Test en win een Nomad slaapzak naar keuze

Hoi!
Ik wil graag de triple-s slaapzak uittesten, omdat ik de smaak van het reizen te pakken heb gekregen!
Ik ga volgende week voor het eerst buiten Europa naar Vietnam en daar zal ik in deze tijd van het jaar geen slaapzak nodig hebben. Maar er staan nog zoveel andere mooie landen op mijn verlanglijstje…En met mijn zware én niet eens warme slaapzak die ik nu heb gaat dat geen pretje worden.

• Deze slaapzak is licht, dus ideaal voor backpacken.
  • Hij is warm, dus comfortabel als ik met de tent op pad ga.
  • En die ventilateritsen vind ik een geweldige uitvinding; niet meer in-uit-in-uit de slaapzak omdat het dan weer te warm, dan weer te koud is…
    Met deze slaapzak zal ik nog uitgeruster van alle mooie reizen kunnen genieten!

Groetjes Sanne:wereld:

:zon02:Hoi Ik ben de juiste man voor de test van de Nomad Travel lite volgens plan ga ik in September samen met mijn zoon Bas naar Indonesie wij gaan backpacken en aangezien ik nog geen slaapzak heb is dit de manier om ons beperkte budget optimaal te gebruiken.

Ik zou graag de Triple S rits rechts testen. Ik maak gemiddeld twee keer per jaar een lange reis, naar de meest uiteenlopende landen. Ik kampeer waar mogelijk, maar ben er inmiddels achter dat ook in hotels een slaapzak geen overbodige luxe is, in verband met bloed- en andere ondefinieerbare vlekken in het beddengoed. Wat ik dus zoek in een slaapzak is dat die net zo veelzijdig is als de bestemmingen van mijn reizen: zowel geschikt voor in de tropen als boven de poolcirkel. En de Triple S lijkt daaraan te voldoen. Anders dan mijn huidige slaapzak, waarin het op warme bestemmingen snoeiheet is en je in de bergen ligt te rillen van de kou. Van de Triple S verwacht ik dat hij in alle omstandigheden optimaal comfort geeft. En dat deze slaapzak daarnaast maar 1500 gram weegt, is ook een enorme bonus. Want hoe minder gewicht in de rugzak, hoe meer plezier tijdens het trekken. Ik hoop de Triple S dit jaar nog voor Nomad te mogen testen in Cambodja en in Nieuw-Zeeland. Uiteraard zal ik mijn bevindingen uitgebreid met jullie delen.

Lisette

Mijn zoon (16 jr) zou graag de Bora XXL slaapzak testen. Binnenkort gaat hij nl. voor het eerst alleen op reis en hij is nu 1.86 m en nog in de groei, dus een lange slaapzak is wel belangrijk. Daarnaast is het misschien wel handig om een wat bredere slaapzak te hebben, zodat hij eventueel met een vriendinnetje hierin of onder behaaglijk kan liggen. Daarnaast vind ik het een hele stoere slaapzak en kan hij hiermee de blits maken. Het lijkt mij een ideale slaapzak omdat hij ook als 4 seizoenen deken gebruikt kan worden, waterafstotend is en ook nog voorzien van een extra ventilatierits. Het zou geweldig zijn als hij hem zou mogen testen!

CAPE SABLE 450 LONG (RITS RECHTS) ziet er super uit. Vooral de extra isolatie bij borst en voeten doen het helemaal!
Slaap zacht!

Cape Lite, rits rechts: Komende zomer ga ik in mn eentje reizen in Mexico en de US. Als klein meisje mag mn backpack natuurlijk niet te veel wegen en hopelijk kan ik met deze lichtgewicht slaapzaak toch mezelf een beetje warm houden!

Laat ik dan toch maar een gokje wagen. Vanuit Rio maken mijn vriend en ik regelmatig tripjes richting de bergen en omdat we geen slaapzak hebben, gooien we dan een dekentje in de auto. Maar omdat het zo erg afkoelt ´s nachts slapen we in ons tentje onder het dekentje in onze kleren! Dus zou ik de Passaat (rechts en links aan elkaar geritst :-)) graag willen uittesten, zodat ik niet ongemakkelijk met veel kleren aan hoef te slapen. Ook willen we aan het einde van het jaar naar andere landen in Zuid-Amerika reizen en kunnen we de slaapzakken ook bij andere weersomstandigheden testen. Deze slaapzak ziet er heerlijk comfortabel uit en zal veelvuldig gebruikt worden als ik 1 van de testers word!

Hallo!

