Thailand zever-topic: Aan den toog

Zoals ik het al meerdere malen heb verteld,sta niets mij in de weg om in oktober naar Thailand tegaan.
Versta me niet verkeerd,ik vind het erg wat er nu allemaal gebeurd in mijn tweede vaderland,maar het is zoals je het al hebt gezegd Esther,Bangkok is een hele grote stad.

Dat je het erg vind Georges dat begrijp ik (vind t zelf ook vreselijk wat daar gebeurt) Maar als je niet gaat maak je het alleen maar erger. Niet zo zeer jij, maar alle toeristen die dit besluit zouden nemen. Dan zakt Thailand als een kaartenhuis in elkaar! Dus gewoon lekker gaan Georges! Ik doe hetzelfde, zal me wellicht wel iets kloteriger voelen in Bangkok, maar hé ben ook maar een mens.

Over gaan gesproken, waar had jij je tickets vandaan? Niet bij Turkish Airlines zelf he? Vraag me namelijk af hoe het zit met betalen als je rechtstreeks boekt bij de airline. Bij Emirates bijvoorbeeld kan het zover ik kan zien ook via overschrijving maar bij TK (waar staat die K eigenlijk voor? ;))kan ik er niet achter komen.

Serieus, jammer… dat heb ik een tijdje geleden dan gemist ben ik bang. Ik dacht dat je alleen kon betalen via een creditcard.

Maargoed, Esther, je liet me net wel schrikken! Betaal je voor één biertje inderdaad 10euro in Parijs of was dat even een overdreven voorbeeld? Ik ga namelijk volgend weekend naar parijs toe… :biggrin:!

Zo he he had eindelijk de tijd om ze al-le-maal te bekijken! En ik vind ze super!!! En wat ik zo leuk vind, veel gewone alledaagse foto’s. Dus niet alleen maar met beroemde gebouwen, mooie plekken etc. Maar ook veel gewone foto’s!

Vraagje nog, in het eerste album staat een guesthouse, Pongphen. Is dat in Kanchanaburi? T kwam me namelijk zo bekent voor…heb t laatst opgeschreven om evt te overnachten als wij gaan. En die groene huisjes horen die daarbij? Was het leuk, goed, etc? Ben wel benieuwd namelijk.

Ik heb ze in een “wip” gereserveerd bij vliegtarieven.nl!! Binnen de minuut kreeg ik mijn bevestiging dat de vliegtickets waren betaald!!
Een uurtje of 2 later kreeg ik nog een mailtje van vliegtarieven.nl met gegevens betreffende de vlucht.
georges.

Nou dat word een alcohol vrij weekend voor joulol2

Ach je moet je plekjes weten en dan betaal je gewoon West Nederlandse prijzen. Dus nooit naast een attractie gaan zitten of vlak erbij! Altijd het straatje erachter. Kan je zo €6,- op een drankje schelen! Ga ook geen broodje eten bij een lunchroom maar koop een baguette bij de bakker. Een kwaliteit daar zeg je u tegen! En rond de €3,-! En wat ook scheelt, drink je je koffie binnen of buiten? Neem je t mee of drink je t daar op? T kan je zomaar een paar euro schelen! En meenemen das geen straf, heerlijk coffee to go en dan nuttigen langs de Seine! Hoe het nu zit met bier, alcohol in het algemeen dat weet ik niet. Maar je kan ook naar een Carrefour of Auchan. Koopt er een six pack uit de koeling en ploft neer in een park, langs de Seine, of heerlijk op de trap bij de Sacre Coeur! Zoiezo vind ik die trappen geweldig, heerlijke sfeer. Leuke “optredens” Mmmmm genieten!!

Ik wil ook!!! En over 5 weken ga ik weer! Kom er gemiddeld 2x per jaar. Mijn beste vriendin woont er, zodoende ken ik de foefjes;)

Hoe ga je? En waar slaap je? En hoe ga je je verplaatsen in Parijs. Een toeristenkaart voor het openbaar vervoer is duur! Koop een zone kaart. Wil je weten hoe, ik kan t je zo vertellen.

Ik kijk heel internet na. Maar het loont soms om ook bij de airline zelf te kijken. Zag nu TK voor €621,-!

Leuk om te horen Esther :thumbsup:!! Ik ga vrijdagochtend met de bus vanaf Breda (eurolines.com), ik zal rond een uur of 17:00 arriveren geloof ik. Dan word ik opgehaald door een vriend die ik heb ontmoet afgelopen zomer in Thailand, en daar slaap ik ook(hartje parijs!). Ik neem aan dat ik vooral ook bij hem eet, maar dat weet ik eigenlijk niet. Ik was van plan om ook nog wat uit te gaan enzo, maar daar zal ik nog is goed overna denken :disgust:. Zo’n zone kaart lijkt me trouwens handig om te hebben, zodat je je in ieder geval makkelijk kunt verplaatsen en niet overal heen hoeft te lopen, kan je die gewoon bij office du tourisme halen ofzoiets?

