Thailand zever-topic: Aan den toog

lol2lol2lol2lol2

Och ja morgen stemmen, ben er nog steeds niet over uit maar neig naar SP.

Wij Belgen gaan zondag stemmen,voor de zoveelste keer!!
In buitenland lachen ze de belgen uit,geef ze groot gelijk!!
Wat een klucht is dat hier in Belgie,ik wordt “volendammer”!

:chin:In Nederland wordt het net zo erg ik verwacht dat we rond november weer kunnen stemmen .

Volmondig Ja

Ja, we mogen morgen idd weer stemmen
 Soms vraag ik me ook idd af waarom ik nog zou stemmen

Allemaal hebben ze beloftes
alleen zijn ze die na morgen meteen weer vergeten.
Maar ja, wij zijn natuurlijk wel in de gelukkige omstandigheid dat wij in ieder geval kunnen stemmen op een partij naar keuze
helaas zijn er nog steeds landen genoeg waar dat niet het geval is.
Ik zweef nog een beetje, maar denk dat ik strategisch ga stemmen morgen
kan er nog ff een nachtje over slapen

Jullie hebben toch geen stemplicht hé Dave?
Bij ons is het nog altijd verplicht(ook niet van deze tijd meer)
Wat ik denk over de verkiezingen"de mensen blij maken met een dode mus"!eerst van alles beloven,en als puntje op paaltje komt,dan houwen ze hun “koude kak in”

in nederland geen stemplicht

wat gebeurt er in belgie als je niet gaat stemmen

Dacht dat je dan 50 euro moet betalen als boete lol2lol2lol2

Wettelijke bepalingen

In de artikelen 62, derde lid en 68, § 2 van de Grondwet wordt bepaald dat de stemming verplicht en geheim is. Deze verplichting om deel te nemen aan de stemming is tevens vastgelegd in het Algemeen Kieswetboek.
Sanctie

De vervolging en de straffen op het verzuim van de stemplicht worden geregeld in de artikelen 209 en 210 van het Algemeen Kieswetboek.
Een eerste niet gewettigde onthouding wordt gestraft met een berisping of een geldboete van 5 tot 10 euro (te vermenigvuldigen met 5,5), dus 27,5 tot 55 euro. Bij herhaling is de geldboete 10 tot 25 euro (= 55 tot 137,5 euro).
Vervangende gevangenisstraf wordt niet uitgesproken.
Indien de niet-gewettigde onthouding tenminste vier keer voorkomt binnen de 15 jaar, wordt de kiezer voor 10 jaar van de kiezerslijsten geschrapt en kan hij gedurende die periode geen benoeming, bevordering of onderscheiding krijgen van een openbare overheid. Het verzuim van de kiesplicht is echter slechts strafbaar, indien het om een niet-gewettigd verzuim gaat. De vrederechter is echter vrij in zijn beoordeling over wat als een gewettigd verzuim moet beschouwd worden en wat niet.
Binnen de acht dagen na de afkondiging van de verkiezingsuitslag, maakt de procureur des Konings de lijst op van de kiezers die niet aan de stemming hebben deelgenomen en van wie de verschoning niet is aangenomen. Uiteindelijk bepaalt het openbaar ministerie welke inbreuken zullen vervolgd worden.
De kiezer die de stemplicht niet vervuld heeft, verschijnt op eenvoudige oproeping voor de politierechtbank, die oordeelt zonder mogelijkheid van hoger beroep.
Andere landen met stemplicht

Luxemburg, Griekenland, Australië en de meeste Zuid-Amerikaanse landen.

Wie niet gaat stemmen, kan gestraft worden met een berisping of een geldboete tussen 27,5 en 55 euro. Wie herhaaldelijk de stemplicht niet naleeft, riskeert een boete tot 137,5 euro en een schrapping van de kiezerslijsten voor tien jaar.

Eeentje neeeeee das niks voor ons hééééééélol2lol2lol2lol2lol2

A , ja al diene lijm aan mijn vingers lol2lol2lol2lol2
Ik voel mij net ne kleuter lol2lol2
Sorry insiders-joke !lol2

goeiemorgen iedereen. Ivm stemplicht, je kan hiervoor beboet worden, maar in praktijk word dat naar het schijnt maar zelden meer gedaan. Ik stem in ieder geval sowieso. Ik vind de politiek op dit moment ook 1 groot circus, maar ik denk niet dat dit zal verbeteren door niet te gaan stemmen
 Ik geef m’n stem aan mensen die zelf dit circus ook aanklagen. Vind ik persoonlijk het constructiefste

Is het nu stem-RECHT- of stem-PLICHT-?

Lap het begint te regenen!
Maar ja in LOS is da dagelijkse kost in september lol2lol2 dus Jelle ge moet er ni aan wennen ge kent het al !
A ja meneer gaat ook met Etihad,mij gisterenavond de pieren uit mijn neus halen sloeber!
Allé ik moet op tijd op voor vanpierentoeren van mijn lijf ( bloed trekken ) of is het wijn geworden hahahahhah
lol2lol2

Jelle , ge moest is zien de digitalis in bloei phlox, dianthus, campanula, scabieuse,lavendel de eucaliptus en vijgebomen ,munt, citronella en zoveel meer daar kan ik van genieten
en da doe ik nu met een fleske rode wijn 
zaaaaaaaaaaliggggggg en dan maar aftellen om naar LOS te gaan ja het weer hé en de smile en de :chin: oooooo my Buddha!
OOOOOOk zaaaalig!

:zon02:

MMMMMAAAAAAAAAArrrrr ik praat tegen mijn eigen loebas doeiiiiiiiiiiii
Maak mijn fles leeg en :slapen:lol2

Oi, ik ben hier wel noch eh