Een Samoa…Ben wereldtrekker van de oudere generatie (niet tssn de oren). Geen vast patroon: (hotel/Couch surfing/Hosp. club/buitenlandse vrienden/guesthouse, tent, etc.
Mis nu terug mijn vroegere slaapzak (aangeslagen door de jeugd…was kwaliteit).
Juli=Slovenië=test? Is de lichtgewicht ook multifunctioneel ? Slaapzak = kostbare plaats = compensatie: denk maar aan de vaak harde bedden, de uitzonderlijke momenten van twijfel over hygiëne, plotse situaties van couchgebrek en uiteraard ook de temperatuur (weer) ofschoon dat nu eerder het comfort (temperatuur van de slaapzak) is. Samoa een uitdaging voor jongeren een zekerheid voor de minder jongeren?
De slaapzaak die ik zielsgraag wil testen is de Cape Light(rits rechts) en wel om de volgende redenen:
” *Wat een leventje. Daar lig ik dan, heerlijk te bakken in de zon, het bruisende zeewater op de achtergrond, een overheerlijke cocktail in mijn handen, en een strand vol sexy…” *
Triiiinggg tringgg, 8.00 uur, het begin van een nieuwe dag in de Australische bossen!!
En dit is waarom ik deze slaapzak wil winnen! Deze briljante lichte slaapzak, zal in tegenstelling tot al die vorige zwaargewichten, geen vijand, maar vriend worden. Lekker rondtrekken met een lichtgewichtje op m’n rug, ’s nachts eindelijk niet meer het gevoel hebben m’n benen te zijn verloren in de ‘huge’ slaapzak en nog belangrijker, eindelijk geen miljoen kleren meer aan te hoeven trekken om enigszins warm te blijven!! Het lijkt me een geweldige slaapzak, die dankzij zijn mummievorm perfect bij me past!
En weet je wat daarnaast het aller aller belangrijkste is, en tevens de hoofdreden dat ik deze zooo graag wil:
Ik wil een slaapzak die me ondanks ‘de naarste plekken op aarde”(tussen de spinnen in het oerwoud) toch in een geweldige wereld weet te brengen (lees het beschreven leventje hierboven), waardoor ik goed uitgerust kan genieten van al mijn avonturen in Australië! Ik heb ‘m nodig!!!
M’n allereerste berichtje op deze site, maar het zal vast niet de laatste zijn!
Ik zou aankomende zomer heel erg graag de Travel Compact proberen (kant van de rits maakt me helemaal niets uit!).
Ik vertrek op 17 juli naar Kenia om daar in een kinderdagopvang vrijwilligerswerk te gaan doen. Kinderen tussen de 0 en 6 jaar worden hier overdag opgevangen, terwijl hun moeders geld verdienen op de vuilnishoop. De kinderen werden daarvoor alleen thuis gelaten, zonder eten/drinken en aandacht. Wanneer de moeders de kinderen naar de dagopvang brengen voorkomt dit een hoop ongelukken thuis en de kinderen leren dat alleen thuis zitten niet het ‘normale leven’ is.
Met mijn ticket mag ik 2 x 23 kilo meenemen, maar ik wil van dit aantal kilo’s zoveel mogelijk gebruiken om spullen voor de kinderdagopvang mee te nemen (denk aan kleding/speelgoed). Omdat ik daarna ook nog op een campingsafari ga heb ik een slaapzak nodig die 1)licht is, 2) warm genoeg is en 3) te wassen is (of in ieder geval de binnenhoes). De Travel Compact voldoet aan al mn eisen, dus daarom zou ik deze graag proberen!
Toen ik negentien was, twintig jaar geleden, had ik een meevaller en toen kocht ik een tent, fietstassen, potjes en pannetjes en een Nomad slaapzak. Afgelopen nacht nog, heb ik met mijn trouwe slaapzak heerlijk geslapen op de boot in de haven van Enkhuizen. Natuurlijk is mijn slaapzak ondertussen wat gehavend en niet meer zo mooi na honderd keer wassen. Eigenlijk is hij heel geschikt om aan mijn zoontje van negen over te dragen.
Daarom lijkt dit mij een heel mooi moment om mijn eigen nieuwe cape barren 650 te testen. Ik zoek in een slaapzak ruimte (want ik ben een vrij grote vent en het vierkante formaat geeft wat vrijheid) een niet al te groot opbergformaat (want ik gebruik mijn slaapzak veel en moet dan ook nog een paar andere spulletjes mee) en hij moet mij warm houden op kampeervakanties als ik weer eens van mijn mat ben afgerold.
Testen wil ik binnenkort doen als ik zeilles ga geven in Kroatie. Daar is het namelijk veel te warm om in de kajuit te slapen en ga ik met mijn nieuwe slaapzak lekker aan dek onder de sterrenhemel overnachten. Als hij dan bevalt, gaat hij daarna samen met mij en mijn zoon en mijn oude slaapzak mee kamperen.
