Thailand - land of the chagrijnen

>>>

Het zou een mooie boel worden als iedereen dat zou doen :wink: Nee, ik zie het als een incident. Maar het blijft een feit dat ik de Thai gemiddeld vriendelijker vind dan de Cambodjanen.

Een valhelm meenemen op reis is niet praktisch nee… :wink:

Ik moet zeggen dat de Thai meer open zijn dan de Cambodjanen, wat soms wel prettiger werkt als je iets geregeld moet hebben. Van Maleisië heb ik ook wel eens van die chagrijn verhalen gehoord, maar kan dat uit eigen ervaring niet beamen. Ach ja, zo heeft iedereen wel eens een slechte dag, de toerist of de werknemer in de toeristenbranche, wat wel eens minder kan zijn.

Ik heb volgens mij nog nooit een land gezien, waar iedereen altijd goed gehumeurd is :smiley:

Een onzinnige topic, een land met 60 miljoen inwoners waarvan er in Bangkok alleen al 9 miljoen geregistreerde wonen ! Opdringerige verkopers de enigste wie ik daarop kan aanmerken zijn niet Thais maar de paki kostuumverkopers, ach die Chiangmai verkopers met hun houten kikkers die op 3 meter afstand blijven ratelen welke je tegenkomt waar dan ook :dag:.

Ik ben volmondig eens met wat Jan hierboven heeft vermeld,kan het niet beter verwoorden.
Waarschijnlijk weer een gefrusteerde vrouw die niet aan haar trekken is gekomen(zie Rosa Arbil)een massagebeurt die haar niet is bevallen en ze begint te klagen.
Nu hebben we weeral iemand die komt klagen dat de thais opdringende en onvriendelijke mensen zijn.
Ik zie veel op andere forums betreffende Thailand,en 99% vinden dat Thailand een warm en vriendelijk volk heeft.
Die 1% zullen wel zuurpruimen zijn ,die met niets kontent zijn.

Georges, wat je nu zegt klopt niet. Miek zegt dat de Thai wel vriendelijk zijn en niet chagrijnig, maar dat er in sommige landen mensen zijn die NOG vriendelijker zijn. Dat is een mening, en dat heeft niets te maken met een vrouw die iets tekort komt. Sterker nog: ik kom niks tekort, en kan me heel goed in haar mening verplaatsen :slight_smile:

De mening van Rosa deel ik echter niet.

zolang er met respect geschreven wordt (en dat doet Miek) is er geen onzinnige topic, gelukkig vind/denkt niet iedereen het zelfde over Thailand en de Thaise mensen.
mijn ervaring is zoals Jenny ook al zegt hoe meer toeristisch de plaats hoe minder vriendelijk de mensen, en dus dat mensen in laos en myanmar(birma) als vriendelijker worden ervaren is niet vreemd ze hebben nog maar weinig “verwende” toeristen gezien de reiziger die daar komt is veelal een echte reiziger en die vind zijn weg wel en past zich gemakkelijk aan, in Thailand zijn er ook vele echte reizigers maar ook steeds meer verwende toeristen welke moeilijker aanpassen wat tot gevolg heeft dat de Thai dus ook steeds meer anders tegen westerse mensen aan gaat kijken.
Ook ik vind de Thai in toeristische plaatsen minder vriendelijk dan die op het platteland
Maar om nou te zeggen dat de Thai minder vriendelijk is dan een Cambodjaan of Vietnamnees gaat er bij mij dus ook niet echt in mijn ervaringen hiermee zijn juist andersom

Maareh, zo negatief is Miek toch ook helemaal niet? Er zijn alleen nog een paar landen waar Miek de bevolking over het geheel genomen nog wat vriendelijker vindt. Kan toch?

De stelling van Rosa slaat uiteraard nergens op. Maar daartegenover staat ook dat een aantal mensen hier ook wel heel erg lange tenen hebben, en werkelijk de minste of geringste kritiek niet kunnen verdragen. Nu ben ik nooit in Thailand geweest, maar het idee dat ALLE Thai vriendelijk zijn gaat er bij mij net zo min in dan de stelling dat het allemaal zuurpruimen zijn. 60 miljoen mensen, 60 miljoen verschillende karakters.

@ Dirk,

Je moet terug scrollen naar post 1 daar zit de onzinnigheid heeft niets met respect te maken wat je dan ook schrijft.

Jongens,

maak nu geen olifant van een mug. Dat is de stelling/mening van iemand en daar hoeft je het ook niet mee eens te zijn. Jullie plaatsen toch ook jullie ervaringen, dus accepteer dan ook de mening van anderen.

daar ben ik het helemaal mee eens Jan dat slaat werkelijk helemaal nergens op maar die discussie hadden we al een tijd geleden gestopt hier, het gaat nu over wat Miek schreef en dat vind ik wel een normale reactie met respect geschreven, mischien kan iemand deze topic vanaf het bericht van Miek verplaatsen naar een nieuw topic zodat we niet weer die oude discussie hoeven te krijgen hier

Als je verwachtingen hebt kom je soms bedrogen uit, Go with the flow :dag:.

