Normaalgezien werkt dat wel voor mij, maar in t geval van Thai…?:wub: 't Is allemaal zo lekker!
Wat ik de laatste tijd vaak koop in de toko zijn verse eiernoedels. Dan maak ik 's morgens gewoon een bouillon met wat verse koriander, noedels,limoen en naam pla phrik… heerlijk ontbijt!
Ook net ontdekt: durian-chips… mmmmlol2
Met China Airline heb ik begrepen en nadat alles gechecked is op het gehalte van gebruik van giftige stoffen want daar kunnen ze ook wat van, dat wordt namelijk wel eens fors overschreden als het gaat om de Europesenormen vooral de Thaise kouseband.
Oesje, heb ik gisteren nog een overschotje van in de wok gedraaid!lol2.
Blijkt idd soms een probleem te zijn. Ook voor chinese producten, beland soms wel eens wat lood in het speelgoed.
Een jaar of 6 geleden ontmoeten ik en mijn vrouw in een restaurant in Amsterdam( Oriëntal city) 2 Thaise dame’s die moesten naar het foodcenter in Amsterdam en aangezien mijn vrouw Thai is raakte ze in gesprek en via mij kwamen ze op de juiste plek terecht.
Daarna waren we uitgenodigd dat als we in Bkk waren we een bezoek moesten brengen aan hun onderneming, zo gezegd, zo gedaan.
Kreeg toen een hele doos met “chips” gemaakt van allerlei soorten fruit Mango, Durian etc, een van de dingen die hun lieten maken en wilde gaan exporteren en ik dacht …had ik het nu maar gedaan :mad::mad::mad:.
Zou geen slecht idee zijn… voorlopig zijn deze dingen alleen nog maar in toko’s te krijgen (althans in B). Ligt dus nog een hele markt open.
Ik vermoed dat dit zo blijft(Toko) de gemiddelde Nederlander zit liever op schoot met een zak hartige chip’s ipv een wat zoetige chip’s, ten aanzien v/d gemiddelde aziaat die minder op snacks is maar meer op het eten van wat gezondere etenswaren.
:chin:het is ieder geval gezond lekker wat mango wel kleef rijst er bij hmmm hat water loopt in de mond
Zal ik het gemakshalve maar snoep noemen want het lijkt op marsepijn dat heb je ook in een variant met durian, maar geef mij maar echte marsepijn zoooooo lekkerrrrrrrrrrr.
:chin:we zitten bijna op bericht 4343 een mooi getal lijkt me?
Zo gaat den toog even verlaten voor vandaag, zal aan een ieder denken als ik de mango met sticky rice gaat nuttigen, fijne avond.
:chin:zal ik dan4343 maar vol maken fijne avond een ieder
Ja, 't is een gezellige toog geworden…:chin: En er staat altijd veeeeel eten op! Hier zie: durian chips voor jan
http://imgs.tootoo.com/65/1a/651a7e4e3ae5ee6cb69e685f0ee92496.jpg
Sticky rice met mango voor Fransjes
http://www.skcc-emall.com/images/Mango%20on%20Sticky%20Rice.jpg
En voor Liu, verse dimsummekes:
http://mistysroadtrips.com/__oneclick_uploads/2009/09/dim-sum.jpg
Jelle,Kan ik ook nog bestellen? Zoja een dessert van die heerlijke Sticky rice met mango hmmmmmmmmmmmmm
Ziet er goed uit hé… Ik heb overlaatst voor het eerst sticky rice gemaakt, maar niet met mango. Gewoon als bijgerecht bij een wokschotel. Nog even oefenen, is moeilijker dan gewone rijst: verhouding rijst - water is ook ietsje anders. Brand dus snel aan. Maar deze ga ik toch ook eens proberen maken… NA het uitvoerig proeven in Thailand wel degelijk!!! ![]()
Pak maar mee, 't was een grote portie en fransjes kreeg 'm niet helemaal op ![]()
thanks.Ik kom gezellig aanschuiven…
pfff… Ik begin nu echt de kriebels te krijgen, hé. 28 dagen. Het is even vlug gegaan, maar nu duurt het weer eindeloos lang… Tja, nu tel ik elke dag af ipv elke week ![]()
Een één of ander rijst gerecht hebben we gegeten met zoet zure saus en kip. Heel simpel. Ben momenteel nog op de Veluwe, mijn zusje is er ook en nogal een lastige eter;)
Hey Esther, Heb jij er een idee van of je over het algemeen op de eilanden geen brommerke kan huren waar je geen rijbewijs voor nodig hebt? Die dingetjes bij ons die 25 per uur gaan. Zou ik wel handig vinden. ![]()