Ook mijn bijdrage kan natuurlijk niet ontbreken;)

Ik zou heel graag de Travel Lite willen proberen. Waarom? De naam zegt het natuurlijk al, ik hou van licht reizen! Ik hou van backpacken, verre bestemmingen en verschillende klimaten maar ook van festivals vol warme nachten en krappe tentjes waar je om 8 uur 's ochtends al uit je tent ploft. De Travel Lite klinkt als een slaapzak voor al deze omstandigheden en waardoor je er warm bij ligt in de Rocky’s maar waar ik ook niet om 8 uur 's ochtends uit mijn tent mee plof tijdens Sziget. Deze zomer komen er weer festivals aan (Sziget!) aan en daarna een vakantie (bestemming: Finland?) waar ik de slaapzak ideaal kan uittesten. Kan ik er meer woorden nog aan besteden? Ja dat kan, maar de woorden zijn bijna op en dit is hopelijk overtuigend genoeg!

Groeten!

Rik

Hallo,

Ik hou van avontuurlijke reizen, wil elk jaar mijn grenzen verleggen en hogere gebieden opzoeken.
In Ladakh en Noord-Peru had ik net voldoende met mijn huidige slaapzak maar volgend jaar zou ik graag naar Nepal reizen om daar de kaap van de 6000 meter te overschrijden en dan zal een super warme slaapzak zoals de CAPE SABLE 950 REGULAR (RITS RECHTS) zeker van pas komen om de koude nachten de overleven.
Telkens ik mijn slaapzak inkruip zal ik aan jullie geweldige wedstrijd terugdenken en slapen zonder kou te leiden.
Door de goede nachtrust zal ik overdag nog meer energie hebben om mijn doel te bereiken en dit allemaal dankzij jullie.

Cindy

triple-S (rits rechts)

ik zou deze slaapzak gebruiken om tochten te doen met m’n hond. het is licht om te dragen , compact en je kan het gebruiken in elk seizoen en elke weersomstandigheid. ben zeker ook nog van plan om volgend jaar een pelgrimtocht te doen met mijn hond

groetjes

thari

Ik zou graag de Samoa uitproberen. Ooit reisde ik met Eurolines heel Europa door, en had ik de grootste lol. Later ging ik ‘burgerlijker’ reizen - naar een hotel. Ik zou graag weer eens ‘primitief’ reizen, want wat is er nou leuker dan onbekommerd op de bonnefooi reizen naar landen waar je niet eens de taal spreekt, slapen op harde vloeren op veerboten waar bijna geen toerist komt, en opgaan in het ultieme wereldreisgevoel… Op Samoa bijvoorbeeld. :slight_smile:

Cape light (rits rechts)
Deze slaapzak is ideaal om mee te nemen op mijn reis die ik in september ga maken. Ik ga naar Japan, Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Wie weet waar ik terecht kom en waar ik een slaap zak nodig heb!! Een nacht camperen in een internet cafe in Japan bijvoorbeeld, of in een boomhut in Laos. Omdat het een lichtgewicht slaapzak is en een klein pakformaat heeft kan ik hem makkelijk mee nemen in mijn backpack.

Groetjes!!!

Beste Maartje,

Ik wil graag de donzenslaapzak Tonga met rits links testen.
Ik ben militair en gebruik daardoor vaak een slaapzak. Die moet aan de volgende eisen voldoen. Lichtgewicht en met deze slaapzak kan ik sneller uitstappen omdat de rits aan de linker kant zit en ik ben linkshandig.

vrgr Tomira

De Bora XXL lijkt me wel ideaal, zeker daar ik wat groter en breder ben… Ook vanwege mijn leeftijd is een ruime slaapzak makkelijk om er in te stappen. Ik wil hem graag tijdens de vakantie uitproberen.

Ik zou graag de cape sable 950 ( rits links) eind oktober willen uitproberen in Ethiopie. De temperatuur kan s’nachts flink dalen. En er is niets zo vervelend dan wakker worden van de kou. Ik heb slechte herinneringen aan koude kampeernachten in Zuidelijke Afrika. Hoe blij ik was dat ik uiteindelijk in een dorpje een geperst dekentje vond en hoe heerlijk warm ik nadien heb geslapen.De caple sable 950 is licht, compact en kan een temperatuur aan van -10C. Ik weet zeker dat als ik nu s’ nachts wakker lig dit zal zijn om alle opgedane indrukken te verwerken en dat ik zo optimaal kan genieten van mijn reis.

