Test en win een Nomad slaapzak naar keuze

Wij wonen in de tropen, volgende keer een klamboe testen?

Ik zou graag de Cape Lite (rits links)willen testen. Als ik hem zou winnen is hij niet voor mezelf maar voor een van de vele families in Bali.Wij wonen in Bali en zien om ons heen veel armoede.Ik weet zeker,dat wij de familie,aan wie we deze slaapzak zullen geven,er heel blij mee maken.Deze slaapzak zal niet door een persoon,maar door de hele familie getest worden!

de CAPE LITE (RITS RECHTS) zou ik graag willen testen.
Hiervoor heb ik verschillende redenen.
Van de zomer ga ik in Nepal en India rondtrekken Opzich niet zo heel spannend maar dit ga ik doen met de motor en aangezien dit iets meganisch is en dus kan uitvallen dan is het altijd handig dat je zeker weet dat je het warm hebt. Verder gaan we een lange trekking maken in Nepal en daar is een lichtgewicht slaapzak erg handig! Dan eventueel nog voor mijn ergste vrees! wat gelijk ook een goeie motivatie kan zijn, ik moet 17 uur heen en 12 uur terug op de ergste luchthaven van europa zijn en slapen. Sjeremetjevo moskou…:crybaby:

En mocht ik er geen mogen testen dan wens ik er een ander veel plezier mee.

Veel reisplezier allemaal.

Michael

hallo allemaal

Wat een geweldige actie van Nomad!
Ik zou graag de blazer slaapzak willen uitproberen. De blazer slaapzak is een alroundslaapzak.Dus ideaal voor winter en zomer, multifunctioneel dus. Voor mij zou dit de ideale slaapzak zijn. Het klinkt misschien stom maar ik slaap het hele jaar door in een slaapzak. Zowel thuis als op vakantie. Ik vind het heerlijk om 's avonds mijn slaapzak in te kruipen. Het geeft een beschermend gevoel. Ik kan dan ook zeggen dat ik weet waar een goede slaapzak aan moet voldoen. Ik heb al de nodige *(nomad)slaapzakken versleten.

Ik wens iedereen veel plezier met een nomad slaapzak!

groetjes Katja

Ik zou graag de Cape Sable 450 long rits links willen testen. Ik woon in Bulgarije en trek er regelmatig voor een paar dagen op uit in het Rila en Rodopi gebergte.

Oehw, moeilijk. Ik kan niet kiezen. De Passaat past helemaal bij mij, omdat ik van comfort hou en lekker wil wegkruipen in een heerlijk, warme slaapzak. Dat is het ultieme vakantiegevoel. Deze heeft ook een capuchon, zodat ook je hoofd lekker warm blijft. De triple-S aan de andere kant kan als deken- en mummiemodel gebruikt worden. Dit is ideaal als je tijdens warme nachten wat meer ruimte wil en tijdens koude nachten lekker ingepakt wil zijn. En de Cape Lite is weer hartstikke compact en licht, wat ideaal is wanneer ik ga rondtrekken. Ik ga namelijk anderhalve maand door Canada trekken en ik denk dat alledrie de slaapzakken daarvoor uitermate geschikt zijn. Ik vind het heel spannend! Helemaal alleen Canada ontdekken! Ik hoop heel veel moois tegen te komen. En als je een goeje slaapzak hebt, ben je ook beter uitgerust, waardoor je meer van je vakantie kan genieten. Bovendien vind ik de kleuren van de slaapzakken ook heel mooi, vooral het motiefje van de Passaat. Kiezen wordt dus moeilijk. Maar, zoals op de website staat, moet je ze eerst zelf uittesten voor je een keuze maakt.

Cheers!

Ik wil graag mijn zoon de SLEEPYHERO laten testen, want hij is een echte buitenslaper en weet als geen ander of een slaapzak echt goed is!!!Daarom super geschikt als testpersoon!

Heyyyyyyyyyy,

Helemaal toppie!! Zeker iets voor mij. Als ik met vakantie ben nog een aan denken uit Nederland.
MMMMMMM zal zeker lekker slapen. :slight_smile:

Ik wil graag de **Samoa **laten uittesten door mijn vriend. Vorig jaar zomer waren wij voor enkele maanden op reis in Australië. Hij had bedacht dat een zomerslaapzakje wel voldoende zou zijn. Australië is immers warm…tot we aankwamen in de bergen van Lamington National Park. Hoe hoger we kwamen, hoe meer de cijfers op de auto- thermometer daalden, tot ze rond de zeven graden bleven steken. Samen met een ijzige wind was het zeer fris kamperen. Met dit soort kou moet je slaapzakken of aan elkaar kunnen ritsen of los van elkaar gaan slapen in je eigen slaapzak, want dan hou je de warmte vast. Aan elkaar risten kon niet en de slaapzak van mijn vriend was echt te fris, dus deelde ik mijn slaapzak als ‘bovendeken’. Dat ging nog net.
Maar toen trokken we verder en reden op het heetst van de dag (3- 4 uur ’s middags) de bossen van New England NP in. De thermometer gaf vier graden aan. Toen we ’s avonds kampeerden in Cathedral Rock NP was het natuurlijk nog kouder. Uiteindelijk heb ik mijn vriend in de isolatiedeken uit de EHBO-set gewikkeld en ben zelf in mijn eigen, warme slaapzak gaan liggen. Zo zijn we de ijskoude (de volgende dag lag er overal rijp) nacht doorgekomen.

Waarom specifiek de Samoa? deze slaapzak kan eventueel aan een tweede slaapzak geritst worden. Wel zo handig en gezellig als je samen reist en binnenkort gaat trouwen!
Een dekenmodelslaapzak heeft als voordeel dat je hem eventueel ook nog als warm dekbed kunt gebruiken in een dekbedovertrek. Handig omdat we vaak veel gasten hebben die blijven slapen. Ik wil niet alleen een slaapzak voor de vakanties.
Uit ervaring weet ik dat dons gewoon ontzettend lekker warm is en toch niet zweterig warm wordt, zoals sommige kunststoffen.
Ik ben erg benieuwd naar het extreem kleine pakformaat, want onze slaapzakken zijn eigenlijk echt te groot voor wandelvakanties.
Ik ben heel benieuwd of een slaapzak zonder katoen lekker ligt en niet te ‘glibberig’ of ‘glad’ voelt als je slaapt en niet te plakkerig wordt als je slaapt.

Hallo
Ik zou graag de samoa slaapzak testen omdat ik met nog 7 andere mensen bezig zijnmet een vrijwilligersproject voor Senegal.De slaapzak zou perfect kunnen zijn wanneer we naar Senegal gaan.
Iklicht ons project even toe:

We zijn onlangs naar Senegal geweest met een insentive van mijn werk en mijn man en ik hebben ons hart verloren aan de bevolking in de dorpen daar.

De armoede en levensomstandigheden, hebben ons echt geraakt en zelfs een beschamend gevoel gegeven er rond te lopen als toeristen met een fototoestel.

Vooral de warmte en vriendelijkheid van deze mensen terwijl we hun dorp bezochten, was enorm! We werden met open armen onthaald en het weinige dat deze mensen hadden, werd , met een oprechte glimlach, met ons gedeeld!

De kinderen daar vroegen ons gewoon een papiertje en een balpen om zo hun naam op te kunnen schrijven en hun dorp, met de vraag of we hun af en toe eens een kaartje zouden kunnen sturen! Zo trots als ze waren, diegenen die konden lezen en schrijven!

We zijn ook op Ile de Goree het slavenhuis gaan bezoeken en hebben daar een rondleiding gekregen, ik ben er wenend buiten gekomen! De cellen die we zagen waar jonge kinderen, jonge meisjes, dames en heren werden opgesloten voor ze als slaven verkocht werden, het was echt schrijnend!

Daarom zouden we met de kerstvakantie 2012 (rekeninghoudend met de schoolplichtigheid van onze kinderen) naar Senegal willen gaan om mee te weken aan een sociaal en caritatief project met 8 personen waarvan 4 volwassenen, 2 jongeren van 17j en 2 kinderen van respectievelijk 7 en 9 j. Dit om daar ter plaatse te helpen een school op te richten, kledij en medicatie te brengen alsook geschenkjes voor kerstmis. We willen op deze manier onze kinderen laten zien wat “ helpen” echt betekend, wat het is om voldoening te voelen door te geven. Maar ook het besef van wat ze hebben en dat het niet voor iedereen zo evident is.
Op deze manier hen ook een andere zijde van de kerstgedachte te laten ervaren.

Dat een basisrecht zoals een schoolopleiding voor velen een onbetaalbare/onbereikbare luxe is. Net zoals gezonde voeding, kleding, speelgoed, kerstgeschenken…

We denken dat deze ervaring een enorme levensles zal betekenen voor onze kinderen.
Zelfs voor ons, als volwassenen, is het soms goed om de realiteit onder ogen te zien en te beseffen dat de luxe die we in onze westerse samenleving kennen en als voor de handliggend beschouwen, effectief weer leren appreciëren.