Thomas, ik dacht dat ook. Maar heb even verder gekeken dan mijn neus lang was. Kan het namelijk niet uitstaan dat tegenwoordig bijna alles met creditcard betaald moet worden! :mad:

Dit stukje is een kopie van de Emirates site.

What payment methods are available when booking online at Emirates | Fly Better
emirates.com offers a variety of payment methods and the options available to you will depend on the country that your booking departs from and the amount of time left before you depart.*
You may be offered one or more of the following payment options:

[ul]
[li]Credit card (Visa, MasterCard, Diners Club, American Express)[/li][li]Debit Card (Maestro in the UK and Carte Bleue in France)[/li][li]PayPal (currently available in for bookings in Euros and GB Pounds only)[/li][li]Direct Debit[/li][li]Real-time or online bank transfer[/li][li]Western Union[/li][li]*Offline bank transfer *[/li][/ul]
Since we have different payment options from different countries, we would ask that you check during the booking process what payment options are given to you. If your desired payment option is not shown, it may not be available for the country that you are departing from, or there is too little time left before departure.
In some countries we may only offer the option to make the booking online and then make payment at an Emirates office.

Dus misschien heb je hier wat aan voor de volgende keer! Soms loont het namelijk echt om via de site zelf te boeken. “Hoorde” zelfs dat als je rechtstreeks bij hen boekt je ook gelijk je stoelen kan kiezen. Dat kan vaak alleen maar met online inchecken 24 uur van te voren. In ons geval wel belangrijk want mijn man is 1.93 :wink:

Die prijs heb ik betaald lieve Esther!!

Dat weet ik niet, ik koop die kaarten altijd in de automaat. Als je in Parijs blijft dan heb je aan 1-2 zones genoeg! Ben je een beetje handig met de Franse taal?

Kijk eens op, www.ratp.fr

Ja precies, ik wilde ook boeken omdat ik een mooie prijs op hun site had gevonden. Maar op dat moment kon ik helaas alleen met creditcard betalen(welke ik niet heb). Dus toen heb ik direct via een tussenpersoon geboekt die 3% van de ticketprijs wilde hebben… Achteraf dom, maar als je eenmaal in zo’n “rush” bent met het kopen van je ticket kan je niet helemaal helder meer nadenken en alles wat je wil is je ticket :evil:.

De enige zin die ik vloeiend kan spreken is “Je ne parle pas francais” :biggrin:. Maar ik zie net dat je de site ook op het Engels kunt zetten!

Kan helaas de zone prijzen pagina niet linken.

Maar je moet een kaartje hebben van Mobilis. Een zogenaamde dagkaart.

Ach doe t wel ff zo, net zo makkelijk dan dat ik alles voor je opnoem;) Mijn Frans is niet top, kan t redelijk lezen, maar das het voordeel van al die Belgen hier! Die kunnen het wel lol2

Dus je betaald maar €5,90 voor een hele dag! Je kan gebruik maken van de Metro, tram en de sncf.

In tegenstelling tot een toeristenkaart, deze kost €9,- (dat was trouwens altijd rond de €25,- maar denk dat er meer mensen (toeristen) net iets slimmer waren dan de Fransen)

Ga je weinig reizen of een enkel tripje dan kan je ook een ticket t halen. Deze kost je €1,60 voor een enkel reisje.

Ja maar dan krijg je dus de toeristische versie! Het kan zelfs in het NL!
Maar hopelijk is onderstaand schema een beetje duidelijk voor je. Ga je trouwens zelf naar die vriend toe of pikt hij je ergens op?

Pure nieuwsgierigheid, waar woont je vriend? In welk gedeelte?

Ohhh me love Paris! (en Thailand natuurlijk;))

De tabel is duidelijk, bedankt voor het opzoeken!!

Als het goed is haalt hij me van het bus station op, ik ben nog nooit in Parijs geweest dus ik heb geen idee welke kant ik op zou moeten haha. Maar ik heb hem nu een paar weken niet meer gesproken, dus zal hem komende week is even bellen ofdat hij niet is vergeten dat ik er volgende week ben haha, en ik zal hem ook meteen vragen over het openbaar vervoer wat het handigste is.

Ah kijk das mooi Georges! Alleen als ik nu kijk op vliegtickets websites zit ik tegen de €670,- aan! En als het goedkoper kan…ben een Ollander helol2

In hartje Parijs, daar werkt en woont hij. Weet niet precies in welk gedeelte van het centrum!