Zo licht …
deze actie is mijn plicht,
om aankomende zomer,
(ben nogal een dromer)
in deze zak te slapen,
kleren en al bijeengerapen,
om samen met mijn draagbare huisje,
incl. het gasfornuisje,
op reis …
met deze weggeefprijs!
in September ga ik samen met 3 vrienden naar Rwanda. De trip duurt 3 weken. Het is de eerste keer dat ik zo lang ergens heen ga en we gaan er vooral rondtrekken met de tent. Een goede slaapzak is dan natuurlijk een zeer handig item om bij te hebben, daar het 's nachts toch behoorlijk fris kan zijn. Hopelijk wordt het deze, en anders dezelfde maar anders
Het lijk mij heerlijk om de TENNANT CREEK XL te testen.
Slapen in een slaapzak is voor mij altijd al een ramp geweest. Ik ben niet eens zo groot. Als ik slaap kruip ik het liefst helemaal in de slaapzak. Ik heb het namelijk altijd koud. Daarnaast trek ik altijd een knie op waardoor ik veel ruimte gebruik met slapen. Met de TENNANT CREEK XL lijkt het alsof ik met mijn slaappatroon toch een heerlijke nachtrust kan hebben. Ik hoop dan ook dat ik de slaapzak kan uitproberen.
Ik zou graag de TRIPLE-S (rits rechts) willen uitproberen.
In augustus ga ik weer naar Lowlands. Als het aankomt op slapen in tentjes ben ik een behoorlijke koukleum. Dit lange weekend geeft me de mogelijkheid om te kijken hoe warm deze slaapzak me kan houden. Ook mag hij niet te zwaar zijn aangezien we nog een week langer blijven en ik maar 20kg aan bagage mee mag nemen in 't vliegtuig.
Daarnaast gebruik ik mijn slaapzak ook voor mijn slaapdiensten. De slaapzak die ik op 't moment gebruik is hiervoor te warm. De mogelijkheid die de Triple-S slaapzak bied als 3-seizoenen slaapzak is dan ook ideaal.
Na weken (maanden) onderzoek op internet, forums en in winkels heb ik uiteindelijk een Marmot gekocht. Ik moet er eigenlijk niet aandenken dat een Nomad achteraf toch veel beter was. En als ik daar dan toch achter moet komen, dan hopelijk alleen als die gratis is geweest :-).
Cape Sable 650 regular rechts zou inderdaad helaas misschien beter kunnen bevallen dan mijn Marmot. Deze heeft namelijk de rits links zitten… heel irritant als ik uit mijn tentje wil kruipen:-(
Ik wil de cape light (rits links) wel uitproberen, ik ga naar Borneo voor twee weekjes film productie op het borneo rain forest festival.
Lijkt me te gek om lekker licht te reizen
Deze zomer ga ik 3 weken couchsurfen door Denemarken en Zweden. Ik slaap bij mensen thuis en trek met mijn backpack en (hopelijk mijn aanstaande Monsoon) slaapzak van adres naar adres.
Voor mijn vakantie is het dus nodig dat mijn slaapzak licht is en weinig ruimte inneemt. Ook de dry-touch voering vind ik helemaal geweldig. Daarnaast ben ik niet zo’n mummy-fan en kom ik dus uit bij de Monsoon!
Hoop dat ik tijdens mijn droomvakantie mijn medereizigers jaloers mag maken met mijn Monsoon.
Is het mogelijk om een straatkinderleven te leven in Liefde, Plezier, Vrijheid &
…comfort?!
Mijn leven is een antwoord op deze vraag. Ik ben een 37-jarig zelfverklaard Straatkind dat mogelijkheden pioniert om zonder geld en vast huis een rijk leven te leven. En sinds 1 1/2 jaar met toenemend succes.
De ervaringen die ik nu op doe ga ik aan het eind van dit jaar delen met straatkinderen in Ghana. Om met hen samen het leven dat ze nu nog lijden te transformeren in het leiden van een leven vanuit talent en levenskracht.
Ik reis momenteel door Nederland waar ik het ‘thuis’ dat ik nu zelf voor mezelf geworden ben terugvind in dierbare ontmoetingen met de mensen waar ik logeer.
Deze zomer zou ik ook graag pionieren met slapen in een hangmat in bomen.
En het lijkt me heel fijn en een veilig gevoel om dan in zo’n Tonga
slaapzak te liggen. Mijn hele bezit past zo’n beetje in mijn rugzak,
dus het lichte en compacte spreekt me aan. Evenals het lekker kunnen wegkruipen in een fijn plekje.
Een geïnspireerde evaluatie maken zal me zeker lukken…
Slapen als een mummy, dat wil ik meemaken!! Dan ook nog even de ‘wegkruipcapuchon’ afdoen, want zeer waarschijnlijk zal ik warme dagen meemaken tijdens mijn wereldreis!
