Hi Jelle,
Neem kontakt op met je bank. In Be moet je lang op voorhand de gewenste som doorgeven, het kan tot 2 maand duren voor jullie de Bath’s hebben. Info van mijn broer die vorig jaar hier was.
Je kan hier gerust geld uit de muur halen. Doe dit per maximum toegelaten bebrag (25000ThB), daar je bij iedere opvraging hier 150ThB surplus betaalt (dus er wordt 25150ThB aangerekend) en dan nog de kosten in Be van jou bank (wisselkoerstaks + vast bedrag per transaktie, maakt op 25000ThB ± 10 euro). De wisselkoers wordt dan naar Eu norm gerekend.
Wisselkoers hier (07-05) om 0830hr 40,37 voor Eu zou dat ± 40,40 zijn.
MVG Frank
Tjah, als het maar zo weinig scheelt, doe ik het daar wel… Minder geharrewar…
Er is trouwens geen garantie wat het binnen vier maanden zal zijn met de koers!:dag:
Toch bedankt voor de tips!
Grts,
Jelle
Jelle, wij wisselden ginder verscheidene malen, en de koers verschilde erg van plaats tot plaats. Even uitkijken dus en bij goeie koers veel wisselen en bij mindere koers slechts wisselen wat je direct nodig hebt. Maar overal kregen we minder dan de koers die hier vermeld werd.
Groetjes
De laatste dag hadden we 1000 thb in contanten. We kregen ook echt €20,-! Dit was op het vliegveld. (was toen we een zeer gunstige koers, 49,8 zo uit m’n hoofd gezegd) Dus eigenlijk kregen we nog meer ook. (zullen wel geen kleingeld hebben gehad;))
Als ik nu 1000 thb ga inwisselen zou ik €24,29 krijgen. Dus in dat opzichte weer gunstig. Pffff irritant hoor die koersen! Laat ze gewoon één vaste waarde vaststellen en basta! Niet alleen de thb, maar alles! Mijn vriendin is met de Australische dollar ook vreselijk de mist in gegaan.
:chin:Had de koers van wester union moest wat geld sturen voor mijn lief dat is altijd al een kostbare zaak niet normaal wat zij aan kosten in rekening brengen.
Een vluggere manier weet ik ook niet .Een nl bankpas krijgt ze niet .
Iemand misschien hier tips over al vast bedankt:dag:
Heeft zij (of iemand die ze kent en vertrouwd) geen Thaise bankrekening? Dat zal altijd goedkoper zijn dan via wester union. (afzetters!) En dan dus gewoon overmaken vanaf je NL rekening?
Hoezo krijgt ze geen NL pasje? Ok zelf aanvragen dat gaat niet. Maar jij kan toch hier in NL een nieuwe rekening openen en haar het pasje sturen (en dan de pincode later) Als het rekeningnummer maar op een NL adres staat, dan is het ok. Dan betaal je weliswaar wel pinkosten maar lang niet zoveel als via wester of gwk.
:chin:Ja dit zal proberen.
Zeer jiust Esther, 2de rekening openen en bankkaart opsturen. De pin via telefoon meedelen. Zorgen dat ze de som in 1 x afhaald = 1x 150 thB + de bankkosten in Nl.
Mvg Frank
wel Fransjes,ik zegt dit niet graag,maar ik stuurde ook regelmatig geld naar mijn vriendin(western union)hoe hoger het bedrag dat je opstuurd hoe meer je moet betalen!!
Nu heeft mijn vriendin mijn bankkaart en kan ze geld afnemen zoveel dat ze wil.
Maar we hebben afspraken gemaakt,om dit te doen moet je elkaar 100% vertrouwen.
Ben ik naief? wie weet(lig er niet wakker van):dag: Ben een beetje ontgoocheld,geen stemmen op mijn reisfoto,ik denk dat ik het mag vergeten,het stagneerd de laatste 3 dagen.
Hoi vrienden,je weet dat ik in oktober met “turkisch airlines” naar Bangkok trek.
Nu had ik gisteren toevallig een bericht gelezen op teletekst(ned)dat er een vliegtuig van Turkisch airlines naar beneden is gestort(niet ver van de landingsbaan in Schiphol)
Tjaa,moet ik gaan twijfelen?
Moet je wel vertellen dat het vliegtuig ongeluk een paar maanden geleden is gebeurd.
