Volgens mij zijn het niet alleen de Zuidelijke landen… Ik denk dat veel politiekers, bankiers en andere economische spelers in heel Europa als het ware boter op het hoofd hebben. Als je ziet dat een europarlementariër indertijd 100.000 Bfr (zo’n 2500 eur) als onkostenvergoeding kreeg voor een autorit van Straatsburg naar Brussel, ga ik me toch vragen stellen. In de zelfde reportage bleek dan ook nog dat drie kwart van de uitbetaalde parlementariërs toen zelfs niet eens op de bijeenkomst aanwezig was… Dit soort systemen kunnen niet blijven overleven en moeten ooit eens breken. Dat begint dan met de zwakste schakel, maar in essentie is het gehele wezen in t zelfde bedje ziek. Net hetzelfde trouwens met de overdreven speculatie: een gehele muntunie wordt in feite afhankelijk van mensen die met de beurs bezig zijn als een pokerspel. Zo weinig mogelijk doen om zo veel mogelijk geld te verdienen.
Enfin, da’s mijn mening. Ik ben ook geen professioneel economisch analist
Ik ben benieuwd of jullie een goed standpunt kunnen verzinnen!
Voor school moet ik een essay schrijven van tussen de 1000 en de 1500 woorden en vervolgens moet ik daarover een presentatie houden van ongeveer 10 minuten.
Nu wil ik het graag over de recente betogingen doen in Thailand, maar ik heb nog niet echt een goed standpunt kunnen verzinnen wat ik goed kan verdedigen of juist onderuit kan halen. Iemand een idee :biggrin:?
hmm… Ik vraag me soms af of onze economische leiders niet samenwerken met Am. Bedenk dit eens: Wat heeft Europa nodig om uit de huidige crisis te geraken? Beter draaiende economie. Wat is gunstig voor de bedrijven qua export? (waar Europa toch zwaar op draait) Lagere Eurokoers. Waar heeft Am baat bij? Meer financieel vertrouwen van zijn speculanten. Dus betere koers vd Dollar tegenover de euro. Het zou me niet verwonderen dat er achter de schermen een vernuftig spelletje wordt gespeeld. Volgens mij is dit zowat de enige manier om ook uit de wereldlijke impasse te geraken. Of dit zonder risico’s is…?
Dit was ook de beste die ik tot dusver heb kunnen verzinnen haha lol2, maar ik dacht ik gooi het hier is in de groep - misschien rolt er iets leuks uit .
och, niet echt complot. Mensen doen wat ze moeten doen. Maar soms is achter de schermen misschien beter, zo kan nieuwe speculatie vermeden worden. Elk jaar komen wel zaken uit die blijkbaar lang geleden werden besproken achter gesloten deuren om zonder extra complicaties een plan uit te voeren. Enkele dagen geleden nog een voorbeeld: Blijkbaar heeft Nixon indertijd een aanval van de Sovjets tegen de Chinezen afgewend door in het geheim zijn ‘neutraliteit’ in deze strijd af te zeggen en tegen de Sovjets te dreigen met vergeldingen. Dit om meer toenadering te zoeken tot China.
Stel je voor dat Nixon dat openlijk in de media had gedaan… Gezichtsverlies voor de Sovjets misschien wel met gevolg een apocalypsje of twee.
De regering in Th is nu toch blijkbaar ook achter de schermen (met hulp vd senaat) met de roodhemden aan t praten? Hoe minder ruchtbaarheid, hoe meer kans op slagen, denk ik.
Wat ik dus al zei, als het zo blijft dan ga ik. Thailand is groot genoeg, zat plekken en plaatsen waar niets aan de knikker is. Maar als in heel Thailand de pleuris uitbreekt…wat dan? Hoe is dan de vakantie? Kan je net zo goed in de woestijn van Afghanistan gaan zitten;)
Die Euro, ook zoiets. Maar ik denk maar zo, Thailand is altijd nog goedkoper dan Spanje en dat soort landen. Of keek laatst voor een hotel in Dubai, dacht dat ik een rolberoerte zou krijgen!
Tja, ik denk dat het niet goed te verdedigen is of onderuit te halen valt om het simpele feit dat ze het in Thailand zelf niet eens weten! Dus laat staan dat jij het weet? Wat je zou kunnen doen is een beetje meelullen, ghe. Maar eigenlijk gaat het je ene oor in en je andere oor weer uit;)
Welke opleiding doe je?
btw, dit weekend toch? Ik bedoel Parijs? Laat je me nog even weten hoe de busreis was? Ik heb ook besloten om met de bus te gaan! Scheelt me echt veel geld! En heb zelfs al uitgevogeld hoe ik vanaf het busstation Parijs in en door moet komen!
Die beroerte ken ik haha! Had een tijdje geleden ook gekeken omdat ik een nogal lange tussenstop heb in Dubai . Maar heb een tip gekregen dat je voor 25e gebruik kunt maken van de business lounge van emirates en je kunt hier onbeperkt eten/drinken en relaxen, mocht je ook met emirates gaan vliegen .
Ah dank! Denk dat Emirates een serieuze optie is gezien de prijzen! Moet je zoiets van te voren plannen of kan je dat daar terplekke doen? Maar mijn god zeg! €150,- is niets daar voor een kamer! Dan vlieg ik nog net zo lief rechtstreeks en dan met EVA ofzo.
Ik ben nu bezig met HAVO Esther, het is voor mijn praktische opdracht voor maatschappijleer om dit vak af te sluiten .
Aankomend weekend is het inderdaad, heb net contact gehad en hij zou vanavond na zijn werk even zijn contactgegevens even mailen enzv. Zal zeker laten weten hoe de busreis zal verlopen! Wanneer ben jij van plan om te gaan eigenlijk?