Daar helaas ons budget echter gelimiteerd is, proberen we uit te zoeken welke de mogelijkheden zijn om geld in te zamelen voor dit project, door bvb een tuin/garageverkoop en een benefiet te organiseren ten voordele van Senegal alsook sponsoringen te vragen.

We zouden de reis en het project ook documenteren zodat eenieder die ons zou willen helpen ook kan zien dat de gegeven hulp, effectief voor dit project wordt gebruikt.
We zijn momenteel ook bezig met brieven naar bedrijven te schrijven om oa. schoolboeken en materiaal ed te krijgen. daar dit ook enorm gevraagd wordt voor de klasjes in de kleine dorpen in Senegal die al wel de “luxe” hebben een klasje te hebben in hun dorp.
We zouden graag in de buurt van dionewar zijn met ons project of toch een vrij goede verbinding met bus en boot naar daar hebben, omdat dit een van de dorpen is dat ons zo heeft verwelkomt en waar we al met enkele mensen contact hebben gemaakt.
Het is dus ZEKER niet de bedoeling om als toerist te gaan, maar om EFFECTIEF te gaan helpen/werken en onze kinderen gewaar te maken.

Daarom richten wij ons ook tot U en uw firma om te vragen of het mogelijk is dat u een deeltje van ons project zou kunnen sponseren. De Bedoeling van de sponsering is natuurlijk enerzijds de reis te betalen en anderzijds ter plaatse een fonds op te richten om via deze schoolmateriaal e.d. te kunnen aankopen bij de lokale handelaars. Dit meenemen is een onmogelijke zaak.

Wij worden voor dit project begeleid door de organisatie Her&Der vzw De Heer Rob Wauters. Een attest hiervan kan indien gewenst voorgelegd worden.

We willen daarom vragen of jullie ons zou willen helpen dit project te realiseren om zo samen te “geven” en de kerstgedachte over de grenzen heen te brengen!
Via onderstaande link kunnen jullie ons ook al steunen

http://www.steunen.com/steun/-vrijwilligerswerk-afrika

Met dank bij voorbaat .

Hoogachtend,
Natascha Peeters

De bronco van Nomad lijkt me een betrouwbare slaapzak. Wat het meest belangrijke is, is dat je het niet koud krijgt in zo’n slaapzak. Ik heb vele slaapzakken geprobeerd, maar Nomad is een goed merk. De vulling met 3D Polarsoft, garandeert een warme nacht. Dit in tegenstelling tot donsslaapzakken die vaak gaan “lekken” en minder warm worden op den duur. Verder is de lengte van de slaapzak belangrijk. Deze is ruim 2 meter lang, geschikt voor iedereen. Ook is de vorm belangrijk. Hij is uitritsbaar, je kunt je makkelijk draaien, dus ruim en eventueel aan een andere slaapzak te ritsen. Het lijkt me een goede slaapzak.

Graag wil ik de volgende slaapzak testen: uit de categorie lichtgewicht slaapzakken, de Cape Lite.
Vorig jaar trok ik met mijn backpack door India. Tijdens het rondreizen
heb ik veel meegemaakt, waaronder de nacht waarin ik wenste dat ik een goede slaapzak had gehad.
Vanuit een klein dorpje vlakbij Jaisalmer vertrekken we voor een kameel-safari. Per kameel trekken we de woestijn in. Na een korte uitleg van de eigenaar maken we ons snel klaar voor het avontuur op de kameel; ze liggen al braaf op ons te wachten. Onze matjes en slaapzakken worden gepakt. Ik heb medelijden met de kameel die alle slaapspullen moet meedragen op zijn rug. Deze kameel zou vast blij zijn met een lichtgewicht slaapzak!
Vanuit het dorp zien we vrouwen in kleurige sari’s met grote manden op hun hoofd en ik waan me even in Afrika. Ook dat is nog een bestemming voor een van mijn volgende droomreizen, waar ik ook wel een goede slaapzak voor kan gebruiken.
Na een prachtige tocht door zandduinen stoppen we om van de zonsondergang te genieten. De kamelen rusten uit en wij maken het gezellig met elkaar door te zingen en te genieten van de prachtige zonsondergang. De gezelligheid en sfeer van een kampvuur, zonder kampvuur. Helaas heeft de leiding een vervelende mededeling. Vanwege de weersvoorspelling is overnachten niet meer veilig en we worden geadviseerd om terug te gaan naar het dorp. Wat een domper!
Met mijn low-budget-(en ‘low quality’-) slaapzak keren we terug naar het dorp, waar ik vervolgens in het huis van de eigenaar op de grond in slaap val. Ik heb mezelf beloof om terug te keren naar India om deze ervaring opnieuw mee te maken, maar dan in de open lucht.
Als ik in het bezit was van de Cape Lite slaapzak, dan had ik destijds gezegd ‘Nee hoor, ik slaap hier, ik overleef het wel dankzij mijn slaapzak’.
Ik kruip er lekker in en merk niet eens dat het inmiddels aardig is afgekoeld. De slaapzak houd me lekker warm terwijl ik omhoog kijk naar de prachtige sterrenhemel.

