Test en win een Nomad slaapzak naar keuze

Ik zou graag de Cape lite (rits links) willen testen ik ga n.l voor de eerste keer kamperen dit jaar en blijf in het koude kikkerlandje dus wat warmte kan ik zeker gebruiken,ik heb altijd koude voeten en ben erg benieuwd of ik met deze slaapzak minder is groetjes dvlinder

wat een geweldige actie, en ook leuk om te lezen waarom anderen een Nomad slaapzak willen hebben en waarvoor.
Nu mijn verhaal:
22-10 ga ik met 2 anderen helemaal van amsterdam naar Zuid senegal reizen, in een auto, die ik nog moet aanschaffen, dwars door marocco en mauretanie, verder dus dan parijs - dakar. We zullen verschillende temperaturen tegenkomen, s’nachts en overdag.
we gaan kamperen onderweg, en ik heb dan ook hard een slaapzak nodig van Nomad, Samoa lijkt me het meest geschikt, omdat hij ultralicht is, compact, dons, klein pakformaat, want de auto zal vol worden met allerlei dingen die we nodig hebben onderweg, maar ook daar, waar ik een landje heb gekocht in een klein dorp.
het geldzakje vind ik ook ideaal, geeft me een veilig gevoel en ophanglussen zijn ook praktisch.
ik hoop dat ik, ondanks alle andere leuke verhalen, deze SAMOA kan krijgen,
succes iedereen!

Gezien ik max 500 woorden heb in plaats van 100 lijkt het me leuk om nog wat extra informatie te geven:) (Y)
De wedstrijd begint 7 augustus in Leeuwarden waar we als koppels een voor een vertrekken.
Het eindpunt is, met enige tussenstations (juntusranta en andenes), Noordkaap. Hier kan het ondanks dat het zomer is erg koud worden. ? Na twee weken beginnen we aan een op de zelfde manier verlopende terugreis die 7 september zal eindigen.

Zoals ik al gezegd had kunnen er op verschillende manieren punten worden behaald. Zo worden 100 punten gegeven aan het koppel met de kortste route, minste benzineverbruik, minste uitgaven, meeste fotos van wilde dieren en voor elke foto van een ander koppel.

Waarom in dit geval de **CAPE LITE (RITS RECHTS) **voor mij heel bruikbaar is, is om meerdere redenen.
Zo is hij :
**1. licht en compact. **
We rijden vier weken met z’n tweeen in een Ford Ka wat een kleine auto is. Dit heeft als voordeel dat hij zuinig is. Echter is de ruimte nihil gezien we onder andere ook een tent en een gitaar mee moeten nemen.
2. warm
Scandinavie is zoals de meeste mensen niet een van de warmste gebieden in Europa. Ook al is het zomer dan is het fijn om een goede warme slaapzak te hebben.
3. 2-persoons
We reizen in een koppel. Dus mocht deze bevallen zullen we wellicht een tweede kopen.
4. Gratis:D
In dit geval is hij gratis wat me goed uitkomt. Zo kan ik alvast een voorsprong nemen op mijn concurenten;)

Al met al lijkt mij dit een mooie gelegenheid om deze slaapzak grondig te testen.

Leuke aktie Nomad!

De BORA XXL slaapzak zou ik graag door mijn zoon willen laten testen en winnen!

De BORA XXL is ruim (grote, beweeglijke zoon), is als deken te gebruiken, als vierseizoenendekbed, heeft een dubbele laag 3D-Polarsoft, is allergievriendelijk (astma), warm, zacht en opmerkelijk comfortabel en duurzaam. Is dus te gebruiken in warme en koude nachten. De buitentijk is van 100% katoen (sterk en goed doorgestikt) met een waterafstotende finish. Nomad slaapzakken kunnen ook nog eens makkelijk gewassen worden.

Kortom de BORA XXL is een zeer complete slaapzak die er zeer uitnodigend uitziet en vele jaren aan alle wensen van mijn zoon, zijn slaapcomfort, zal voldoen.

Zoonlief is in ieder geval een eerlijk en kritisch testpersoon, waar je wat aan hebt. De Nomad popuptent Tentation is al door de keuring en uit de vele tentjes als beste door hem getest en gekocht.

Groetjes moeders
(die vooral voor de stevig-, wasbaar- en duurzaamheid gaat)

Ik ga voor de SIROCCO (RITS RECHTS). Ik ga backpacken in Tanzania en wil graag zo min mogelijk gewicht in mijn backpack hebben. Omdat het in Afrika natuurlijk erg warm kan zijn, moet het ook een slaapzak zijn, die kan ventileren waardoor het niet te warm word tijdens het slapen. Deze slaapzak lijkt mij daar uiterst geschikt voor en daarom kies ik voor deze.!!

Groetjes Ilse Lindhorst

Hallo Nomad en Wereldwijzer,

Ik zou graag de Cable Sable 450 Long ( rits rechts) willen testen om te kijken of deze festivalwaardig is en omdat ik het altijd koud heb maar ook vooral s’nachts, lijkt het me heerlijk om eens lekker warm ( ookal zijn het met een festival een paar uurtjes) te slapen.

