Test en win een Nomad slaapzak naar keuze

SIROCCO (rits links)
Ik ga voor een tweede keer naar Schotland om door de mooie highlands te trekken. De vorige keer was mijn slaapzak duidelijk niet bestand tegen de regen en de koude :). Ik ben dan samen met mijn reisgenoot dicht tegen elkaar gekropen om ons met lichaamswarmte te behelpen (heeft zeer goed gewerkt trouwens). Deze keer trek ik er echter alleen op uit dus zou een betere slaapzak geen overbodige luxe zijn :). Ik zou graag de SIROCCO uit proberen omdat deze een goede warmte/gewicht verhouding zou hebben en een drytouch voering voor vochtige omstandigheden, iets wat voor Schotland toch steeds van toepassing blijkt te zijn. Ik heb echt nood aan een betere slaapzak dan de mijne nu en zou doodgraag het verschil willen voelen. Bovendien staat er op de site dat je van deze slaazak gemakkelijk met de rits een dubbele slaapzak kan maken en dat zal mijn reisgezel voor alle volgende keren graag horen ;).

grtjes

De triple s is de meest uitgelezen slaapzak voor de iincatrail in Peru. De weersomstandigheden kunnen zeer verschillend zijn en deze slaapzak voorziet in alle behoeften. Nomad speelt de laatste jaren zeer goed in op de behoeften van de steeds hoger eisende trekker.

Haicoels

Namaste Nomad,

Ook ik ga een poging wagen om een mooie slaapzak te winnen.
Bij mij geen spectaculaire beklimmingen, mooie fietstochten of andere
fysieke inspanningen…Ik ga in Oktober met het vliegtuig naar
Srinagar. Dat is de provincie Kashmir in India. Het is daar wonderschoon en
koud. Vanaf het balkon kijk ik zo op het Dal Lake en de bergen van de
Himalaya. Alleen de dekens zijn van 30 jaar geleden en er is weinig
wol meer in te bekennen. Bovendien hebben ze nog nooit gehoord van een
huis isoleren. Dus tocht het ook nog flink…Zo’n slaapzak zou dus
heel goed van pas komen! Want er zit ook nog zo’n muts op (Tonga, rits
links) Het meest prettige is nog wel dat ik dan zonder “Winter Wife”
(een mandje met kooltjes om je bed warm te houden) of kruik naar bed
kan.

Groetjes,
Simone

:NETHERLAN:INDIA:

Hallo,
Ik wil deze slaapzak uitproberen in de komende tijd omdat het voor ons de eerste keer is om “buiten” te gaan slapen. Wij wonen nu nog in het Caribisch gebied en vertrekken in augustus naar Europa. We gaan met de auto op ontdekkingstocht in Frankrijk, Duitsland om te kijken waar onze toekomstige plek komt te liggen. Het zal zo zijn dat als het nodig is we in de auto gaan slapen. Ik kies voor de Bronco omdat deze me lekker warm, ruim en makkelijk mee te nemen lijkt. Dus een heel spannende tijd.
Zonnige groet vanuit Curacao
Marjos van Haaren

Ik zou graag de CAPE LITE (RITS RECHTS) uitproberen omdat ik zeker weet dat deze slaapzak mij prachtig staat. Ik ga deze zomer zweden verkennen met de rugzak en een lichtgewicht slaapzak die tevens warm is dan natuurlijk ideaal.

Hallo,
Deze globetrotter die momenteel in Santiago, Chili verblijft zou graag de CAPE SABLE 650 LONG willen testen. Deze slaapzak lijkt op maat gemaakt, aangezien ik mijn lengte (1.95) nou eenmaal niet mee heb voor slaapzakken, tevens ook niet voor schoenen (48) en kleren. Door deze slaapzak uit te testen kan ik uiteindelijk een objectieve mening geven over de kwaliteit en de comfortabiliteit van deze slaapzak, en hopelijk andere mensen ervan overtuigen een slaapzak van Nomad aan te schaffen. Aangezien er in de beschrijving beschreven staat dat de slaapzak geschikt is voor berggebieden zou ik me zeer gevleid voelen deze slaapzak te mogen testen, aangezien ik gewoonweg van bergen/kamperen houd. Gelukkig ben ik geen koukleum en heb ik al op verschillende koude plekken gebivakkeerd, het enige probleem was dat ik geen eigen slaapzak had en het met geleende moest doen. Met een eigen Nomad slaapzak ben ik ervan overtuigd de wereld aan te kunnen.

Met vriendelijke groet,

Lars

Beste Nomad mederk(st)er,

Niet ik, maar mijn man, zou als beste een Nomad slaapzak uit kunnen testen.
Hij gaat naar het Ballonfestival in Metz (Fr) en kampeert daar in een tent.
Mijn man heeft het heel erg gauw warm en is 1.95 cm lang.
Ik ben heel erg benieuwd of de Nomad slaapzak zo ventileert dat hij voor het eerst in een slaapzak zou kunnen slapen.
Mijn verwachtingen zijn dus hoog!!!

Groetjes Arnolda Meisel
a.meisel@upcmail.nl

Mijn keuze is Cape Barren 650. We (vrouw en ikzelf) zijn ons aan het voorbereiden om naar Noorwegen te gaan met de camper, ikzelf ben ook bezig met bushcraft, dus eens in Noorwegen wil ik met tentje de pure natuur in trekken daarom wil ik deze slaapzak winnen! :slight_smile:
Noorwegen here I come!!!