Ik zou de Travel Lite uit willen proberen. Ieder jaar ga ik (eind april/begin mei) in Egypte in de Witte Woestijn schoonmaken, dan slapen we in een tentenkamp. De nachten kunnen koud zijn, maar ook warm, er zijn zandstormen en dit jaar hebben we zelfs 2 nachten regen gehad. De Travel Lite lijkt me voor deze wisselende omstandigheden geschikt en dat is een reden om hier aan mee te doen ;-):wereld:
Vooral die drytouch lakenzak is volgens mij heel handig!
Voor een idee van de cleanup http://www.badawiya.com/offers.htm

(Tonga rits rechts)
Dit jaar staat er een camperavontuur op het programma. Met onze 4 kinderen gaan we naar Zweden en Finland. Nu gaat er naast de camper ook een tent mee want iedere nacht de hut ombouwen hebben we niet altijd zin in. Maar…niet alle kinderen staan te springen om buiten te slapen. Dus dikke kans dat in ieder geval ik wel eens buiten beland! En dan wil ik wel graag lekker warm liggen dus vandaar de Nomad Tonga!

Met veel interesse nam ik het gamma slaapzakken door. Heel interessant en nieuw voor mij zijn de aan elkaar te ritsen slaapzakken. Ik ben een koukleum en dicht bij mijn partner kruipen vind ik dan ook heerlijk. In het gamma te testen slaapzakken viel mijn oog op de Samoa: licht, warm, vochtafstotende laag met ventilatiemogelijkheden voor zweterige nachten. Ideaal voor onze tocht door Zuid-Amerika per fiets, waarbij niet alleen laaggelegen gebieden aangedaan worden maar ook iets koudere bergstreken. Dat een slaapzak daarom ook iets lagere temperaturen aankan, is voor mij dan ook een must. Dit is tevens een pro tegenover de Moonsoon, die mij als vrouw toch maar tot 14 graden warm weet te houden. Ook een triple S valt in dit opzicht van wisselende temperatuurzones te overwegen, maar daar mis ik een beetje de vochtwerende eigenschappen en ventilatie die de samoa wel heeft en in een tropisch klimaat is dat niet te ontzien, lijkt mij. De triple S is ook 600 gram zwaarder wat bij zware fysieke inspanningen kan beginnen doorwegen. Dat de Samoa ook een stuk compacter bepakt kan worden, geeft de doorslag, want zulks is zeker niet onbelangrijk bij het reizen met fietszakken. De performance-reeks, leek mij minder geschikt, vooreerst omdat ik niet zo van tunnelmodellen houd en de overblijvende performanceslaapzakken, wogen ook alweer een stukje meer dan de Samoa. Dus als ik deze laatste kon testen en winnen, zouden jullie mij heel gelukkig maken.

Beste redactie,

Een Triple S slaapzak lijkt me ideaal. Ik heb al veel en vaak gekampeerd (Sardinië, Canada). Vorige jaar waren we in Nova Scotia waar we nabij Halifax aan de kust een prachtige plek hadden. Helaas,maar ook weer prachtig, vloog er een orkaan over ons heen. De dag ervoor nog mooi zonnig weer en de zee zo glad als een spiegel. We hadden een goed heenkomen gezocht en alles ging gelukkig goed. De zee was een kolkende massa. Een Triple S slaapzak is dan goed mee te nemen in ons vluchtpakket (ook ons paspoort en bankpasjes droegen we in een waterdicht zakje op ons lijf). Ik heb dit jaar een nieuwe trekkerstent gekocht en onlangs op de Veluwe gebruikt. Helaas liep het luchtbed leeg. De nachten waren nog vrij koud en ik zou daarom deze Triple S slaapzak prima kunnen gebruiken om mee te nemen naar de westkust van Engeland, waar we willen wandelen naar Schotland.

Hartelijke reisgroeten van Jackie.

