Thailand zever-topic: Aan den toog

Het is inderdaad niet normaal wat je er hier voor betaald als je dat wel eens verteld aan de dorpeling die hem zo uit de boom schiet met ze katapult (bij wijze van spreken) of een durian gemiddeld een euro of 20, stuk of 6 Rambutan 5,50 euro, terwijl je op de markt daar er 40 Thbt de kilo betaald, maar ja het is soms de verleiding als het water in de mond staat…

Zal aan je denken morgen bij het eten van de sticky rice met mango.

is een goeie dag geweest wat betreft eten vanmiddag een ouderwets broodje bal met pindasaus op en net de heerlijke maaltijd van iyong.

Nouw bij ons in de Chinese warenhuizen betaal je ook je eigen blauw!Ik denk dat ik achtereen een moestuintje ga beginnen om allelei groenten uit Thailand te telen!!
In iedergeval,nog veel eetgenot Jan en Dave!:dag:

neem aan dat jullie een geintje maken over die prijzen van mango’s en ramutan.

Nee hoor bloed serieus, 2 mango naam dok mai om precies te zijn euro 9,40.

En we eten vanavond Som tam Thai met spare ribs, een groene Thaise Papaya euro 4,10 :cheer::cheer::cheer:.

Gelukkig houdt mijn vrouw ook van Nederlands eten anders …

1 keer in een achteraf wel heel gekke bui 1 hele Jackfruit gekocht niet schrikken euro 90,-, terwijl op een perceeltje wat we aldaar hebben groeien ze, zonder dat wij ze kunnen eten als de tijd rijp is lol2lol2lol2.

wat kost een papaya die hier zo’n beetje als onkruid groeien

Nou wij gaan eten en ook nog met koeng prik naam pau :dag::dag::dag:.

Vermeld bij post 4317, ga hem nu eten in de vorm van som tam Thai euro 4,10 gaat naar gewicht…

Laterzzzzzzzzz

Jan een kwekerij beginnen in de schuur? hoef je niet meer zo veel betalen voor je fruit?

Nou liever een ander soort kwekerij dat levert namelijk meer op lol2lol2lol2, maar ja daar kleven weer allerlei nadelen aan als het fout gaat.

In ieder geval lekker gegeten voor vandaag :chin::chin::chin:.

hier in Gent: bakje rambutan 7.5 eur (!)
groene papaya: 3 eur
zakje verse kruiden (koriander met wortel, sweet basil, holy basil, citroengras, kafirlimoenblad,…) rond de 1.5 eur
verse cocosnoot: 2 eur

Dorian heb ik nog niet gevonden…
Tjah, ik kook hier bijna elke week Thai, maar het heeft me al een aardige duit gekost :frowning: . Het was het wel dubbel en dik waard :wink:
Nu een maandje zeer goedkoop doen, hebben we des te meer in Thailand!:chin:
Gewoon wat look en gember in de wok, daarna wat reepjes kip, varken of kalkoen en dan goedkope belgische groentjes erbij. Afsmaken met wat Thaise vissaus, chinese rijstwijn, oestersaus et voilà! Lekker wokje met daarnaast een vlug gemaakte naam pla phrik…mmmm. Buiten de rijstwijn, oesteraus en vissaus vind ik alles in de Aldilol2lol2lol2

:chin:Zijn ze ingepakt in goud of maak je een schrijf foutje 9,10 euro ?

Behalve Mama(gedroogde noodle soep) wordt vrijwel alles gehaald bij de Chinese toko want dat komt allemaal regelrecht uit Thailand, ze proeft het verschil.

O, maar als ik echt Thais wil eten, moet ik ook naar de toko. Al die andere dingen vind je hier ook niet in de gewone supermarkt. Maar ja, deze maand moet ik het bij goedkopere wokjes houden. Kwestie van ons in Thailand eens goed te laten gaan hé :wink:
Normaal gezien ben ik elke weekend wel even in de toko, probleem: ik overkoop me altijd!lol2lol2lol2

Nee helaas geen schrijf foutje, ze zijn in zoverre verpakt met geperforeerd schuimplastic er omheen tegen het beurs worden, maar je voelt het inderdaad wel in de beurs.

In Amsterdam(china town) kan je vrijwel alles kopen, en wordt er op woensdag meestal “vers” aangeleverd wat groente en fruit betreft in de toko’s aldaar.

trouwens die mama-soepjes kan je hier alleen in de toko kopen… de Belgische variaties in de gewone supermarkt (aiki en consoorten) zijn veel minder goed. (niet pikant genoeg)lol2

Er zit hier in Gent buiten de grote chinese toko ook een klein onbekend thais supermarktje, vlak bij het café van mijn vriendin om de hoek. Die mensen komen soms ook iets drinken bij ons, grappig. s middags ik bij hun, s avonds zij bij ons :slight_smile: Hun verse artikelen komen ook op woensdag, volgens mij zit dat voor B en NL allemaal op 1 vliegtuig!!

Voordat je gaat winkelen eerst even wat eten, dat scheelt enorm van wat er dan allemaal in de kar/mandje beland, als het tenminste gaat om minder essentiële benodigheden.