Met vriendelijke groet,
Kilika (de koukleun)

Cape Barren 650 , ik ga in het najaar op mijn Yamaha Teneré naar de Karpaten. Een stevige off-road bergritten maken en op hoogte kamperen. Daar heb je een degelijke en compacte slaapzak voor nodig. En de isolatie waarde van -2C is voldoende.

In een oude, kleine Nissan Micra naar Roemenie om daar een fotoreportage te maken over en voor de hulp aan zwerfhonden, brengt ook met zich mee dat ik spullen voor de mensen daar mee neem. En wat is het dan fijn om een heel klein pakketje, de Tonga, ergens tussen te stoppen en de rest te vullen met kleding, zeep etc voor de mensen daar :slight_smile:

En wat een heerlijk idee om dan 's avonds na een indrukwekkende dag, moe en voldaan in een heerlijke donsen slaapzak te kruipen om weer energie voor de volgende dag op te doen.

Misschien kan ik ook nog een slaapzak in Roemenie uitdelen?!

Lianne Koster

leuke actie, vooral omdat je zo kunt testen of je een goede slaapzak hebt uitgekozen.
De keren dat ik in een slaapzak slaap, heb ik het vooral 's ochtends koud, na speuren op de nomad site twijfel ik tussen een passaat (links) of een tonga (links).
Graag zou ik komende zomer tijdens mijn vakantie eind augustus/ begin sept. de passaat slaapzak uit testen en kijken of ik het nu wel warm houd en 's morgens niet wens dat ik extra kleding aan had gedaan of thuis in mijn eigen bedje was blijven slapen in plaats van in een bijv. tent was gaan vakantie vieren

Oost, west, in een goede slaapzak alles op z’n best…!
Helaas heb ik dit tot nu toe vooral op de ijskoude en meer confronterende manier mogen ervaren: van bibberend in een tentje boven de poolcirkel tot flink deinend op de woeste golven op zee… Ik zie er dan ook naar uit om de komende keer een geheel nieuwe ervaring op te doen! :wink:
Ik kan daarbij de “CAPE SABLE 950 LONG (rits links)” ongetwijfeld goed gebruiken - “You’re never fully dressed without a smile, and never fully prepared without a proper sleeping bag!” Het mogen uitproberen zal dan ook meer dan warm ontvangen worden!

1 like

CAPE BARREN 650. Wind, regen, kou niets houd ons tegen om ieder jaar in de herfst te gaan kamperen. Lekker warm kruip ik diep in mijn slaapzak. De volgende ochtend zie ik een vriend van me bibberend en met vermoeide ogen uit zijn slaapzak kruipen. Wat gaat hier mis? Laat hem de Cape Barren 650 van Nomad testen, en zie het verschillen.

Beste lezers,
Nu ik mijn Havo diploma behaald heb en deze zomervakantie 18 jaar word ga ik een voor een maand vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika.
Het plan is om in ieder geval een weekend in het Krugerpark te gaan kamperen, waar het overdag warm is en het 's nachts erg koud kan worden, dus dan heb je natuurlijk wel een goede slaapzak nodig. Daarom lijkt het mij de ideale plek om de Sirrico slaapzak (rits rechts) van Nomad te testen en dit zou ik dan ook graag willen doen.

Ik hoop daarom ook van jullie een positief berichtje terug te krijgen!

Groetjes,
Merle van Roosendaal

MONSOON! Dit lijkt me wat om mee te beginnen. Ik speel met het idee om deze zomer te gaan kamperen met mijn zoontje van 4. Voor ons allebei een spannende ervaring omdat het ons eerste keer wordt, haha! Door hoge tarieven in het hoogseizoen had ik eigenlijk een vakantie van de baan willen schuiven en maar dagjes uit te gaan organiseren. Maar toen ik voor de grap zei: “Dan gaan we maar in een tentje”, begon zijn gezicht zo te stralen dat ik dit toch moet gaan waarmaken. Het wordt dan met de trein door Nederland dus dan moet ik wel lichtgewicht reizen en daarom lijkt me de Monsoon de ideale slaapzak om aan dit avontuur te beginnen en voor mijn zoontje zou ik dan de SleepyHero kiezen. Want dat hij dit blind met mij aandurft, maakt hem voor mij al mijn held!!
Groeten en succes met de actie, Sue!

Beste Nomad en wereldwijzer,

Als een jong studentenkoppel, houden wij van rondtrekken, de natuur en genieten. Een jaar lang sparen en verlangen we naar onze zomers trektocht! Omdat wij nog geen geld verdienen, houden we het graag low budget: kamperen, liften, zelf koken. Fantastische ervaringen en mooie momenten!
Vorige zomer trokken we naar Corsica. De bergen waren prachtig, maar de nachten koud: we hadden namelijk maar 1 slaapzak voor 2 personen. Dicht kruipen is romantisch, maar toch zou het geweldig zijn jullie CAPE SABLE 650 REGULAR te mogen testen op onze trekking door Noorwegen in september.
Het lijkt me de ideale slaapzak! Licht en warm. Jaar per jaar willen we graag een degelijke trek-uitrusting uitbouwen. Deze Nomad slaapzak, zou alvast een mooi begin zijn van onze uitrusting.