Beste Nomad,

Ik zou graag een date met een van jullie slaapzakken willen hebben, want ik ben opzoek naar de ‘ware’ slaapzak die mij kan behagen tijdens koude (winterse) nachten : ) Tot op heden heb ik nog geen goede klik kunnen vinden met mijn slaapzak, eerder gestoei omdat ik er allerlei fleece lakenzakken en liners bij moest halen om het warm te krijgen. In jullie assortiment viel mijn oog (via jullie Nomad AdviesWizard) op de CAPE SABLE 950 REGULAR (RITS LINKS). Ik kan me nog goed de koude nachten herinneren in Namibie brrrr. Van een vriendin kreeg ik duidelijk de tip om een warme slaapzak mee te nemen,hoe meer laagjes hoe beter. Mijn huidige slaapzak is al wat ouder en boven nul prima. In Namibie was het winterperiode dus ik nam extra warmte mee, liever teveel dan te weinig.Een fleece lakenzak, fleece dekentje,katoenenlakenzak. Uiteraard ging de muts, windjack en fleecejas met handschoenen ook mee. Ik was klaar voor 3 weken kamperen in Namibie…dus niet : ( Ik heb het nog nooit zo koud gehad en dat 3 weken lang. Zelfs terwijl ik al mijn slaapzakken,liners etc. aanhad had ik het ijskoud. Tot overmaat van ramp ben ik half in mijn regenhoes van mijn rugzak gaan liggen met al mijn lagen. Ik ben bang dat geen slaapzak mij warm kan houden. Vooral het warmhouden van de voeten is een kriem. Hopelijk heb ik wel de klik met jullie slaapzak welke ik dolgraag uit zou willen proberen :zon02: Vriendelijke groet, Daphne van Cauter

Cape lite rits links zou ik wel graag uit proberen. Ik ga 3 weken met de fiets door Frankrijk en heb nood aan een lichtgewicht slaapzak, extra klein, op de fiets is dit een vereiste en ventilatie door tweelingrits, het kan heel warm worden in Frankrijk maar in de Alpen 's-nachts heel koud.
Ik ben de ideale testkandidaat omdat ik ieder jaar met een fiets door Europa en al veel slaapzakken heb geprobeerd maar nog steeds zoek naar de ideale slaapzak.

Deze testdummy zou graag de CAPE SABLE 950 long (rits links) willen testen!!!
Maart 2012 stappen mijn vrouw en ik op de fiets om te vertrekken naar Australie (check www.worldbybike.nl). Het merendeel van de reis zullen we verblijven in een tent en de mobiele centrale verwarming die naast mij fietst gaat mij warm houden. Dat kan natuurlijk alleen als je beiden in een comfi slaza ligt, die je aan elkaar kunt ritsen. De CAPE SABLE 950 lijkt me een perfecte partner om mee te nemen. Het is niet de lichtste, echter als je zo lang gaat fietsen, dan wil je wel lekker slapen. Misschien kan mijn fiets nog wel wat opsteken van de niet-vastlopende rits, zodat we zonder al te veel technische mankementen Sydney kunnen bereiken. Nog een leuke bijkomstigheid is de extra ruimte voor voeten. Ik neem nagenoeg altijd m’n tweede paar voeten mee en zeker nu we zo lang weggaan. Pfff…het wordt een klusje…maar…

Nooit Opgeven Maar Altijd Doorgaan!!!

travel compact
ik vertrek op 30 juni voor 8 weken naar noorwegen en zo een slaapzak testen had handig geweest deze zomer…

maar niet getreurd!!
ik wil hem nog steeds want in februari vertrek ik voor een lange trip naar india, indonesia, australie, nieuw zeeland en de USA. hier ga ik een jaar over doen.:wereld:

ik kies voor de **TRAVEL COMPACT **
–> omdat hij licht en compact is.
er is nog net genoeg plaats voor hem in men rugzak.
–> omdat hij een uitneembaar linnenzak heeft en inderdaad voor langdurig gebruik is dat wel handig dat ik hem eens kan wassen :was:
–> omdat hij prijs/qualiteit gezien er het beste uitkomt lijkt me. de **triple S ** is 20euro duurder en is even groot en zwaar. hij haalt dezelfde temperaturen dus kies ik voor de travel compact. al die extra gadgets van de **triple S **ga ik toch niet gebruiken of vergeten dat ze er zijn. voor mij primeert de temperatuur, de grootte en het gewicht.
–> wat ook van pas komt is het binnenzakje waar ik al mijn belangrijke documenten in kan steken voor de zekerheid.

met jullie hopelijk qualitatieve slaapzak zal mijn trip zeker een succes zijn!!
hopelijk win ik er 1

in volle afwachting op de uitslag
christine brughmans
antwerpen