rodenbach en een lek verse mayonaise… HEMELS!

Grts,

Jelle

Hoy,
Frieten , frieten graag eerst een mekhong please!
Frieten dat heeft één van mijn broers ( allé frituur) 28 jaar gedaan !( Maar ja dan moet de gemeente plotseling die standplaats hebben voor iets te bouwen en fini frituur ).
Bedankt ,graag een krakertje please ?
Ho dierbaar LOS en gij Jelle bent er nog nooit geweest!
Het is derop of deronder !
Ho ik tel af, maar ieder dag is te lang lol2lol2

Ik tel ook af hoor… Ik prefereer trouwens om in weken af te tellen. nog 20 weken ipv 5 maanden. Dan gaat het rapper vooruit!!!

En hier is je mekongetje… Niet te snel he Frank! anders vind je je deur niet meer teruglol2

Grts,

Jelle

Hallo,

Ja ik kan het allemaal zelf maken dat klopt maar zoals ze zeggen bij een ander is het altijd lekkerder dan dat je het zelf maakt. Dus ik eet het graag buiten de deur. Ik maak wel zelf zuurkoolschotel maar dan in de oven met banaan en gehakt mmmm.