Oh help, dan moet ik wel met een grote gevulde mega zware backpack rondlopen, maar wacht even… deze slaapzak die ik op het oog heb is een licht gewicht! maar anderhalve kilo en een ophanglus, waardoor ik hem makkelijk mee kan nemen!
En dat is nog niet eens alles! WOW kijk eens aan!! deze slaapzak heeft een extra drytoutch voering, waardoor ik hem makkelijk kan wassen! dat zou toch fantastisch zijn, want met een reis van 10 maanden door China, thailand, indonesie, australie, nieuw zeeland en Amerika zal het niet zo handig zijn om een niet-makkelijk-wasbare slaapzak te hebben!
En al enig idee over welke slaapzak ik het heb?
De Travel Compact Rits Rechts natuurlijk!
Daarbij kan ik dan ook altijd mijn belangrijkste spullen in het geldzakje doen, dan ik die heerlijk een knuffel geef voor het slapen gaan. Is dit nog niet genoeg reden? oke, dan gef ik extra redenen!
Ik ben een perfect ‘‘testpersoon’’ voor deze slaapzak omdat ik super reislustig, spontaan en gek type ben! Die met behulp van o.a. couchsurfing wel lekker wil slapen in een goede slaapzak van Nomad!
Trouwens, misschien wel handig om te weten, ik ben Suzanne!
Sirocco (rits links). Ik ga wandelen in de Haute Savoie, als uitvalsbasis mijn camper die ik in Bourget du Lac op de camping zet. Wel zo safe. Dan een dag of 2 flink de pas er in en de bergen in, zie wel waar ik slaap, vind altijd wel iets. Dit doe ik in één vakantie een paar keer.
's Morgens wakker worden op een berghelling of in een hutje, niets om je heen. Nee, alles om je heen.
Laatste keer de marmotten die me wakker maakten, ja die echte joekels.
Hoi, ik kende Nomad voorheen nog niet, maar de lichtgewicht slaapzak Sirocco lijkt me de perfecte slaapzak. Op fietsvakanties kun je namelijk niet veel volume meenemen, en als je een keertje als student in het OV een slaapzak moet meenmen om bij een vriend te blijven pitten is volume ook lastig meenemen.
Kortom ik zou deze slaapzak graag testen, zowel on trek alsook urban. Groetjes,
Richard
Ik kies de Samoa.
Tijdens de rondreis door India is een lichtgewicht slaapzak natuurlijk ideaal. Samen de slaapzakken aan elkaar ritsen en genieten van de tropische nachten. Eigenlijk is de benaming “slaapzak” ondergeschikt aan de functionaliteit en comfort die het je biedt. Ik zou het eerder hebben over luxe travelsleepingaccessorie. Heerlijk warm in koude nachten en lekker koel in tropische hitte. Een soort second skin.
Ik ben een winnaar, met of zonder slaapzak, omdat ik de mogelijkheid heb om 7 weken lang met mijn lieve vrouw en 2 mooie dochters door India te trekken!
Hallo,
Ik heb het volledige Nomad slaapzakassortiment onder de loep genomen en ben tot de conclusie gekomen dat de Triple-S met de rits links voor mijn doeleinden de beste oplossing lijkt.
Ik ben een wat oudere knar met iets te veel lichaamsgewicht. Dus bij onvoldoende ventilatie zou ik kunnen gaan transpireren en daar hou ik niet zo van tijdens de nachtrust.
Ik ben vanaf volgende maand van plan om een fietstocht te gaan maken langs de Rijn-Main-Tauber-Altmuhl en Donau naar Constanta aan de Zwarte Zee. Vandaar overvaren naar Istanbul en vervolgens over te varen naar Bandirma op het Aziatische deel. Einddoel is Güzelbahce bij Urla. ~ 31 km ten zuiden van Izmir.
Mijn uitrusting bestaat onder andere uit een overgenomen 1-persoonstent.
Als luchtbed heb ik gekozen voor een EXPED SYNMAT 7M.
Ik reis dus in de zomermaanden en doe er naar mijn eigen schatting ~ 60 dagen over. De temperaturen overdag kunnen sterk wisselen, maar de nachten zullen waarschijnlijk niet onder het vriespunt uitkomen, hoewel er in een gebied ter hoogte van SOFIA 's-nachts wel eens flink koud kan worden.
Dus de TRIPLE-S met een minimale waarde van -6 graden celsius voor mannen
is goed te gebruiken.
De afritsbare capuchon van de NOMAD TRIPLE-S en de extra lengte van de slaapzak lijkt mij een prima optie. Ik kan me er zonder deze capuchon volledig in begraven. Tel daar de pakmaatafmeting van 18x40 cm en het gewicht van 1.500 gram bij op en ik kan hem zo in één van mijn lowriders (zijtassen vóór) laten zakken.
Een mummy model spreekt mij niet aan omdat ik wat meer ruimte in de zak wil hebben.