Al goed dat je niet in Thailand bent geweest,anders hadden we weeral een klager bij in deze topic,die ze al lang geleden al moesten afsluiten!En voor de rest intresseerd deze topic mij geen reet meer!

je begint op Rosa Arbil te lijken, die verandert ook berichten en sluit topics als mensen het niet met haar eens zijn lol2

Het is toch waar zeker,klagen altijd maar klagen over pietluttige dingen,straks gaan ze nog zeggen"we zijn naar een warmwaterbron geweest en het water was te warm"!om zo’n voorbeeld tegeven!
Nu ga ik stoppen anders gaan ze weer klagen bij de redactie.

Huh?

Als ik het dus goed begrijp ga ik bij een bezoek aan Thailand dus echt alleen maar vriendelijke mensen tegenkomen, en als er ook maar één uitzondering tussen zou zitten is dat dus mijn eigen fout?

En met elke vorm van kritiek, hoe mild ook, ben je onmiddellijk een klager? Nou, dan zal ik wel een klager zijn, want over op mijn eigen favoriete landen kan ik zo een waslijst aan kritiek maken, en die zal ik aan anderen ook zeker niet verzwijgen. Maar de positieve dingen wegen ruimschoots op tegen die zaken, dat is wat telt. Een perfect land bestaat nu eenmaal niet.

Begrijp me goed, ik ben dus nog niet in Thailand geweest dus kan en zal geen oordeel geven. Maar jij bekijkt het net zo zwart-wit als Rosa, alleen ziet zij alleen het negatieve, en jij uitsluitend het positieve. De waarheid zal zoals altijd ergens in het midden liggen, waarbij ik gezien de meerderheid van de reacties verwacht dat jouw opvattingen wel een heel stuk dichter bij de waarheid (voor zover die überhaupt bestaat, het blijven meningen, iedereen ervaart het anders) liggen dan die van Rosa.

Maar laat ik het anders stellen: jij bent er dus absoluut volledig 100% van overtuigd dat de Thai de vriendelijkste mensen ter wereld zijn, en dus ook allemaal vriendelijker dan, zoals Miek beweert, de mensen in Birma, Cambodja, Indonesië of Vietnam? En een ieder die anders durft te beweren is een klager?

Ben het overigens wel met je eens dat dit een onzintopic is, 60 miljoen mensen kan je niet over een kam scheren. Maar dat is nog geen reden het topic te sluiten of op andere manieren de discussie af te kappen (al denkt men daar op het Syrië-forum blijkbaar anders over…). Een ieder mag zijn/haar mening hebben, en zolang die op een beschaafde manier wordt gebracht zal ik die respecteren. Maar respecteren betekent nog niet dat ik het er ook mee eens ben, en als ik daar de noodzaak toe zie zal ik dat laten weten ook.

Ik had daarstraks nog gezegd dat ik op verschillende forums betreffende Thailand zit,qua:99% had alleen maar lovende woorden over ivb:vriendelijkheid van de thais.
Weet ook wel dat er soms misbruik wordt gemaakt van de toeristen,maar het gaat meestal over een taxirit dat ze teveel hebben betaald of bedrog met diamanten etc…mensen krijgen dan een negatief beeld over dit prachtig land en gaan de thais dan vergelijken in alle opzichten.(onvriendelijkheid,nors etc…)

Ik denk dat Miek 2000 een slechte ervaring heeft gehad en een vertekend beeld geeft hoe het werkelijk aan toe gaat in Thailand!
Over respect zullen we maar zwijgen zeker Wizzard of Oss,in begin waard jij er al bij om olie op het vuur te gooien.
Ps:jij bent er dus absoluut volledig 100% van overtuigd dat de Thai de vriendelijkste mensen ter wereld zijn(dit heb ik nooit gezegd,dit zijn jou woorden Wizzard!)

Georges, nogmaals, lees de mening van Miek nog eens… Wat jij beweert staat er echt niet (zoals meerderen hebben aangegeven.)

Dat weet ik ook wel Jenny,heb de tekst ook gelezen!
Maar de stelling dat er in Birma,Vietnam,Cambodja en Indonesie meer vriendelijke mensen zijn dan in Thailand,daar moet ik ff mee lachen!
Het kan zijn dat Miek2000 een nare ervaring gehad heeft in Th en dat haar antwoord is op gebaseerd.vb:(de vele touts die rondlopen in de luchthaven)Ik zou het daar ook op mijn zenuwen krijgen.

Lachen mag, lachen is goed :slight_smile:

Je zegt nu zelf dat mensen op bv vliegvelden en touts soms minder vriendelijk zijn, en dat is wat een aantal mensen hierboven ook al beweerden. Dus stiekem is iedereen het met elkaar eens - op Rosa na.

Goede score!

mooi gesproken en dat bijna iedereen er anders over denkt dan Rosa is niet echt een verasing te noemen