Goed om te weten Thomas,maar ik heb de moed niet meer om weeral die beelden te bekijken.
gegroet:georges
Het was anders best “leerzaam”, het gaf een goed beeld, zover media dat kan overbrengen, over wat er gaande is. Er werd ook een Nederlandse expat die reeds 16jaar in Bangkok woont geinterviewt over de telefoon, en hij dacht dat het geweld nu langzaamaan zal afnemen, laten we het hopen!
Ook een interessante reportage hierover op Terzake (Canvas). Deze herhalen ze normaal gezien heel de nacht op Canvas. Anders ook te vinden op www.Terzake.be
En voor mij een shotje vodka om die nare smaak van deze dag een beetje te temperen.
Grts,
Jelle
Heb ook het één en ander opgevangen,dat het nu wat rustiger is in Bangkok!!
Dat er iets moest gebeuren dat weten we wel,maar dit senario had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
gegroet:georges.
Ik zit hier (weeral ) voor mijn raam te kijken naar mijn veel te koud terras en te mijmeren naar het warme LOS!
Maar wat mij vooral opviel op dit forum was ik,ik,ik mijn,mijn,mijn verlof en wij dachten ( mijn vrouw en ik )hoe moet het nu ginder , hoe moeten zij nu rondkomen en dit komt niet goed in een paar weken of maanden !!!
De tsunamie zijn ze doorgeraakt door vele giften maar hier zal niemand iets voor geven …hun eigen fout gaan vele zeggen of dit of dat !!!
Ja er bestaat nog erger maar hier, hier voel ik mij niet goed bij!!
Ik begrijp ergens de frustratie van de arme boer maaaaaaaar wie heeft hen opgehitst!!! Ik denk niet dat deze heren hun straf zullen ontlopen maar de wonden zullen genezen maar de littekens blijven …
Wel Frank,na al die beelden en foto’s die voorbij mijn ogen kwamen vandaag,ben ik 5 jaar ouder geworden.
Ik weet het ff niet meer hoe ik erover moet denken,Ik stel me de vraag,wat heeft het allemaal opgebracht die betoginen? niets!!alleen maar ellende.
Stel dat deze heren ( de grote heren van de RS) moesten regeren zou het dan beter zijn ???
De boeren ( sorry voor de uitdrukking ) worden misbruikt opgehitst en uiteindelijk was dit eindresultaat niet verwacht!!!
De boer had zijn …ervan vol en zijn ophitsers geven zich over en de boer word het beest!
Ik geef de boer GEEN gelijk maar de ene steekt het vuur aan en gaat dan vlug lopen …
Ik begrijp wat je beschrijft. Maar ik begrijp ook wel dat mensen zich zorgen maken over hun vakantie. Ik ga niet liegen, ik maak me er ook wel zorgen over, maar die zorgen vallen in het niets tegenover de zorgen die ik me maak over de bevolking zelf… Ik denk dat het enige wat we kunnen doen is: In de mate van het mogelijke naar Th gaan en op die manier de sector en het land steunen in deze moeilijke periode en mensen zoveel mogelijk aansporen toch te gaan. Hoop geven is ook iets.
Ja klopt stimuleren om te gaan en eventueel de ongemakken erbij nemen maar die zullen miniem zijn !
De Thais zullen wel vlug de boel opkuisen zie de tsunami!!!
Geef mij geen driedubbele vanavond maar graag de hele fles !!!
Doe ik, en ik pak er direct nog een glas extra voor Georges en mij bij…
Geen probleem, maar liefst ieder zijn fles ( drie dus )lol2 haha ik heb toch nog gevoel voor humor !
Shit! Helemaal vergeten te kijken! Had het nog wel gelezen, als ik m’n kop toch niet vast had zitten?! Morgen dan maar bij uitzendinggemist.nl Heb wel de foto’s bekeken bij het andere topic. Had ik helemaal niet moeten doen. Ondanks dat het trouwens prachtige foto’s waren! Niet wat je ziet! Maar hoe je het ziet! (maar dat is mijn foto hobby oog die zo kijkt) Toen ik Central World zag moest ik gelijk denken aan de mensen daar op de loopbrug, die lieve kindjes die daar aan het bedelen waren/zijn. God wat heb ik een verdriet gehad om die kinderen, wou ze wel zo meenemen. Heb daar vreselijk moeten huilen. En nu dacht ik er weer aan, zouden ze veilig zijn, is er iemand die voor ze zorgt? Zit nu weer met dikke tranen in m’n ogen. Misschien omdat ik zelf moeder ben? Ik weet het niet.
Natuurlijk omdat je moeder bent maar ook omdat je Thailand in je hebt !
Je hebt geen keuze , je gaat naar Thailand en je bent er door gebeten of niet !
Ook een glas bij voor jou, Esther… zet je even bij. Ik begrijp je verdiet.
Grts,
Jelle
Als je dit soort dingen ziet voel je je slecht omdat je medeleven kent. Iets wat velen verwarren met medelijden, maar weinigen gegeven is. Niet alleen bij beelden uit Th krijg ik dit gevoel… Je bent niet alleen gebeten door Th, maar door de wereld.
Wij gingen ooit eens naar Thailand gaan aaaaaaaals wij op pensioen waren maar op advies van derden gingen we dus iets vroeger " gelukkig maar “!
En nu blijft er altijd iets kleven of knagen " ’ is ni genoeg geweest , of nog …” :chin: Sawadi…het klinkt zo mooi…
Ik kijk er in ieder geval nog altijd naar uit.
Voila dat moeten we voor ogen houden WE GAAN point finale!
Ik voel me zo vreselijk machteloos! Had ik toen ook, je wilt zoveel, ik haalde me vanalles in m’n kop. Wilde zoveel doen, maar kon niets meer betekenen dan wat fruit en wat flesjes water. Het liefst neem je ze mee, stopt ze in bad, trekt ze schone kleren aan, geeft ze een fatsoenlijke maaltijd en zorgt dat ze daarna ergens terecht kunnen. Maar helaas, dat lukt mij niet. Liefde kan ik voldoende geven, maar geld wat in dit geval ook nodig is niet. Meer dan het bovenstaande (zonder de opvang daarna) kan ik niet bieden. En mocht ik ooit veel geld hebben, krijgen, winnen of wat dan ook! Dan weet ik wat ik daarmee ga doen!
En je hebt gelijk, de hele wereld bijt je maar Thailand in mijn geval net iets meer omdat ik het met mijn eigen ogen gezien heb. Al dat andere is een ver van m’n bed show, struisvogelen, kop in het zand, niet aan denken. Maar die kindertjes in Bangkok (en elders in Thailand) die hebben gewoon mijn hart gestolen.
En gatverdamme! Waarom ben ik vrouw? Zit alweer te janken!
Ondanks dat dit de voorpret wat drukt! Ik heb er nog steeds enorm veel zin in! Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk! Al komt het ook grotendeels door dit rotforumlol2