Het zal wel een alleenstaand geval zijn zeker?
Ghe, Estherke is best nog wel slimlol2
Lieve Georges, dit was in Februari 2009;) gewoon een dom ongeluk. Had te maken met de hoogtemeters. Deze functioneerden niet goed, is een algemeen bekent probleem bij de 737. Alleen is het normaal zo dat de piloten dit zelf kunnen herstellen en dus er naar kunnen handelen. Dit is niet gebeurt! Ook niet na verschillende meldingen in de cockpit. Maak je niet druk, echt niet. Laatst een zwaar ongeluk met de trein in Belgie, zou je mensen ontraden om met de trein te gaan? Oja ik weet er zoveel van omdat gisteren het rapport is gepresenteerd door Mr Pieter v Vollenhove, dit was op tv en vond het wel interessant om te blijven kijken. Maar het houd mij er ook niet van om evt bij Turkish airlines te gaan vliegen! Een vliegtuig is altijd nog veiliger dan een auto!
Kijk hier maar eens, Turkish Airlines - Wikipedia Laatste ongeluk voor 2009 was in 2003!
En even ter vergelijking, Air France is een zeer goede maatschappij maar stortte wel in 2009 in de oceaan!
Had het ook gelezen van de hoogtemeters,maar het moest juist lukken dat mijn moeder ook aan het kijken was(teletekst)En het eerste wat er bij haar uitkwam,jij vliegt toch ook met deze maatschappij?Zou je niet een ander vliegmaatschappij nemen,vroeg ze aan mij!
Een hele avond zeveren over deze maatschappij tijdens het kijken naar de tv.
Natuurlijk,ben ik niet bang om met deze maatschappij te vliegen,het is al dat gezaag rond mijn oren.
Had nog geen info over deze maatschappij op het net gevonden,maar ik moet niet verder zoeken.
Hetgeen wat ik moet weten heb je al vermeld Esther,waarvoor mijn dank!:kus:
:chin:Als het goed is gegaan heb ik je foto wel aan gevinkt nogmaals succes
Je hebt spijtig genoeg de verkeerde foto aangevinkt Fransjes!! boven de aap staat er een foto van mijn thaise vriendin,dan 1 foto naar links,die zou je moeten aanvinken(ikzelf en mijn vriendin sta op de foto!!
ff iets anders,ik zie dat er een stem is afgetrokken bij mijn vriendin,eerst had ze 6 stemmen en nu maar 5 stemmen!!
Ik ben daarover erg pissig,heb al uitleg gevraagd in de helpdesk!! Dit kan niet,zomaar een stem aftrekken!
Dat is gewoon dom toeval Georges. Toevallig vlieg jij met Turkish Airlines en is er toevallig gisteren het rapport van de ramp in 2009! gepresenteerd. Voor hetzelfde geld was er iets over de ramp van Air France gepresenteerd…dan had je moeder ook niets gezegd. Maar natuurlijk begrijp ik haar angst en is het misschien goed om bovenstaande aan haar te vertellen.
Ik vlieg allicht in Juni, en dan met Air France…stja…als je zo moet gaan denken dan kom je nergens meer. :kus:
Georges, ik had het aangekaart bij Hyves. Maar eerst een “toestemming” nodig. Wil namelijk niet zomaar lukraak “reclame” plaatsen. De kans bestaat namelijk dat het niet mag, en dan wil ik dat gedonder niet en wie weet is het ook wel nadelig voor jou!
Kun jij trouwens ook zien, wie er op jou gestemd heeft! Of hoe gaat dat? Gaat het met IP nummers? Anders vraag ik of mijn man ook wil stemmen…
En wat apart, zomaar een stem weg! Dat kan toch niet? Vind iig dat je recht op uitleg hebt!
Hoe Esther?ga jij niet in oktober naar Thailand?Now spijtig:crybaby:wou nog een pilsje trakteren in Bkk!!
ff iets anders,ze hebben bij mijn vriendin een stem afgetrokken,hoe kan dit nu Esther? eerst had ze 6 stemmen en u maar 5 !! heb al een reactie gevraagd in de helpdesk(eerlijk=eerlijk):kus:
lol2lol2lol2lol2 Grapjas! Tuurlijk ga ik wel in Oktober! En zo niet dan waren jullie de eersten die het wisten;) Ga in Juni naar mijn vriendin in Frankrijk!