Groeten,
Angele

Ik zou zeer graag de Samoa van Nomad willen testen, dankzij zijn donzen inhoud én zeer lichte gewicht en kleine formaat. Mijn huidige slaapzak is de nomad dakar en is al reeds zo’n 10 jaar oud. Bij m’n laatste vakantie in Oostenrijk ben ik zo neergevroren dat ik kamperen daarna niet meer zag zitten. (ik ben een koukleum:disgust:)

Nu zal ik vanaf 4juli 6 maanden op reis gaan. Mijn reis begint in Maleisie, waar ik zal gaan backpacken met een dagrugzak. De slaapzak moet dus klein zijn, maar wel warm, want ik wil ook het koude binnenland gaan bekijken:hihi:. Dan vlieg ik door naar Australie. In de outback schijnt het 's nachts erg koud te zijn, dus ook hier komt een lekkere slaapzak van pas om heerlijk te slapen.:slapen: Mijn motto is dat ik altijd de slaapzak nog open kan doen als ik het te koud heb, maar meestal is dat helaas 's nachts toch niet het geval bij mij. Synthetisch materiaal vind ik vaak wat minder lekker aanvoelen:tongue:, vandaar mijn keuze voor de Samao.

Mocht de Samao niet in de testreeks vallen, dan zou ik graag de CAPE lite rits rechts/links testen omdat deze mij ook beloofd warm te houden én zeer licht is. :biggrin:

Mijn reis is erg verschillend wat betreft temperaturen, waardoor ik denk dat ik de slaapzak in zeer veel omstandigheden kan testen en zo een goede beoordeling kan geven:wereld:

Ik hoop dat ik zo’n lichte slaapzak mag testen :hihi:

CAPE LITE (RITS LINKS): deze zou ik willen uitproberen!
Bij mijn reis naar Afrika begin dit jaar had ik een iets grotere slaapzak mee met een zwaarder gewicht. Gelukkig was het een georganiseerde reis en kon ik de slaapzak telkens opbergen in de truck. Mijn volgende reis zal echter niet georganiseerd zijn waardoor ik een slaapzak nodig heb die heel licht is om mee rond te trekken…
Groetjes

(367 woorden)
Beste Nomad en Wereldwijzer,
Ik wist niet dat er zoveel slaapzaksoorten waren!! Mijn keuze is gevallen op de Bora XXL vanwege de volgende reden:
Elk jaar ga ik met mijn leerlingen eind juni een week op kamp (Bakkum of Spaarnwoude) en slaap ik met mijn collega’s in een grote legertent. Ik lig dan op een Nomad zelfopblaasbaar SI extra comfort matje, lekker breed en lekker dik. Ik lach iedereen uit die zijn ogen uitkijkt en op van die dunne ellende ligt. Maar helaas heb ik volgens mijn geen goede slaapzak (Active Leisure, Comfort XL, tollerance +4’C.). Ik ben altijd de hele nacht versteend van de kou! Dit jaar had ik twee tweepersoons wollen dekens mee, maar helaas is dat onpraktisch om over een slaapzak te leggen. Heel zwaar en je draait een keer en weg zijn je dekens. Een intensieve kampweek plus zeer koude slapeloze nachten zijn de ideale ingrediënten voor een gruwelijke blaasontsteking. Elk jaar overweeg ik daardoor niet mee gaan, maar dan denk ik weer dat het me deze keer niet zal overkomen. Helaas, op vrijdagochtend word ik standaard met een blaasontsteking wakker waardoor ik dus niet meer terug naar huis kan fietsen.
Ik lig altijd diep in mijn slaapzak, omdat ik niet met mijn gezicht op het randje wil liggen (slaap zonder kussen) en raak dan altijd met mijn tenen de irritante onderkant. Dan moet ik een deel van de slaapzak weer tot onder mijn buik naar beneden duwen en via gymnastische bewegingen de rest van de slaapzak naar beneden frummelen. Dat haat ik!! Als ik al een beetje lekker lag, dan lag ik het na die acties niet meer. Ook lig ik op mijn buik met mijn knie omhoog. Als ik dat niet kan dan word ik gek. Een slaapzak is m.i.: HORROR!!
Kijk, afgelopen vrijdag zijn we terug gekomen van kamp dus kan ik de slaapzak dit jaar niet meer op kamp testen, maar ik kan wel degelijk in mijn tent gaan slapen om te kijken of ik warm blijf in alleen de slaapzak. Ik geloof er nog niet in, maar ik ben altijd te overtuigen!!
Groeten van Jessica de Koning

In 1988 heeft een lichtgewicht Nomad slaapzak mij vergezeld in Nepal/India. Hij gaf me, zo ver huis, toch het gevoel in je eigen bed te liggen. Heb hem aan de eind van de reis weggeven aan een minder bedeelde in Dehli. Dit jaar in november de Trans Siberie Expres, van Hengelo tot in Hanoi. Met een week lang vertoeven op de Steppen in Mongolie (-20/-25). Zou daar de “Cape Barren 650” onder het motto; “O Nomad you know all my secrets” willen testen. Groetjes FtL.

Ik zou graag de SIROCCO (rits links) proberen, want ik heb vorig jaar mijn oude slaapzak bij het vrijwilligersproject laten liggen waar ik werkte en heb anders komende vakantie helemaal niets om in te slapen!