Ze zijn in Pattaya/Jomtien te vinden, ben alleen de naam van de store vergeten :tssk:…!
:chin:goede middag het is wel lekker vandaag in het zonnetje terras voor ons kroegje dan maar dave heb je nog wat lekkers te smikkellen voor ons op het terras:THAILAND:![]()
Met een frikadel,daar kom je wel!555! hoi jongens en meisjes,ben toe aan een lekkere bakje koffie+een koekje,die frikadellen en hapklare kroketjes van Dirk zien er lekker uit.
ik kan wel frikandellen kopen via een nederlander op samui, maar dan moet je 10 dozen kopen dat is me een beetje teveel. zoveel eet ik er niet en verkopen doe ik er 10 jaar over denk ik
Ik denk dat Fleurtje al in Thailand is,we zullen haar een tijdje moeten missen.Wie gaat den toogwerk doen jongens&meisjes?Jan,is Ton al terug uit Thailand?
ja Fleurtje is mooi aan het genieten van LOS het is haar eerste keer dus ze zal wel veel indrukken opdoen daar ik hoop dat ze een fijne reis heeft
Georges ik weet niet of Ton al terug is uit Thailand maar ik hoop voor hem dat hij nog even daar mag blijven
en aangezien er niemand achter d’n toog staat zal het wel zelfbediening zijn ik neem maar eens een lekkere chang met een bordje pad thai ![]()
dat wordt dan een frikandellen dieet lol2
ik heb nog een bordje pad thai over dus als er iemand nog honger heeft of lekkere trek dan bedien je zelf
http://tomjinadventures.files.wordpress.com/2009/12/pad_thai_noodles.jpg
:chin:Heerlijk al die gerechten ik moet het kort houden van avond morgen is het al weer vroeg dag :slapen:![]()
![]()
dus pak nog maar een nacht mutsje
Iedereen gegroet,
Was weer een drukke dag , maandag aankoopdag in Kontich , graag en mekhongske please en indien er nog zijn enkele krokantjes !
O de Jelle was weer in zijn ding gisteren maar in de weekend was hij maar een klein licht ( katerke ) lol2lol2lol2lol2lol2
Nou ja bitterballen in beeld moet niet erger worden. Ik vind Bali niet echt mijn favo bestemming ik heb een goedkope vlucht daarheen vandaar dat ik er even een stop maak en dan kan ik wel weer kroket en frikandel eten. Ze hebben namelijk in Bali een fabriek waar ze frikandelen maken. Dat is het enige wat ik af en toe wel mis van NL
Op Koh Chang bij een geweldig eettentje verkopen ze Flikandellenlol2 Ja echt zo staat het ook op de kaart! Heb nog geprobeerd NL les te geven…maar tevergeefs:vak02:
Al deze zaken kan je in principe wel zelf eens proberen maken… Met het enige risico dat het volgens mij alleen maar lekkerder kan zijn dan de fabrieksversie:lol:. Ik zal tegen morgen wat recepten opzoeken.
Om te beginnen mayonaise: niet moeilijk.
in een maatbeker: 1 volledig ei, goeie schep mosterd, geutje azijn, peper, zout. Daarna begin je dit te mixen met staafmixer, terwijl je langzaam plantaardige olie bijgiet (echt langzaam!). Dit tot je de gewenste dikte hebt.
Grts,
Jelle
Frikandellen zijn lastig te maken, je hebt er speciale kruiden voor nodig. Maar bitterballen/kroketten kan wel! Mijn is/was kok! Dus als jullie een receptje willen?!
En nee, hij heeft niet in een snackbar gewerktlol2
Ik geloof dat ik nog ergens recept voor frikandellen heb in de kookboek van m’n oma (de Franse boerinnenbondkookboek uit 1954!!! voor de kenners)
Grts,
Jelle
Btw, dag Esther! Mag ik een koffietje voor ik begin?
Grts,
Jelle
Eidooier;)
En het beste is, gepasteuriseerd eidooier. Dit vanwege de evt salmonella.
En nu niet denken dat deze wijsheid van mij komt hoorlol2 Alhoewel, die salmonella bedacht ik wel zelf, god wat ben ik daar ziek van geweest!
Tuurlijk! Helaas moet het plaatje achterwege blijven, laptop werkt momenteel zonder invoegtoepassingen!
Maar het is met liefde gemaaktlol2
Oh als je dat hebt!? Vriendin van me (Ozzy) snakt er ook naar!
Man dus! Grmllllll:mad: kan nog steeds niets aanpassen! Word aan gewerkt, bla bla bla…Wou dat ik zo hard kon werkenlol2
Sorry…beetje flauw…