Wij gaan dit jaar met de camper een paar weken rond trekken in Zweden.:cheer: In het begin van mei waren wij in het Zwarte Woud bij de Titisee. Nu is het bed van de camper net iets te kort voor mijn man, dus zijn voeten hangen “buiten boord.” Toen we aan de Titisee stonden was het nul graden 's Nachts. Ik had bij het opstaan een koude neus maar mijn man had hele koude voeten. :mad:

Het is dus een bijna een must dat mijn man die slaapzak mag uitproberen. In Zweden zijn er ook geen tropische temperaturen en om te voorkomen dat mijn man koude voeten heeft deze zomer, is een slaapzak de oplossing! :thumbsup:

Graag zouden wij de donzen slaapzak TONGA uit willen proberen.

Ik zou de Samoa-slaapzak moeten winnen, omdat ik voor stage twee maanden naar Aruba ga en daar een goede slaapzak zou kunnen gebruiken. Het lijkt me handig dat er een geldzakje inzit (in verband met de criminaliteit, dit maakt het veiliger) en een anti-tochtstrook. Het lijkt me een ideale en zeer prettige slaapzak die klein op te bergen is en dus makkelijk mee te nemen en ik zou hem dan ook graag uittesten!

Met vriendelijk groet,

Vera Velthuizen

Wat een leuke actie NOMAD! Ik loop al dagen aan een stuk te zoeken naar een goede slaapzak (dat kan toch geen toeval zijn, of wel ?!?).
Ik vertrek 7 juli naar Canada voor een 3-weekse rondreis! Hierbij is een ULTRALICHTE slaapzak natuurlijk een groot pluspunt (zo heb ik meer plaats over in mijn rugzak voor leuke souvenirs!).
Bovendien lijkt het slapen in DONS me net iets aangenamer dan slapen in een synthetische slaapzak … dit alles brengt me dan bij de TONGA (rits links)!!!

Nu rest me enkel nog het duimen en wie weet maakt deze slaapzak dan weldra samen met mij een**HOPELIJK* ONVERGETELIJKE *reis!

Lindsay

Ik zou graag de SAMOA uittesten! Ik ga voor 6 maanden naar Australie en Nieuw Zeeland waarbij een lichtgewicht slaapzak de reis een stuk comfortabeler maakt :slight_smile: Een van mijn plannen is om in de outback in de open lucht te slapen waarbij deze ook weer mooi van pas komt :slight_smile: gezien de waterafstotende kenmerken en de warmte! Kortom de ideale slaapzak voor zo’n avontuur

Tonga (rits links) Omdat ik deze zomer naar Sziget ga en eigenlijk nog nooit eerder in een tent geslapen heb. Met een donzen slaapzak is het vast lekker warm en zacht. Daarnaast ga ik internationale studie doen waarbij ik veel ga reizen dus een slaapzaak is altijd welkom, voor mijn insuline is het ook noodzakelijk dat het boven een bepaalde temperatuur blijft en met dons moet dat wel goed komen.

CAPE LITE (RITS RECHTS)

In augustus houden we met familie en vrienden (in koppels) een wedstrijd, opgezet door mijn ouders. Hierbij kun je punten verdienen door elkaar te fotograferen en opdrachten uit te voeren. Ook wordt er gekeken naar de uitgaven:)
Dit is een warme en compacte slaapzak wat ideaal is als je voor vier weken in een Ford Ka door Scandinavie moet touren.
Ik moet nog een slaapzak kopen en dit is dus de manier om al een kleine voorsprong op de rest te nemen;)

Waarom TENNANT CREEK (rits recht)

September 2011 - Canada, Vancouver, backpacken met auto + tent (0-23°c)
Oktober 2011 - USA, Los Angeles, backpacken met auto + tent (15-26°c)
November 2011 - Z-Amerika, Lima, backpacken met
openbaar vervoer + tent (14-22°c)
December 2011 - Z-Amerika, Buenos aires, backpacken met
openbaar vervoer + tent (17-30°c)

De ultieme gelegenheid om deze slaapzak op verschillende hoogtes, met verschillende temperaturen en in verschillende landen uit te proberen!

Een alround slaapzak lijkt mij het handigste.
Gewoon lekker rechthoekig. vind ik wel lekker want dan kan ik mij in mijn slaap goed omdraaien.

Groetjes,

Sandra

Wij kiezen voor de slaapzak Samoa. Wij hebben een camper gehuurd in Californie en gaan daar een rondreis maken. We komen daarbij in heel warme gebieden maar zullen ook te maken krijgen met heel koude nachten. We hebben al van vrienden begrepen dat het slaappakket dat je huurt niet altijd toereikend is. Daarom zouden wij graag de samoa uitproberen. Een mooie reis voor een goede test. Bovendien is de Samoa efficient klein en dus makkelijk mee te nemen in het vliegtuig.

Groet,
Saskia Kops

Dank je wel voor het bericht Maartje!
Ik slaap niet meer buiten.

Met vriendelijke groet,
Adri de Bie

Hallo,

Graag zou ik de bora xxl testen/winnen, op vakantie in mijn volkswagen california camper of in de vrachtauto slaap ik altijd in een nomad slaapzak, ik heb deze al weer wat jaartjes en het wordt hoog tijd voor een nieuwe. Vooral de maat van deze slaapzak spreekt mij aan in de oude had ik smorgens nog wel eens koude schouders, ze komen er boven uit, haha.

Groetjes Sander

Ik zou graag de CAPE BARREN 650 (RITS RECHTS) willen testen.
Heb nog nooit geslapen in een slaapzak! Heb altijd een appartementje of hotel gehad met vakanties. Nu ik kinderen heb, zal het er een keer van moeten komen… kamperen! Mijn jongens (3 stuks) die zien het helemaal zitten. Tja, als ik dan toch moet, dan een beetje goed!
lol2:vak02::cheer::vak01::slapen: