Thailand - land of the chagrijnen

De Thaise bevolking is bijzonder gastvrij en vriendelijk. Je zult als buitenlander het niet snel met hen aan de stok krijgen. Ze komen zeer oprecht over en doen er alles aan om je het naar de zin te maken. Bovendien zijn ze makkelijk in omgang en tollerant. Met zegt wel eens dat Thailand het land is met de meest vriendelijke, beleefde en gracieuze mensen.
Denk dat iedereen er mee eens is zeker?
gegroet:georgessiam.(mooie foto ,trouwens Dave)

Nee, dus. Tegen Westerse mannen zijn ze idd. WEL zoals je hier aangeeft. Commerciele interesse noem ik dit.

Tegen vrouwen zijn ze ook vriendelijk Rosa!!
Een vriend van mijn werk is samen met zijn vriendin verleden jaar naar Thailand gegaan,het was zo meegevallen dat ze volgende maand terug vertrekken naar het zelfde Thailand.
Hij zegde onlangs tegen mij,georges ik moet je toch gelijk geven dat de thais echt een warm en vriendelijk volk zijn.
En wat zeg je vriendin hierover,het is door haar dat we volgend jaar(nu dus)terug gaan naar dit fantastische land.
Zij vond ook dat deze mensen “superlief waren”.
Ik blijf erbij Rosa,als je vriendelijk bent tegen deze mensen dan krijg je veel terug in de plaatst.

Dit topic was idd gesloten…echter heb ik Jurjen hierover een berichtje gestuurd met verzoek om topic weer te openen. Dus dat zal de reden zijn dat deze weer ‘van slot’ is gehaald…

In de vele jaren dat ik nu in de reiswereld werk, forumbeheerder ben van het Thailand-forum hier en in alle reizen die ik tot nu toe heb gemaakt naar Thailand, heb ik nog NOOIT iemand gehoord die geen lachende en vriendelijke Thai heeft gezien…alleen Rosa.
Zou het dan aan de Thai liggen of…? Het zet je toch aan het denken…

Een vriend van je met een vriendin is heel wat anders dan een vrouw alleen!

Ik heb met heel veel Europese en Amerikaanse vrouwen gesproken die alleen in Thailand op reis waren geweest… en dat zijn heel andere verhalen!

Ik ben zelf verschillende keren geweest in kao san road(backpackerswijk in Bkk)heb met veel mensen gesproken,vrouwen en mannen,geen enkel negatief woord gehoord over de “thais”.
Alleen kloegen er een paar over het lawaai van de muziek,die soms te hard door de boxen galmden.
Ook ben ik een paar Zweedse studentes tegengekomen in het hotel,die ook alleen reisde in Thailand,ook weeral Rosa,geen enkel kritiek over de Thaise bevolking.

Ach Georges, laten we ons maar niet te druk maken en het allemaal maar met een korreltje zout nemen…wij weten wel beter.

Het zal wel aan georgessiam gelegen hebben zeker??
In ff voorstellen heb ik het al vermeld,ongegronde kritiek over Thailand,dat kan ik niet verdragen.
Tjaa,ze hebben 2 keer naar Thailand geweest,en ze weten hoe de vork in de steel zit.

Helemaal met je eens. Kritiek op Thailand prima, ik ben ook wel eens kritisch mbt Thailand, maar onderbouw de kritiek wel.
Overigens blijf ik het vreemd vinden dat Rosa zoveel Amerikaanse en Europese vrouwen is tegengekomen die alleen in Thailand zijn geweest en hele andere verhalen hebben… Je wilt niet weten hoeveel alleenreizende vrouwen ik ben tegengekomen in al die jaren en heb nooit negatieve dingen gehoord…
Je zou toch denken dat er geen alleenreizende vrouw meer naar Thailand komt vanwege al die negatieve verhalen…maar toch kom ik ze elk jaar weer tegen…

Ach die doordrammende nare ervaring van onze Iran/Syrië deskundige Rosa en haar talloze nare ervaringen van de door haar gesproken Europese en Amerikaanse personen mbt tot Thailand, zal in schril contrast staan tot de bezoekers met een positieve ervaring maar dat zullen in haar ogen alleen maar weer de vooral op sextoerisme gerichte mannen zijn natuurlijk, wat een geweldig nut om hier de aandacht aan te blijven besteden, het moet haar echt diep geraakt hebben, alleen al de gedachte maakt het labiel.

Ik zie dat deze discussie al weer enige tijd geleden heeft gewoed. Maar ook ik kan niet alleen maar positef zijn over thailand. ik vind Thailland niet een van de meest vriendelijke en gastvrije landen van Azie. Wat je wel verwacht als je aankomt op het vliegveld en daar kreten ziet staan die anders doen vermoeden. Ik zeg ook echt niet dat alle thai chagrijnen zijn, we hebben er ook veel leuke en aardige mesnen getroffen. Maar vergeleken met andere Aziatische landen waar we zijn geweest: Birma, Cambodja, Indonesie, vietnam, viel Thailand me juist wat tegen. (Ben er meerdere jaren, langer of even geweest)

greeez, Miek.

Ik vind de mensen in Thailand juist vriendelijker dan in Cambodja! In Cambodja werd ik helemaal gek van de opdringerige verkopers (Angkor Wat) en van de touts die je met stenen bekogelde als je niet bij hen wilde boeken (Phnom Penh). In Thailand is men vriendelijker, en laat men je veel meer met rust. En inderdaad, hoe minder touristisch hoe vriendelijker de mensen!

Verder denk ik dat het in Thailand niet echt scheelt of je al vrouw alleen reist, of met een mannelijke reispartner. Ik heb beide gedaan… Als man alleen zul je beslist anders behandeld worden, met name door de (wannabee) vrouwen. Maar dan kan ik niet over meepraten. :slight_smile:

Maar ik blijf er bij: wie goed doet, wie goed ontmoet.

Nog even een foto Thaise kindjes die naar een vrouw lachen:

http://www.fotoof.nl//images/IMG_8409.jpg

(foto van mijn vrijwilligerswerk bij de Akha, die later gebruikt is als ‘Boomerang’ kaart)

@ miek 2000
Laat deze topic rusten,er zijn al genoeg woorden aan vuil gemaakt!!
Anders krijgen we weeral toestanden zoals tervoren,een welles nietes spelletje!

Georges, waarom zou een beetje discussie niet mogen? Zolang je elkaar maar respecteert! Daar is een forum toch een forum voor, het moet hier toch geen monoloog worden?

En ookal zijn de Thai in mijn ogen niet de meest vriendelijke en behulpzame mensen in de wereld (dat zijn voor mij de inwoners van Syrie :)), ze zijn beslist ook niet chagrijnig.

De laatste posting was 6 maanden geleden,dacht we zijn er van af en nu wordt het terug opgerakeld.
En weeral stel ik de vraag,ze heeft er al een paar keer naar toe gereisd(miek 2000)als alles zo slecht is in Thailand,waarom dan terug gaan?
Aanklampende mensen in de luchthaven heb je overal in de vakantie landen!
Onvriendelijke mensen,als je zelf al met een zuurpruim gezicht rondloopt in Thailand,dan verschiet ik niet dat de mensen (thais)ook niet hun beste glimlach naar boven halen.

Verkopers kunnen overal lastig zijn, Ik werd bijvoorbeeld in Hua Hin weer gek van de hardnekkige verkopers als ik zat te eten… Bij Teotihuacan in Mexico kunnen ze er trouwens ook wat van zeg.

Touts die je met stenen bekogelen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me eerder een incident, toch?

Georges, dit is een publiek forum, dus mag men deze discussie gewoon oppakken. Ook als het jouw geliefde Thailand betreft.

Dit valt trouwens nog mee, want kijk maar eens op de fora van landen waar men “gevaarlijke” steden heeft. Daar gaat de discussie soms een beetje harder, maar daar is, mits met fatsoen, ook niets mis mee.