We willen heel graag (nee, we gaan) Namibië bezoeken in juli 2012.
Het is een droom die we al heel lang hebben, eigenlijk moest dit onze huwelijksreis
worden, maar de aankoop van een huis en de verbouwingen die daarbij hoorden
staken daar een stokje voor.
Nu, 6 jaar en een zoontje van 4 jaar oud later, gaan we er eindelijk voor.
We zijn al volop bezig met het lezen van reisverslagen, boeken, …
Het is heel wat wikken en wegen: hoe gaan we de reis eigenlijk doen?
De mogelijkheden zijn legio en het is niet eenvoudig om die knoop door te hakken:
4x4 met daktent? Lodges? Gewone wagen en kamperen?
Uiteindelijk na veel getwijfel kozen we voor de laatste optie, maar dat houdt in
dat we al ons kampeermateriaal van thuis uit moeten meenemen. Mijn man en ik
hebben al een slaapzak. Maar Bas heeft er nog geen. Daarom zouden we heel blij zijn
met de kinderslaapzak “Sleepyhero”.
Het lijkt ons een fijne knusse slaapzak om Basje rustig te laten dromen over zijn
Afrikaanse avonturen…
TRAVEL COMPACT (RITS RECHTS) Eerst en vooral ga ik deze zomer nog naar wat festivals dus wat is beter dan dat om die slaapzak te testen op voorbereiding naar mijn reis op het einde van het jaar . Ik ga samen met een vriend Vienam van Noord naar Zuid verkennen als backpakkers . Dit gaat een tocht worden van 2 maanden .We vertrekken vanaf Bangkok , zo naar Hanoi en verder naar de Mekon Delta in het zuiden waar we de oversteek doen naar Cambodja om naar de tempels van Angkor Wat te gaan bekijken . We hebben al heel wat spullen moeten kopen voor onze reis dus het zou zeer welkom zijn mocht ik die slaapzak kunnen testen/ winnen .
groetjes Fabio
Ik vind dat naar mate je ouder word, heeft je lijf wat meer comfort nodig en die van Nomad Blazer wil ik dan ook graag winnen met de zachte voering en de ventilatie voorals het te warm wordt. En verder heerlijk uitrekken alsof ik in mijn eigen bed lig. Daarom vind ik dat ik deze slaapzak verdien!!!
:cheer::zon02:
Met spanning wacht ik af om de Nomad Blazer uit te proberen en zal mij overgeven aan de bedwelmende zachtheid waar ik mij tussen bevind, zo ga ik naar dromenland en zal dan elke ochtend iedereen vertellen hoe goed ik heb geslapen in mijn nieuwe slaapzak Blazer van Nomad. …big smile!!!
:wereld::zon02::cheer::dag:
goede reis allemaal!!!
Een reis om nooit te vergeten!!!
Hallo,
Ik zou graag de nomad blazer willen winnen want ik ga voor de tweede keer een zeiltocht maken met een felucca op de Nijl. We vertrekken dit keer van Aswan naar Esna. Dit is een ongelooflijk mooie reis waar je het echte Egypte kunt ontdekken en waarderen. Je krijgt ook een heel ander zicht op de wonderlijk mooie oevers en de prachtige tempels. Een felucca is heel confortable maar je hebt wel een slaapzak nodig, voor de rest is alles heel goed georganiseerd en word je door de kapitein en zijn bemanning in de watten gelegd.
Elodietje
Ik wil graag de samoa slaapzak winnen.
Ik ga een super mooie reis maken van 3 maanden. Op 16 augusuts vertrek ik en dan begin ik een maand op Bali. Hier ga ik vrijwilligerswerk doen (engelse les aan kinderen geven).
Na deze maand vertrek ik naar Australië. Ik ga hier dwars door de outback van Darwin naar Melbourne. Er is hier een limiet gesteld aan het aantal kg wat je in je backpack mag meenemen. Dit is helaas maar 10 kg, vandaar dat het voor mij erg belangrijk is om o.a. een zo licht mogelijke slaapzak mee te nemen.
Na deze tour door de outback vlieg ik van Melbourne weer terug naar Darwin om vervolgens op eigen houtje de westkust te verkennen.
Omdat de reis opzich al heel veel geld kost zou ik super blij zijn als ik deze slaapzak zou winnen!
Ik zou heel graag de Cape Lite willen testen. Ik ben redacteur en werk 's nachts. Ik moet daarvoor regelmatig op mijn werk slapen. Omdat er geen bedden staan, slaap ik in mijn slaapzak ergens op een bank. Het zou heel fijn zijn als ik niet iedere keer een zware slaapzak zou hoeven meezeulen in de trein en daarom lijkt de Cape Lite mij perfect!
Te gek als je zoiets wint! De Cape Barren 650 zou ik graag uitproberen. Handig om eindelijk wat meer voetenruimte te hebben in een goede slaapzak! Ik sta te popelen om m uit te proberen in Noorwegen. De laaste trektocht lag ik daar te bibberen omdat mn slaapzak niet genoeg isoleerde. Waarom ik de slaapzak zou moeten winnen, omdat ik dan beter uitgeslapen ben en nog meer van de vakantie geniet!
CAPE SABLE 650 LONG (RITS RECHTS)
Momenteel aan het werk als kok in noorwegen om geld te verdienen voor mijn carriere switch van kok naar outdoor gids.
Ik wil volgend seizoen een opleiding beginnen in de outdoor wereld.
De opleiding die ik ga doen bevat oa. hiking in koudere gebieden, ehbo,
enz. Momenteel ben ik nog aan het werk tot eind augustus, dan ga ik een
maand kamperen in noorwegen, hievoor heb ik nog een goede slaapzak nodig, een lichte maar ook een die warm genoeg is voor de koude nachten hier in Noorwegen. (mijn oude nomad slaapzak is totaal versleten) Dit zal een mooie test zijn en een goed begin voor mijn volgende carriere. en tochten die ik ga maken.
Ja ook ik zou heel graag de Sirocco uit willen proberen !
Jaarlijks verblijf ik 1 a 2 maal in Afrika en doe werk voor onze Stichting aldaar.
Vaak trekken wij het binnenland in om hier werk voor onze projecten te doen,of kinderen te registeren voor school. Hierbij slapen wij s´nachts in tentjes als we ver van de bewoonde wereld af zitten. S´Nachts kan het vaak goed fris zijn, maar ook vaak heel warm. De Sirocco is licht, en geeft toch voldoende warmte ,dus lijkt me ideaal om te gebruiken. Ook wil ik hem graag testen om in huis te gebruiken als de nachten zeer koud zijn. Verder denk ik dat hij ook nog goed beschermd tegen de malaria muggen want ze zullen niet zo snel in een slaapzak kruipen als onder je lakens.
Mij lijkt deze slaapzak ideaal om in tropische landen te gebruiken.
Ik zou graag de slaapzak cape barren 650, (rits rechts) willen proberen en winnen natuurlijk!
Mijn motivatie is dat ik ga back packen door europa. Deze slaapzak houdt mij warm. We vertrekken in September, dus soms kan het wel koud gaan worden en deze slaapzak lijkt mij daar geschikt voor. Ik ga low budget en ga een boek schrijven onderweg. Waarom ik deze slaapzak wil winnen is omdat ik alles probeer zo goedkoop mogelijk te verkrijgen, om te laten zien dat het leven ook op een andere manier kan dan alleen maar consumeren. Ik wil deze slaapzak graag gaan gebruiken en de mensen om mij heen ook kan laten zien dat niet alles om geld draaid en het ook op een andere manier kan. Dit zal zorgvuldig in mijn boek worden beschreven. Voor wat hoort wat, ruildiensten etc. Dat geld dus ook voor deze slaapzak. Jullie geven mij de slaap zak en jullie krijgen een mooi verslag er voor terug.
Omdat ik een slaapzak niet voor een specifieke reis koop maar voor een langere periode is de veelzijdigheid van dit ontwerp ideaal.
In juli ga ik 3 maanden als vrijwilligster werken in een weeshuis in Tanzania en ik zie een multifunctionele slaapzak wel zitten. Het kan 's nachts in Arusha behoorlijk afkoelen en met de bewandeling van de Kilimanjaro in het vooruitzicht ben ik nog op zoek naar warme isolatie voor onder het vriespunt. Dankzij een goede nachtrust zal ik meer kunnen genieten van Afrika met haar bijzondere cultuur en ongelooflijk mooie landschappen.
Dit wordt mijn eerste reis en met een comfortabele slaapzak, goede voorbereiding en heel veel zin zal het zeker een succes worden!
Beste heer/mevrouw die de winnaars moet uitkiezen,
Ik kies erg stellig voor de samoa slaapzak van Nomad! Hieronder mijn motivatie!
Punt 1: Voor het eerst in mijn leven ga ik backpacken in Australie en NZ en heb ik een slaapzak nodig! Op avontuur uit, geweldig! :wereld:
Punt 2: Ik heb altijd mijn ruimte nodig dus vandaar het bredere slaapeind.
Punt 3: Ook ben ik altijd een koukleum dus zelfs met 25 graden kruip ik graag onder wat extra dons!
Punt 4: De spullen van Nomad zijn sowieso altijd goed van kwaliteit maar ben benieuwd hoe deze slaapzak slaapt (omdat ik niet overal goed in slaap)
Punt 5: CHECK hoe mooi de slaapzak eruit ziet!
Punt 6: Aangezien ik student ben en weinig te besteden heb zou het mij ook stiekem goed uitkomen (niet dé belangrijkste reden, maar toch:))!
Punt 7: Ik doe al meerdere jaren vrijwilligerswerk voor de Bosnische oorlogskinderen (Bosnian Child, stort stort stort;)!) en aangezien je dan ook van hot naar her moet is een lichtgewicht slaapzak natuurlijk idéaal.
Dus willen jullie je slaapzak een goed thuis bieden en de zekerheid krijgen dat jullie een eerlijk ingevuld en volledig evaluatieformulier terugkrijgen? PLEASE PICK ME, ik kan hem erg goed gebruiken:):dag:
CAPE LITE (Rits Rechts) is de slaapzak die ik moet hebben ! Binnenkort hoop ik eindelijk mijn eerste echte reis te gaan maken, yeah ! Met bestemming Australië, een reis waar ik al zo lang van droom. Met mijn 1,59 kan ik uiteraard niet al te veel / gewicht mee slepen. Daarom lijkt de CapeLite slaapzak van Nomad mij de ideale om mee te nemen op mijn reis. Lekker licht in het gewicht en ook nog eens een extreem klein pakformaat ! Ideaal toch? Ik help Nomad natuurlijk ook graag een handje bij het testen van haar producten. En met een gratis slaapzak ben ik helemaal blij. Nomad blij, ik blij … deal ?
Als ik zomaar mag kiezen zou ik graag de Cape Sable 450 long (rits maakt niet uit welke kant) uitproberen.
Mijn reden hiervoor:
Door mijn werk kan ik deze zomer niet op vakantie, deze warme slaapzak zou dus goed van pas komen tijdens mijn fietsreis naar Santiago de Compostella dit najaar. En deze slaapzak ziet eruit alsof het onmogelijk is het nog koud te krijgen, zelfs voor zo´n koukleum als ik.
Ik zou hééél graag de “Cape Sable 950 Regular (rits links)” winnen omdat ik, als trouwe Nomad-fan, zeer goede herinneringen heb aan mijn 1e slaapzak (mummie, blauwe buitenkant en gele binnenkant), die ik trouwens nog steeds heb!, en omdat ik aan een nieuwe toe ben!! Deze Nomad-slaapzaak heb ik in 1985 als eerst gebruikt tijdens mijn 1e solo-liftreis van 1 maand door Europa (Frankrijk, Spanje, Corsica, Italië, Zwitserland, West-Duitsland). Daarna heb ik hem o.a. nog tijdens 2 solo-liftreizen door Europa (o.a. Griekenland, Joegoslavië ) en Azië (Turkije) met veel plezier gebruikt. In 1985 heb ik ook een Nomad rugzak en de bekende “Wollip” gekocht. Pas in 1992 heb ik voor onze huwelijksreis, waar we een maand o.a. liftend door Nieuw-Zeeland zijn gereist, een nieuwe gekocht. Zie bijlage 1 voor foto van mijn 1e Nomad slaapzak (gele binnenkant, 1985) en tweede Nomad slaapzak (groen, 3-D polarsoft). Zie bijlage 2 en 3 voor mijn Nomad rugzak en 1e slaapzak in gebruik. Nu ik weer aan een nieuwe toe ben zou ik graag de "Cape Sable 950 Regular (rits links) willen winnen zodat ik die tijdens het winterkamperen kan gebruiken! Dit jaar hebben we een nieuwe “Wollip” voor mijn vrouw Wilma gekocht. Een foto van mij met mijn oudste en deze nieuwe slaapzak, evt. met onze andere Nomad-spullen (oude en nieuwe Wollip, 2 x Nomad rugzakken) lijkt mij een leuk idee.
Met vriendelijk reis-groet van een trouwe Nomad-fan,
Deze slaapzak lijkt me perfect voor mijn soort trektocht/backpack vakanties.
Ten eerste heb ik goede ervaringen met o.a. een Nomad rugtas en mijn eerste paar bergschoenen.
Een mummi slaapzak vind ik altijd erg vervelend, vanwege veel draaien in mijn slaap, dus die vallen af.
Het kleine pakformaat is ideaal voor de backpack reizen die ik regematig maak. Exteem koude temperaturen zoek ik meestal niet op, dus heel erg warm hoeft de slaapzak niet te zijn.
Tenslotte wil ik zo graag eens een donzen slaapzak. Vroeger hadden mijn 4 broertjes en ik altijd een ‘gewone’ slaapzak, maar mijn ouders hadden échte donzen. Wij vonden dat het einde. Heel soms mochten we dan 's ochtends eventjes bij hun in de slaapzak om het dons te voelen: dat blijft echt een fantastische herinnering.