Thailand zever-topic: Aan den toog

He man (FRank Be), waar ging jij uit
Hopelijk was je niet ziek of andere problemen?
I WAS WUNDERING

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon5.gif

In ieder geval, tof dat je terug bent, al is het om niet zo een goed nieuws te ontvangen en te geven over Th.
Hier in het zuiden alles rustig, de mensen hier schijnen opgelucht tot tevreden dat Seh Daeng (overgelopen legergeneraal) neer geschoten is en er schot (whats the word) in komt. Is hier ook 95% geel bebied.
MVG Frank

:chin:Goede morgen iedereen ik kan de slaap:slapen: maar slecht pakken van nacht moet steeds aan Thailand en vooral bkk denken hoop echt dat deze problemen tot het verleden gaan horen
zo veel slachtoffers is nergens goed voor .

:chin:Avondklok in delen bkk hoor ik net op de radio .

Morgen iedereen,heb de bloemetjes al buiten gezet ( ik ben de enigste die da moet van zijn vrouw lol2) en heb vlug een boeddhabeeld weggedaan met mijn broer ( ja wij verkopen een beetje tuinbeelden en deze was een beetje zwaar dus grote broer erbij gehaald ).

Een zeer goede morgen iedereen !! Helaas weer een zwarte dag, want de ellende in ons geliefde Bangkok is ook vandaag nog aan de gang

Voor mij maar een sterke koffie

hoi goedemiddag ben juist uit mijn bed,ben erg moe!! Vanmorgend thuisgekomen om 6:45am heb mezelf een cappucino ingeschonken en daarna gechat met mijn vriendin tot 8:15am.
Heb dan tot 12uur geslapen,daarna in de tuin gewerkt tot 15pm.
Ben dan wat gaan slapen,en nu ben ik weer “wakker”
Vanavond tot volgende’ vrijdag(nachtdienst)
georges.

Eindelijk even de tijd om rustig deze links te bekijken! Super! Als die prijzen zo blijven heb ik mezelf al een kleine 100 euro pp uitbespaard! Maar ik houd maar rekening met het “ergste”.

Helaas nog even niet genoeg money voor 2 tickets
pfffff. Maar volgende week vakantiegeld en dan boeken!!!

:chin: Goedeavond ik kan de slaap nog niet pakken mijn gedachten:crybaby: is te veel in Thailand ik hoop dat de koning snel gaat spreken en de rust weer keerd .
:thailand::cambodia:

Gisteren een reportage over de situatie in Th gezien (TV 5 Monde).
De koning zit met het probleem dat het imago van de monarchie de laatste tijd gedaald is. Moest hij zich uitspreken kan dat als partij nemen voor het ene of andere kamp gezien worden, wat de schade nog zou vergroten. Bovendien is er het (grote) probleem van de opvolging dat ook meespeelt.
Dat de gelen weinig of niet van zich laten horen, is omdat hun “vijand” Taksin nu weg is en zo de drive uit de beweging is. Ze weten ook dat de roden niet zullen winnen op deze manier.

Wat mij reeds 4 maandagen lang opvalt is dat ik niemand met een gele t-shirt zie. Noch in de overheidsgebouwen of banken of TOT enz. (zelfs hier in Trang). Roze wel.

:chin:Goedemorgen iedereen ik heb toch maar een mooi thaise cd op gezet kan even denken aan ons mooie Thailand van voor deze :mad:
ellende die nu over Thailand heen gaat .

Ik ben er ook naar van. T zal toch niet uitmonden in een burgeroorlog?

We moeten de koning niet vergeten, wie geliefd is bij alle Thai. Het enige probleem is dat hij zich niet kan aansluiten bij een groep, omdat dat de onrust waarschijnlijk zou vergroten :frown:.

Ja ok, de koning? Maar heeft die het voor het zeggen wat een burgeroorlog betreft? Logisch natuurlijk dat hij neutraal blijft, zou ik ook doen in zijn geval!

Maar respect? Die man heeft al meerdere malen gezegd dat ie t zo niets aan vind (om het maar even in het Esthers’ uit te drukken) als ze echt zoveel respect zouden hebben dan zouden ze ook wel naar m luisteren of iig wat water bij de wijn doen.

oeh je zei geliefd, na ja ik zie dat ook als respect;)

Niet voor niets hangt er in elke huiskamer een foto van de koning, ik denk persoonlijk dat op dit moment hij de enige is die wat zou kunnen doen aan de huidige situatie - of de actievoerders moeten plots inzien dat dit niet de manier is om tot ergens te komen. Maar dit is mijn visie op het geheel natuurlijk.

In vroegere jaren denk ik dat de koning allang een toespraak zou hebben gegeven op alle tv-zenders. Maar zou goed kunnen dat hij daar nu de kracht niet meer voor heeft

denk met alle respect voor de koning dat we die moeten vergeten, die man is op heeft er geen zin meer in dit gezeur denk ik.

de thai moet nu eigenlijk voor het eerst zelf de problemen oplossen want hiervoor keek men naar de koning om dit soort dingen te beiendigen en nu gebeurt dit niet en de opvolging is om het zachtjes uit te drukken niet echt populair.

maar dit is mijn persoonlijke visie en kan het dus helemaal mis hebben.

Pfff
 37 doden. Niet goed, niet goed. Het ultimatum is ondertussen verstreken, maar het leger valt nog niet aan. Volgens het VRT nieuws is er een mogelijkheid dat er achter de schermen toch nog gepraat wordt

Goeienavond iedereen, ik ben terug na een dagje ziek.

Grts,

Jelle

welkom terug jellebowski.

Ziek? Ah gats
wat had je?