Met vriendelijke groet,
Renato
Dit is natuurlijk een ideale slaapzak voor mijn avontuurlijke fietsvakantie door Italië. Samen met drie vrienden gaan we dit jaar naar Italië op rondreis. En dat doen we natuurlijk met de fiets en zo weinig mogelijk bagage. Hoe lichter hoe beter! Het lijkt me geweldig om in Italië elke nacht in mijn slaapzak te kruipen met een heerlijk gevoel dat ik deze gewonnen heb.
CAPE BARREN 650 (RITS LINKS) zou ik graag eens uit proberen , ik ga meestal alleen op trektocht en dit zou perfect zijn omdat het aan de nederlandse kust niet altijd warm zal zijn waar ik dus eind juli naartoe ga. ik zal nu iets uitvinden om aan de 100 woorden te graken maar weet niet wat! heb nu ondertussen al vijvenvijftig woorden. toen ik in april naar frankrijk ben getrokken heb ik ongeveer 160km gestapt met een rugzak van 55kg dat was dus met kookgerief eten en drinken voor 4 dagen en veel te veel kleren dus als ik jullie een goeie tip kan geven neem zo licht mogelijke materiaal mee >>> 100 woorden GRTZ GREGN
Graag zou ik de “NOMAD TRAVEL COMPACT” (rits links) deze zomer willen uit proberen in de Cuba. Ik ga daar rondreizen en overnachten in casa’s en kamperen in de vrije natuur.
Het kunnen weg ritsen van de “wegkruipcapuchon” lijkt me ideaal bij een warme nacht en als het koud is dan kan 'ie er weer aan.
Hoe het dan moet met een kussentje als de capuchon weg is, dat zou ik wel eens willen uitproberen.
Ook de extra voetenruimte lijkt me ideaal, aangezien ik nogal eens in de clinch lig met het voeteneinde op kampeertochten. Of het dan met extra ruimte ook nog lekker warm blijft daar; dat zou ik wel eens willen uittesten! :slapen:
Waarom zou ik deze slaapzak moeten winnen?
Omdat ik de capuchon van mijn eigen slaapzak vreselijk zat ben als het een erg warme nacht is en dat ik er blij mee ben als het een koude nacht is met een irritante wind die in je gezicht waait (dan kan hij lekker voor je gezicht en geen last meer van wind!). Als ik omdraai in mijn slaapzak dan hebben ik altijd ruzie met mijn voeten en het nauwe voeteneinde van mijn eigen slaapzak, extra voetenruimte lijkt me heerlijk slapen. En als de slaapzak op Cuba goed bevalt dan gaat hij volgend jaar mee naar Indonesië en de jaren daarna op reis naar de rest van de wereld. En als de comfort temperatuur 2 graden is dan heb ik het ongetwijfeld warmer dan in mijn eigen slaapzak.
(115 woorden)
Ik wil fan worden van Ferrel en vooral voor de winters thuis!
Woon in een oud huisje, met slechts één gaskachel beneden.
Boven heersen barre temperaturen, bloemen op de ramen.
's Winters leg ik twee kruiken in mijn bed, mijn pyjama op de kachel.
Kleed me uit in de kamer, pyjama aan, eroverheen een oud vest, sokken aan mijn voeten en muts op mijn hoofd.
Ren naar boven, plof in mijn bed en bid dat ik er niet uit hoef voor een plasje of Bram de kater die -ondanks de kou- toch naar buiten wil.
Met Ferrel hoop ik in slechts mijn pyjama te kunnen slapen en als dat bevalt, mag hij ook mee op vakantie naar Ierland!
Vorig jaar voor het eerst helemaal alleen op reis geweest. Beviel me zo goed dat ik dit jaar weer alleen ga…januari wel te verstaan! Backpack net vorige week voor mijn verjaardag gekregen. Wat pronkt ie mooi onder mijn schoorsteentje! Maar tegelijkertijd OMG IK GA BACKPACKEN…niets luxe op reis met mijn koffertje. Neen simpel, compact en vooral praktisch.
Oke het belangrijkste is dus daar, maarrrr iets om in/ onder/ op te slapen is ook wel fijn! Dus hierbij mijn deelname aan de run! Ik zou heeeeel graag de CAPE LITE (RITS RECHTS) slaapzak willen winnen voor onder het capje van mijn mooie backpack!
ik zal absoluut voor de caple sable 650 regular rits links gaan! ik loop nu stage in Buenos Aires en heb nog 2 maanden. Ik heb al veel van het land gezien maar er staat nog een lokatie op mijn lijstje waar ik heel graag naartoe wil gaan.
Mijn baas weet het nog niet maar ik wil heel graag de laatste maand van mijn stage een week naar Peru om Matchu pitchu te bezichtigen. Mijn plan is om de Inca trek te doen en hiervoor heb ik natuurlijk wel een goeie slaapzak nodig voor de kou. Nou heb ik best veel spullen meegenomen uit Nederland maar een slaapzak paste er echt niet meer in en die van mij is te dun om ermee buiten te slapen… Dus ik zal het helemaal niet erg vinden om de caple sable 650 uit te proberen