We zijn kritisch ingesteld, dus jullie kunnen zeker een degelijke evaluatie van ons verwachten.
Maar we zijn vooral ook heel erg dankbaar.

Dolgelukkig zouden we zijn als we uitgekozen werden om een Nomad slaapzak te mogen testen.
Bedankt alvast voor deze mooie actie!

Nele en Michiel

CAPE SABLE 950 LONG (RITS LINKS)

Ben net terug van een drie-maanden reis in West Afrika en heb daarbij ook regelmatig in de open Sahara-lucht geslapen. Man, behoorlijk koud was dat.
Gezien mijn voorliefde om in open lucht te slapen of aan een vuurtje buiten op de koude aarde, ben ik op zoek naar een comforatbele warme slaapzak die niet te zwaar is (om te trekken) en een geldbuidel binnen heeft. Deze zomer ga ik normaal richting het eiland van Mull (Schotland) en richting Shetland-eilanden en deze slaapzak lijkt me in het koude en winderige gebied daar geweldig geschikt voor… . En gezien mijn huidge slaapzak (en helaas mijn budget om deze te kopen) niet meteen voldoet, had ik me geweldig graag als testkandidaat gemeld om deze
CAPE SABLE 950 LONG die windbestendig en regenbeschermend is uit te testen. Ben er zeker van dat hij me beter doet slapen dan in mijn huidige, want ik ben niet zo’n vaste slaper.

Hoi!
Ik zou heeel graag de ‘Sirocco’ lichtgewicht met rits links willen hebben.
Tijdens mijn reis afgelopen jaar door Latijns-Amerika heb ik ervaren hoe chill het is altijd een eigen slaapzak mee te hebben, een die niet teveel weegt.
Voor onder de hosteldekens in koude gebieden, om tijdens lange nachtbus-ritten in weg te kruipen, tijdens trekkings in de tent, maar wel een die ook fijn is in warme en klamme gebieden.
De slaapzak die ik toen meehad was te leen en heb ik jammer genoeg weer in moeten leveren.
Maar, nog veel meer reizen op de planning en deze slaapzak lijkt mij ideaal!
Ik zou jullie suuuper-dankbaar zijn als ik op deze manier reisgeld kan besparen en toch mn eigen vertrouwde meesterlijke slaapzak mee kan nemen het komende jaar naar… bestemming nog onbekend :slight_smile:

Groetjes en een zonnetje!

Marjolein

Ik zou graag de Blazer willen testen. Zowel in de tent als in de lichtgewicht hangmat. In de hangmat is het vooral belangrijk dat de “onderkant” voldoende warmte geeft, terwijl de “bovenkant” weer niet te warm mag zijn.

MONSOON! Dit lijkt me wat om mee te beginnen. Ik speel met het idee om deze zomer te gaan kamperen met mijn zoontje van 4. Voor ons allebei een spannende ervaring omdat het ons eerste keer wordt, haha! Door hoge tarieven in het hoogseizoen had ik eigenlijk een vakantie van de baan willen schuiven en maar dagjes uit te gaan organiseren. Maar toen ik voor de grap zei: “Dan gaan we maar in een tentje”, begon zijn gezicht zo te stralen dat ik dit toch moet gaan waarmaken. Het wordt dan met de trein door Nederland dus dan moet ik wel lichtgewicht reizen en daarom lijkt me de Monsoon de ideale slaapzak om aan dit avontuur te beginnen en voor mijn zoontje zou ik dan de SleepyHero kiezen. Want dat hij dit in blind vertrouwen met mij aandurft, maakt hem voor mij al mijn held!!
Groeten en succes met de actie, Sue!

Hallo!
Ik zou graag deze zomer TRIPLE-S (rits links) willen proberen, omdat die net zo veelzijdig is als de uiteenlopende reizen die ik maak, en je die dus kunt aanpassen aan de verschillende weersomstandigheden.
TRIPLE-S: net zo veelzijdig en veranderlijk als mijn reizen!
Groet,
Linda

Mijn voorkeur gaat uit naar de SAMOA om te testen en te winnen.
Ik heb jaren plezier gehad van 'n Nomad slaapzak. Helaas ben ik enige tijd geleden door omstandigheden heel veel spullen kwijtgeraakt waaronder ook de Nomad slaapzak. Deze was niet van dons maar juist daarom zou ik graag de donzen SAMOA testen, zowel in Nederland als onderweg in Europa (Belgie, Frankrijk en Spanje) in alle seizoenen.
Het zou fijn zijn weer 'n Nomad te zijn, uhhh te hebben.
Vriendelijke groet,
Mark Biemans